Stenströms Cykel i Hallstahammar i konkurs

DajaZ3

Aktiv medlem
Stenströms Cykel i Hallstahammar går i konkurs och har just nu utförsäljning i butiken. Webbutiken är stängd redan.
Mycket tråkigt att en butik som funnit i över 100 år försvinner :(

Nej! Vad tråkigt!
Var där bara någon vecka sedan för brotchning och rensning av ett vevlager. Typ enda stället i närheten av Västerås som ens förstod vad jag pratade om.

Jag förstod det som att de fick försenade leveranser under pandemin och kunde därför inte inte sälja tillräckligt. När cyklarna väl kom behövde de betala fullpris för dem samtidigt som alla andra (nät)butiker kunde rea ut sina till priser Stenströms inte kunde matcha. Därefter kunde de inte repa sig tyvärr.

Väldigt tråkigt. Har handlat både cyklar och komponenter därifrån. Undrade man något var det bara att gå in på verkstaden och prata en stund. Alltid hjälpsamma.

Väldigt tråkigt. Har handlat både cyklar och komponenter därifrån. Undrade man något var det bara att gå in på verkstaden och prata en stund. Alltid hjälpsamma.
Precis. Trevlig verkstad där man inte kände sig i vägen när man hälsade på. En gång fick jag låna arbetsbänk och verktyg för att kapa gaffel och installera styrlager när Sören inte hade tid att hjälpa mig.

Var där i måndags och handlade. Blev ett par fyrkolvs XT-bromsar och en 11-delad Force-kedja.

Det sista i butiken + allt i cykelverkstaden går på auktion idag torsdag 22 augusti klockan fram till klockan 11.00. Många fina verktyg för den som har råd och plats.

Helst hade jag önskat butiken kvar, mycket bra verkstad och service. Hoppas att de öppnar upp igen i Hallstahammar eller Västerås.

Senast ändrad:
Det sista i butiken + allt i cykelverkstaden går på auktion idag torsdag 22 augusti klockan fram till klockan 11.00. Många fina verktyg för den som har råd och plats.

Helst hade jag önskat butiken kvar, mycket bra verkstad och service. Hoppas att de öppnar upp igen i Hallstahammar eller Västerås.

Provade buda lite men jag tror samtliga bud kontrades.

De räddade mig då jag behövde Campagnolo växelvajer.

Tillbaka
Topp