Standard mått på styren

Mad Charger

Aktiv medlem
Standard mått på styren
Tja!

Att det finns standarder för grepp till raka styren och där man klämmer fast styrstammen vet jag men finns det något om tjockleken på bockstyren eller innermått?

Batavus

Aktiv medlem
Standard mått på styren
Det finns säkert de som vet bättre, men vad jag känner till ingen standard för greppdelen på styret. För det är väl vad du undrar? Så det är fritt fram för tillverkarna, och så får du välja. Men styren måste förstås kunna härbärgera växlar och broms och ringklocka.
Olika styrlindor finns också, och det gör stor skillnad hur de är gjorda och hur man lindar dem.

dabac

Aktiv medlem
Standard mått på styren
Tja!

Att det finns standarder för grepp till raka styren och där man klämmer fast styrstammen vet jag men finns det något om tjockleken på bockstyren eller innermått?
Klämman är väl 25,4, 26,0 eller 31,8 mm. Inte sett några 35 mm lvg-styren. Greppytan är som regel 23,8 mm, även om det finns minst ett med 22,2 mm greppyta.
Innermåtten har jag ingen aning om. Såvitt jag vet så passar alla styrändsreglage i styren med 23,8mm ytterdiameter.

Mad Charger

Aktiv medlem
Standard mått på styren
Klämman är väl 25,4, 26,0 eller 31,8 mm. Inte sett några 35 mm lvg-styren. Greppytan är som regel 23,8 mm, även om det finns minst ett med 22,2 mm greppyta.
Innermåtten har jag ingen aning om. Såvitt jag vet så passar alla styrändsreglage i styren med 23,8mm ytterdiameter.
Ok, då har jag lite information att gå efter. Tack!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer