Startklar försäkring Folksam

• Trådstartare Trådstartare 29"
  • Start datum Start datum

29"

Ny medlem
Jag har en försäkring som heter Startklar Plus http://www.startklar.nu/plus.htm och det är säkert jättebra.
Vad jag stör mig lite på är att Folksam skickar ut avin ca fyra månader innan det är dags att betala, utan att skriva ut när sista betalningsdag är. En skitsak kan tyckas. Men vad jag undrar är, får alla sin avi i feb-mars eller är det så att skickar Folksam ut avierna tre-fyra månader innan de faktiskt ska betalas? Om alla får sin avi feb-mars är det OK. Men om Folksam har som "fulknep" att skicka ut avierna tre-fyra månader innan det är dags att betala är det inte OK.

M.

Nej alla får inte en avi i feb-mars. Fö tror inte jag att jag någonsin fått en avi från dom. Kanske är det jag som ska vara orolig/fundersam? Sen kan jag hålla med om att det var lite väl tidigt du fick avin.

Startklar är en skitförsäkring, täcker inte skador som är träningsrelaterade, vilket nog är den vanligaste orsaken till att deltagare bryter.

thomalin skrev:
-------------------------------------------------------
> Startklar är en skitförsäkring, täcker inte
> skador som är träningsrelaterade, vilket nog är
> den vanligaste orsaken till att deltagare bryter.

Det är därför man tecknar startklar PLUS.

Jag störde mig ännu mer på att jag fick en avi men att det inte framkom mer än att det gällde "startklar", jag minns inte ens att jag har haft den förut (men förmodligen har det ingått i någon anmälan utan att jag tänkt på det). Det framkom heller inga villkor eller vilka lopp den gäller, bara att det var försäkringen "startklar". Hade det varit från ett bolag jag inte känner till hade jag förmodligen tolkat det som en bluffaktura.

thomalin skrev:
-------------------------------------------------------
> Startklar är en skitförsäkring, täcker inte skador som är träningsrelaterade, vilket nog är
> den vanligaste orsaken till att deltagare bryter.

Skitförsäkring vet jag inte. Men menar du att du ska ha tillbaka anmälningsavgiften för att du inte pallar och bryter ett lopp/tävling? Det känns lite sådär att tro att man ska få tillbaka anmälningsavgiften om man väl har startat. Innan ja, men inte om man väl ställt sig på startlinjen.

Och hur menar du att den inte täcker skador som är träningsrelaterade. Klart den gör det. Om du t.ex. går i backen tre dagar innan loppet och inte kan köra t.ex. VR. Klart du får tillbaka det du ska ha från försäkringen. Men du får än mer om du hade Starklar PLUS. Men jag håller med om att Starklar har brister och det är därför jag har Startklar PLUS ;7)

För av alla de 100tals mil jag kör under ett år så är det knappt 10 % som är lopp. Jag tror att det stora flertalet tränar mer än det kör lopp/tävlar. Så ja startklar är kanske inte bra, när Startklar PLUS finns. För den tycker jag är bra.

http://www.startklar.nu/plus.htm

Jag har startklar, är förkyld och skall tävla i Triathlon på lördag (om 4 dagar).
- får man läkarintyg för en förkylning?
- får gäller försäkringen även för masterklass ?
Japp, skall så en pingeling och fråga.

Tillbaka
Topp