[sthlm] Upphittad Iphone på cykelbanan

AndreasVH

Aktiv medlem
Gjorde ett inlägg i pendlingstråden, men kan väl lika gärna slänga upp en tråd också:

AndreasVH skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som tappade sin Iphone på väg till jobbet i morse? Vi såg när det hände, men fattade inte
> var den kom ifrån förrän cyklisten var försvunnen.
>
> Det hände på cykelbanan i höjd med Sheraton och hen cyklade mot Stadshusbron. Mobilens skal är
> lätt att beskriva, så slå en signal vetja. Min kollega plockade nämligen upp den.

Lämna den till polisen istället. Ganska låg sannolikhet att personen läser på happy?

H. skrev:
> Lämna den till polisen istället. Ganska låg
> sannolikhet att personen läser på happy?

Bra ide. Flera borde ta efter. Uppskattar trots allt ts hederlighet väldigt mycket.

AndreasVH skrev:
> Ja, om ingen ringer lämnas den förstås till
> Polisen, men om jag tappade min telefon skulle jag
> uppskatta gesten.

Det är väl bra att lämna den ganska omgående till polisen? Den som tappade den lär ju ringa dit och kolla ganska snart, men det är liksom inte säkert att hen ringer igen om en veckas tid utan då ser den som förlorad.

Jag håller med TS. Håll i den tills batterier är slut. Var det jag som tappat min telefon så skulle jag givetvis i första hand ringa till telefonen och i andra hand till Polisen.

När jag tänker efter så vet jag fan inte ens till var på polisen jag skulle ha ringt. LKC bör ju ha annat och göra än att leta efter min telefon :-D

piglet55 skrev:
> Jag håller med TS. Håll i den tills batterier
> är slut. Var det jag som tappat min telefon så
> skulle jag givetvis i första hand ringa till
> telefonen och i andra hand till Polisen.
>
> När jag tänker efter så vet jag fan inte ens
> till var på polisen jag skulle ha ringt. LKC bör
> ju ha annat och göra än att leta efter min
> telefon :-D

+1 När jag sumpade min telefon på vägen hem ringde jag direkt upp den när jag kom hem och upptäckte att den var borta. En tjej svarade och vi kunde arrangera ett överlämnande. Att lämna den till polisen skulle jag bara göra om jag ville ha den tillbaka från dom efter liggetiden på hittegodsavdelningen.

Tillbaka
Topp