Startbevis sant eller falskt?

spicata

Ny medlem
Hej på er

Har annonserat på startplatser.se efter ett startbevis till Siljan Runt och idag fick jag ett sms från en person ville sälja. Han ville förstås ha betalt innan lev. pga att han blivit lurad med andra startbevis.

De var ett kompisgäng som inte skulle åka pga av ett dödsfall och nu skulle startbevisen säljas av.

Larmklockor ringer och jag kollar upp numret. Det fanns en träff på blockets svarta lista som stämde med det numret.

Avstod från affär.

Rätt eller fel ?

Finns det något säkert sätt att köpa startbevis? Jag försökte få en bild på beviset, men fick inget svar där från honom.

Finns numret mer på någon form av svart lista så or det klart som fan att man inte gör någon affär.

Du gjorde helt rätt. Acceptera att han försökte lura dig och köp från någon annan.

Lulle skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns numret mer på någon form av svart lista
> så or det klart som fan att man inte gör någon
> affär.
>
> Du gjorde helt rätt. Acceptera att han försökte
> lura dig och köp från någon annan.

+1

Jag har köpt många gånger och aldrig blivit lurad. Det som karakteriserar alla köp är att de (slumpmässigt) skett av medelålders "friluftsintresserade gubbar" som varit pålitliga per telefon innan. Tror t o m att den senaste mannen gjorde Vasaloppsbytet utan att ha sett pengarna. Kanske lät jag pålitlig också.

I det här fallet hade jag tvekat.

Tillbaka
Topp