Stigar runt Fjällnora?

UrTomas

Aktiv medlem
Stigar runt Fjällnora?
Ska till Fjällnora med jobbet imorgon med övernattning och efterföljande obligatorisk bakfyllesovmorgon för mina kollegor. Jag klurar på om det är värt att försöka få med cykeln för en tidig morgontur. Någon som vet om det är bra att cykla där? (Vet inte vad jag menar med bra, men kravet är väl egentligen att det ska vara roligare än att umgås med trötta och ev illamående kollegor :))

Stigar runt Fjällnora?
Varvet runt sjön Ramsen kanske? Jag brukar det promenixa det med familjen nån gång ibland och tänker alltid att det vore kul att cykla. Riktigt fin stig minus ett par tråkiga snuttar och enstaka passager där i alla fall jag skulle få kliva av och bära. Lätt att hitta.

Plott och ett par bilder från senast jag var där: https://www.endomondo.com/users/149858/workouts/541787618

EDIT: östra delen av min runda är alltså del av sträckan Fjällnora-Eda som knifetown föreslår ovan.

/Johan

Senast ändrad:
Stigar runt Fjällnora?
Tack för tips! Här kommer rapporten :)

Frukost skulle serveras 8.15, så jag ställde klockan på 6 för att hinna ta en liten tur. Halv 6 kunde jag inte vänta längre. Jag började med varvet runt ramsen. Cyklingen var bra, naturen var super och flotten över sundet var bäst ;) När jag kom tillbaks hade kollegan som gick och la sig först (jag var sist i säng för övrigt) tagit sig ett morgonbad och intog sängläge igen, så då passade jag på att köra gröna leden + en bit av upplandsleden. Början var finfin, sen blev det grusväg. Upplandsleden var svårcyklad på sina ställen. Slutet på gröna var sådär. Tillbaka igen och ingen aktivitet så jag körde blå också. Samma som grön i början men svängde av innan grusvägen och var därför riktigt fin till slutet som också är samma som gröna. Så jag tog en annan stig så jag kom på slutet av röda som var riktigt fin! Fortfarande ingen uppe så då körde jag röda också! Samma som blå till innan jag svängde blå. Riktigt skoj avslutning!

Så för att sammanfatta: röd var riktigt rolig, blå var rolig, grön var inte så rolig. Gul (runt ramsen) var mer naturupplevelse än rolig, men fortfarande ok. Ett plus med gul är att den går förbi naturiststranden ;)

Tillbaka
Topp