Stigcykling i Kungälv?

Stigcykling i Kungälv?
He he å ändå fick du bara se en bråkdel vad som finns här bakom huset ;o)

Mikael

Sernevi skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var en grym runda kan jag intyga. Kommer bli
> många, långa turer i Vättle framöver!

Stigcykling i Kungälv?
Kopierat från våran FB sida, gäller imorgon söndag. "Jag har dragit ihop lite gubbar kl 11,00 vid grindenbacken vid dom nybyggda husen, vi kör väll runt iskällan vattentornet med omnejd.
OBS första cyklingen i år då ingen elitnivå...häng på om ni vill Med vänlig hälsning, johan"
Välkomna med vänliga hälsningar Tobbe

Stigcykling i Kungälv?
Flyttar till Kungälv Grinden i maj och hänger gärna med på en runda när tidsekvationen med familjen tillåter. Cyklade en del på enekullen i mitten på 90-talet och det var riktigt trevligt men hade gärna fått en guidning på aktuella stigar.

Stigcykling i Kungälv?
Jag funderar på att ta en kratta och rensa lite på mtb-spåret vid grinden nere vid kalhygget så man får hyfsat flyt där, nu är det ju bara att rulla och be till högre makter att ingen gren hoppar in i hjul eller bakväxel. Är dock inte helt 100 på hur spåret är tänkt att gå, är det bara att följa de orange markeringarna och göra så gott det går?

Stigcykling i Kungälv?
Vill ni ha lite kul cykling på bra stigar så finns det en hel del ute i Hålta och Skåra. Guidar gärna när jag är hemma en vända i maj eller juli. Borde finnas några som var med och körde mtb i Kungälvs CK på det glada 90-talet som kan stigarna också.

Stigcykling i Kungälv?
Knä-Ola skrev:
-------------------------------------------------------
> Vill ni ha lite kul cykling på bra stigar så
> finns det en hel del ute i Hålta och Skåra.
> Guidar gärna när jag är hemma en vända i maj
> eller juli. Borde finnas några som var med och
> körde mtb i Kungälvs CK på det glada 90-talet
> som kan stigarna också.

Vill gärna ha en guidning när det passar. Har du några GPS-spår på stigarna?

Stigcykling i Kungälv?
Hej
Testar här, e på semester i Kungälv/Göteborg och tog med mig ena cykeln, min fråga lyder, cykla mtb Kungälv-Landvetter?!, tips. Är för övrigt helt lost i skogarna här omkring

Stigcykling i Kungälv?
Vill du cykla specifikt från Kungälv till Landvetter så kör Bohusleden fram till strax efter Partille, sen söderut på nån annan stig.

Om du bara vill ha tips på bra områden så kolla in följande på t.ex. Trailforks.
- Änggårdsbergen - Grus upp, bomba ner. Typ.
-Delsjön - Brötig men grymt fin singeltrack. Lite mindre brötigt i nord-östra hörnet uppemot Partille till.
-Paradiset - Fina stigar men bitvis lite svårt att få till bra rundor om man prioriterar fin utförsåka. Ofta blött på höst och vinter.
- Vättlefjäll - Mindre kuperat än de andra områdena, tyvärr cykelförbud på alla iordninggjorda stigar (vad det nu är?). Använd sunt förnuft så kan du nog cykla överallt ändå.

Stigcykling i Kungälv?
Hej

Nybörjare på MTB, född och uppvuxen i Kungälv men är givetvis intresserad av att hitta andra att cykla med, själv hade jag tänkt utforska Svartedalen och däromkring, bor sedan någon månad i Romeland/Diseröd.

Alla tips är välkomna och alltid kul om det finns möjlighet att cykla ihop med någon ibland

Mvh

Niclas

Stigcykling i Kungälv?
misman sa:
Hej

Nybörjare på MTB, född och uppvuxen i Kungälv men är givetvis intresserad av att hitta andra att cykla med, själv hade jag tänkt utforska Svartedalen och däromkring, bor sedan någon månad i Romeland/Diseröd.

Alla tips är välkomna och alltid kul om det finns möjlighet att cykla ihop med någon ibland

Mvh

Niclas

Diseröd och Enekullen funkar väl?

Stigcykling i Kungälv?
Luzen: Absolut men det hade varit kul ändå att komma i kontakt med likasinnade i närområdet och få möjlighet att ibland cykla ihop i grupp. Mina kompisar kör i huvudsak landsväg/racer

Mvh

Niclas

Stigcykling i Kungälv?
misman sa:
Hej

Mvh

Niclas

Det körs nybörjarcykling på måndagar kl18, i vanliga fall vid STC. Osäker på hur det är nu under semestern dock, mötesplatsen är nog på annan plats.
Oavsett så är Enekullen bra, finns även Guddehjälm, utåt Ulvesund, ut till Älvmynningen. Igår letade vi oss över älven till Djupedal. Där fanns mycket stig också.
Om du kör med GPS klocka kan jag bidra med GPX filer.

