Stigcykling/enduro på Ryssberget, Sölvesborg - karta eller dylikt?

JHenning

Aktiv medlem
Hej där! Har sett att det nyligen var en enduro-tävling på Ryssberget, så blev sugen på att ta en tur dit. Är det någon som sitter inne på karta, GPX eller annars kan förklara hur man hittar runt på stigarna där? Är något uppmärkt! Tack på förhand!

Hos mig blir det Ryssberget i Sölvesborg, men skicka mail via PM så tar vi det så istället.

Raggamuffin sa:
Hos mig blir det Ryssberget i Sölvesborg, men skicka mail via PM så tar vi det så istället.

Det var nog rätt från början, haha, sorry. Verkar som att programmet misslyckades med att importera slingan första gången så jag såg en gammal tur... Tack så mycket Raggamuffin!

De segment som kördes på ESS heter:
sp1 Rishögen
sp2 Kopannan
sp3 Jockarpsbranten
sp4 Pineapple Express
sp5 The Beast
sp6 Rocky Balboa
sp7 Krattan
Det finns mer...

Dock kan du fortsätta rakt fram i slutet på Ss2 efter stenkistan istället för att följa min gpx åt vänster, då man fick korta av på tävlingen.

Blev tre dagar på Ryssberget under långhelgen - gillade det skarpt! Finns det fler liknande områden i Skåne/Blekinge? Har varit i Genarp och kört en del, men Ryssberget kändes betydligt mer omfattande. Bor i Skåne, så det bästa är om det finns något nedåt landet.

Raggamuffin sa:
Då är väl Hovdala nästa, eller Söderåsen.

Har varit på båda ställena, men då cyklat mer åt XC-hållet. Noterade inga helgjutna enduro-spår, men de kanske ligger lite undangömda? Du råkar inte ha gpx-filer eller liknande över endurostigar på de platserna också? :)

Inte jätte, rätt samlat egentligen. Skicka pm kan jag maila över några gpx. Hovdala då, jag är inte bäst på Söderåsen.

Tillbaka
Topp