Stålhästen (Effekt)

zelit

Ny medlem
Stålhästen (Effekt)
Någon som äger en Stålhästen och har 90+cm ben? Funderar på om en Effekt blir för liten till mina 92cm ben.
Hur är kvaliteten på cyklarna annars? Hittar inte mycket info alls om dom när jag googlar, speciellt inte om Effekt.

Stålhästen (Effekt)
Jag har ingen Effekt, men väl en latmask. jag har haft den i snart 3 år och den har använts i stort sett varje dag jag åker till jobbet. Står alltid ute och får aldrig eller väldigt sällan någon kärlek.

Vevlagret knakar lite och handtagen har pajat lite(dock inte så att det stör). Men för mina ändamål (cykla max 5-7 km) fungerar den utmärkt. Förra vintern bytte jag framdäck till ett CX-däck för att få lite grepp i snöblasket, sedan dess har det däcket suttit kvar, men det är väl det enda jag ändrat på den.

Stålhästen (Effekt)
Jag har en Albino som har rullat mer eller mindre dagligen i tre år och stått ute året om, det syns att den är använd men allting utom handtagen är helt och funkar utmärkt.

Stålhästen (Effekt)
Låter ju som att dom håller iaf. Ingen som har koll på om dom passar till längre personer? Mailat med Stålhästen och dom säger att den kan vara i minsta laget men hade ingen geometritabell så jag kan kolla själv.

Tillbaka
Topp