Stigcykling i Kungälv?
SalkinL sa:
Det körs nybörjarcykling på måndagar kl18, i vanliga fall vid STC. Osäker på hur det är nu under semestern dock, mötesplatsen är nog på annan plats.
Vilka är det som kör dessa rundor? Är det bara att dyka upp och hänga med?
SalkinL sa:
Oavsett så är Enekullen bra, finns även Guddehjälm, utåt Ulvesund, ut till Älvmynningen. Igår letade vi oss över älven till Djupedal. Där fanns mycket stig också.
Någon rekommenderad plats att börja på i Enerkullen? Jag har bara varit uppe vid dammen och grillat med barnen men inte gått runt längs elljusspåret (för visst är det ett sådant där), eller gått runt mer i skogen...

Stigcykling i Kungälv?
hedstr0m sa:
SalkinL sa:
Vilka är det som kör dessa rundor? Är det bara att dyka upp och hänga med?

Just nu är det en kille som heter Stefan som håller i det men med en annan utgångspunkt. Tror en annan som heter Pelle tar över snart och då utgår det från STC igen. Har inte hört något annat än att det är ok att bara dyka upp.

SalkinL sa:
Någon rekommenderad plats att börja på i Enerkullen? Jag har bara varit uppe vid dammen och grillat med barnen men inte gått runt längs elljusspåret (för visst är det ett sådant där), eller gått runt mer i skogen...

http://www.gpsvisualizer.com/map?output_home
Kolla länken, en hel del finns med i den GPX:en.

Stigcykling i Kungälv?
Hej!

Ganska ny här på happyride, men sett denna tråden och tänkte återuppliva den för de som bor eller cyklar i Kungälv! Kan nu stolt meddela att jag har skapat en region Enekullen på trailforks, länk: https://www.trailforks.com/region/enekullen-23726/
Här kan man se de banor som jag lagt in, det finns fler, inte hunnit få in dom än:)
Lägg gärna in fler eller byt namn/svårighetsgrad på de som finns. Förövrigt vore det skoj att arrangera någon cykeltur här eller en trailbuild day :D
Ha det bäst!

//Marleey

Stigcykling i Kungälv?
Marleey sa:
Hej!

Ganska ny här på happyride, men sett denna tråden och tänkte återuppliva den för de som bor eller cyklar i Kungälv! Kan nu stolt meddela att jag har skapat en region Enekullen på trailforks, länk: https://www.trailforks.com/region/enekullen-23726/
Här kan man se de banor som jag lagt in, det finns fler, inte hunnit få in dom än:)
Lägg gärna in fler eller byt namn/svårighetsgrad på de som finns. Förövrigt vore det skoj att arrangera någon cykeltur här eller en trailbuild day :D
Ha det bäst!

//Marleey

Tjena Marleey. Är ganska ny inom MTB spåret, kört en hel del motorcross innan. Men sökte en ny träningsform/hobby och det här ska bli svinkul.

Är det någon som har lust att ta med en på guidning runt enekullen så är det oerhört tacksamt. Säg till om du arrangerar en trailbuild day, är lätt på med att hjälpa till!

Stigcykling i Kungälv?
Är nybörjare och nyss köpt mig en MTB och har än så länge bara hållt mig till Bohusleden runt Fontin, hade varit kul och testa några fler ställen.
Är det någon särskild dag som ni cyklar där?

Mvh/Jonas

Stigcykling i Kungälv?
På måndagar brukar de flesta klubbar hålla på med träningar. Vi i kungälvs cykelklubb kör 18:30-20:00, tror team kungälv kör 19:00. Annars brukar jag vara ute några gånger i veckan och cykla.

Stigcykling i Kungälv?
topfuel94 sa:
Marleey sa:
Hej!

Ha det bäst!

//Marleey

Tjena Marleey. Är ganska ny inom MTB spåret, kört en hel del motorcross innan. Men sökte en ny träningsform/hobby och det här ska bli svinkul.

Är det någon som har lust att ta med en på guidning runt enekullen så är det oerhört tacksamt. Säg till om du arrangerar en trailbuild day, är lätt på med att hjälpa till!

Drog iväg ett pm till dig! :)

Stigcykling i Kungälv?
Nu på söndag kör vi en liten stigvising i Enekullen. Vi möts kl 18:30 vid grindenbackens parkering: https://goo.gl/maps/hCFrwbwudFL2
Vi cyklar sedan gemensamt upp mot enekullen. Alla är välkommna! Skriv gärna här i forumet om ni vill haka på så har jag lite koll på hur många vi blir :)

Senast ändrad:
Stigcykling i Kungälv?
Tja!
Är det någon kvar här i tråden.
Jag har bott ett gäng år i Tjuvkil och har tills nyligen hittat rätt lite stig i närområdet (ogillar att cykla längs Marstrandsvägen, blir väl bättre vad det lider när cykelvägen nu börjat förlängas Vävra - Tjuvkil).
Är det någon som kör stig i området Hålta - Vävra - Tjuvkil. Här finns massa fin skog, men det är inte särskilt mycket stig.
Om någon vill ha en visningstur i Tjuvkil så ställer jag gärna upp.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp