Stigcykling/enduro Skövde

Cristofferliv

Ny medlem
Hej. Ny på forumet och tänkte kolla om nån vet lite längre nedförsbackar på billingen ?. Gärna med lite hopp . Har hört att det ska finnas men har inte hittat den leden än. Kört en del på dom vanliga stigarna men är inte jätte glad i massa rötter ?.

Välkommen då Christofferliv (Y)

Billingen bjuder ju som du säkert vet inte på några längre nedförs löper. Än mindre nedförs löper med hopp. Men Sjöholm, Axelsson och Bjarne har grävt några enduro liknande lines på "baksidan" av berget. Perfekta för en enduro hoj i alla fall. Tänk dig att du kör från Skövde mot skara. När du har passerad eklunds bilskrot så kör du av till höger, första vänster in på en grusväg och följer den upp mot berget igen. Där upp igenom är det.

Jag kör själv mycket stigcykling runt i Skövde området. Hör av er om ni vill haka på nån dag!

Okej vad bra!. Har ju som sakt hört att det ska finnas så . Ja det vore kalas att följa med nån som kan berget lite bättre en jag själv så:).

Hjälper gärna till att hålla spåren fina med .

Lilla utförsslingan heter ett av spåren på Strava sedan ligger ett spår med mycket större hopp en bit därifrån västerut men kör inget utan att kolla in hoppen innan! Många får inte kortas..

Mr K sa:
Lilla utförsslingan heter ett av spåren på Strava sedan ligger ett spår med mycket större hopp en bit därifrån västerut men kör inget utan att kolla in hoppen innan! Många får inte kortas..

Japp har hittat slingorna där.
Och den lite mer gömda och med större hopp är lite för stort för en annan . Nått drop kanske går men inte mer?.
Grymt byggt annars

Nu har jag röjt bort de stora träden som legat över Lilla utförsslingan så nu går den att köra igen!
Observera dock att den har vuxit igen rejält och att hoppen inte är i bra skick..

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp