Stänkskärm till landsvägscykel

pwarnsat

Medlem
Hej,
har en Canyon Endurace som pendlarcykel. Ramen saknar fästen för stänkskärm vilket begränsar utbudet.
Finns det bra skärmar som fungerar och som sitter på bra för upp till 35mm däck?

DIY fästen
1727940451011.png

- och bra heltäckande skärmar typ SKS longboards istf halvmesyrer som bara skyddar delvis.

Jag har kört sks speedrocker flera säsonger på en canyon inflite som använts för pendling.
De sitter fast perfekt och skyddar jättebra

Cykeln räknar jag med att behöva spola/smörja. VIll ha något lite mer skyddande än en vanlig as-saver. Inte för pendling, utan motions/träningsrundor med småvåt asfalt, typ. Undviker grusväg i blött före, och hällregn öht.

Jag har en wing som körs på pendlargraveln (utanpå 32 mm däck) under höst och vinter. Den funkar som sagt för att hålla rygg, rumpa och baksidan lår rena men inte mer.

Detta pga att säsongen inte bara erbjuder tend utan ffa blöta och smutsiga vägar vilket gör att det blir stora mängder smågrus överallt (utom just där den skärmar.

Körde tidigare med, för cykelmodellen, specialanpassade skärmar men även om de skyddar bättre var de ett litet h-e att montera och genom det inte särdeles fältmässiga så valde att tvätta oftare istället. Eller inte alls, men bilder på ett dylikt härke besparar jag et

Jag har en wing som körs på pendlargraveln (utanpå 32 mm däck) under höst och vinter. Den funkar som sagt för att hålla rygg, rumpa och baksidan lår rena men inte mer.

Detta pga att säsongen inte bara erbjuder tend utan ffa blöta och smutsiga vägar vilket gör att det blir stora mängder smågrus överallt (utom just där den skärmar.

Körde tidigare med, för cykelmodellen, specialanpassade skärmar men även om de skyddar bättre var de ett litet h-e att montera och genom det inte särdeles fältmässiga så valde att tvätta oftare istället. Eller inte alls, men bilder på ett dylikt härke besparar jag et
Tack!

Tillbaka
Topp