Hoppsan! Varit sugen på en gravel i över ett halvår. Haft beslutsångest delux, velat en massa och inte hittat något prisvärt. Eftersom jag är snål student hade jag redan accepterat att behöva trampa runt på min Miyata i några år till.
Men tillslut hände det. Lite innan black friday råkade det bli ett spontanköp på en sån här från JustPedal:
Visa bilaga 808066
400€ kändes helt klart prisvärt. Kul, men något skraj för hur den kommer kännas eftersom small-ramarna har väldigt kort reach och toe overlap som följd.
Dagen efter jag tryckt på köpknappen råkade det hända mer dumheter:
Visa bilaga 808073
Det blev en Verenti Substance, även den en stålis, som låg ute på bortskänkes, ett gratis hjulset med DT Swiss fälgar och en hydraulisk Tiagragrupp för en femhunka. 3 olika affärer från helt olika platser. Allting välanvänt förstås, men förhoppningsvis funkis
Helt plötsligt hade jag på 2 dagar gått från 0 till 2 kompetenta gravels. Verentin och Singularen lär komplettera varandra fint, nu har man både en snabbcykel och äventyrscykel. Sen har jag ju även en 80-tals racer i Tange Prestige som ska byggas med 2x11.
Kommer med andra ord ha fullt upp med cykelbyggen ett bra tag framöver. Verentin kommer byggas upp med Tiagragruppen. Till Singularen blev det en GRX 400 2x10 grupp, även den från Köp och Sälj. Singularen tar ju fläskiga däck och det är tänkt att utnyttjas, Thunder Burt kanske? Ligger back på ett par hjul och sen får jag se till att göra en megabeställning på delar så att jag kan börja bygga