Stig ram utbud (130/140)

etnica

Aktiv medlem
Stig ram utbud (130/140)
Letar efter en svensk stig godkänd ram 130/140+-10 27.5" som inte går att köra nerför med för att ersätta en 2015 Giant Trance.

Tänkte först att en ny Giant Trance ram skulle funka men verkar ej som att Giant är så stora på att sälja lösa ramar.
Vill helst hitta nått i ~25k området.

Ideer just nu.
- Juliana Furtado/5010(för dyr)
- Giant Trance(verkar vara svårt med ramkit)
- Transition Scout(verkar ligga på samma pris som furtado)
- Evil the calling(matchar budget)
- Bird Aether 7

Just nu så är väll enda alternativet en Evil som inte är fy skam en skulle gärna hitta några fler alernativ.
Tänkt som en 2021 hoj så nuvarande lagersaldo är ej av betydelse.

Senast ändrad:
Stig ram utbud (130/140)
Jag håller tummarna för att hitta en 2020 Yeti SB140 på rea. Men det känns rätt osannolikt..

Utbudet av 27.5” ramar är ju ganska begränsat mot för några år sedan även om det verkar vara lite ökat intresse nu iom nya 5010 och SB140.

Stig ram utbud (130/140)
Med lite våld vaselin och en gynnsam dollarkurs kanske det går att komma över en Revel, jag vet inte vad norrmännen som återförsäljer idag dar betalt men det där är inte allt för långt ifrån vad jag betalade för min om man justerar för en betydligt sämre kurs när jag handlade.

Stig ram utbud (130/140)
Otroligt svårläst 1:a stycke. Du vill alltså ha en Svensk ram med 27,5” hjul som är godkänd av Stig, 120-150mm slagländ som är omöjlig att cykla med i nedförsbackar med? Mig veterligen finns inget sådant.
Ok där dog denna tråden av en bitter ...

Har dock 2 alternativ till som känns vettiga.

Tack till er som hjälpte till.

Stig ram utbud (130/140)
Med lite våld vaselin och en gynnsam dollarkurs kanske det går att komma över en Revel, jag vet inte vad norrmännen som återförsäljer idag dar betalt men det där är inte allt för långt ifrån vad jag betalade för min om man justerar för en betydligt sämre kurs när jag handlade.
Även Trailstore erbjuder Revel i Sverige så behöver inte åka över gränsen.

Stig ram utbud (130/140)
Hur har det gått i funderingarna? Bestämt dig eller hittat nya förslag?

Läste någonstans att Bronson v3's ramvikt är samma eller till och med något gram lägre än 5010 v4 ifall 150mm slag är intressant. Kan ju finnas 2019 eller 2020 ramar som är nedsatta i pris alternativt aluminiumversionen.

Vad skiljer Juliana från Santa Cruz utöver grafiken och färgerna? Är geometrin identisk, men skillnad i dämpartuning?

Stig ram utbud (130/140)
Hur har det gått i funderingarna? Bestämt dig eller hittat nya förslag?

Läste någonstans att Bronson v3's ramvikt är samma eller till och med något gram lägre än 5010 v4 ifall 150mm slag är intressant. Kan ju finnas 2019 eller 2020 ramar som är nedsatta i pris alternativt aluminiumversionen.

Vad skiljer Juliana från Santa Cruz utöver grafiken och färgerna? Är geometrin identisk, men skillnad i dämpartuning?

Samma ramar, lättare tune på dämparna och i viss mån anpassade kontaktpunkter.
Gällande vikten har ju alla ökat.
Min Tallboy 4 vägde över 600 g mer än Tallbot 3 så det är garanterat samma på Bronson / 5010.
Hightower 2 aluramen väger typ samma som Tallboy 4 så jag skulle tro att v4 5010 o Bronson väger lika.

Stig ram utbud (130/140)
Det kommer nog bli en Evil the calling när de kommer in i lager igen.

Finns en 5010 v4 för ena familje medlemen här hemma. Tycker Evil ligger bra i pris.

Tillbaka
Topp