Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
misman sa:Hej
Nybörjare på MTB, född och uppvuxen i Kungälv men är givetvis intresserad av att hitta andra att cykla med, själv hade jag tänkt utforska Svartedalen och däromkring, bor sedan någon månad i Romeland/Diseröd.
Alla tips är välkomna och alltid kul om det finns möjlighet att cykla ihop med någon ibland
Mvh
Niclas
misman sa:Hej
Nybörjare på MTB, född och uppvuxen i Kungälv men är givetvis intresserad av att hitta andra att cykla med, själv hade jag tänkt utforska Svartedalen och däromkring, bor sedan någon månad i Romeland/Diseröd.
Alla tips är välkomna och alltid kul om det finns möjlighet att cykla ihop med någon ibland
Mvh
Niclas
Vilka är det som kör dessa rundor? Är det bara att dyka upp och hänga med?SalkinL sa:Det körs nybörjarcykling på måndagar kl18, i vanliga fall vid STC. Osäker på hur det är nu under semestern dock, mötesplatsen är nog på annan plats.
Någon rekommenderad plats att börja på i Enerkullen? Jag har bara varit uppe vid dammen och grillat med barnen men inte gått runt längs elljusspåret (för visst är det ett sådant där), eller gått runt mer i skogen...SalkinL sa:Oavsett så är Enekullen bra, finns även Guddehjälm, utåt Ulvesund, ut till Älvmynningen. Igår letade vi oss över älven till Djupedal. Där fanns mycket stig också.
hedstr0m sa:Vilka är det som kör dessa rundor? Är det bara att dyka upp och hänga med?SalkinL sa:Det körs nybörjarcykling på måndagar kl18, i vanliga fall vid STC. Osäker på hur det är nu under semestern dock, mötesplatsen är nog på annan plats.
Just nu är det en kille som heter Stefan som håller i det men med en annan utgångspunkt. Tror en annan som heter Pelle tar över snart och då utgår det från STC igen. Har inte hört något annat än att det är ok att bara dyka upp.
Någon rekommenderad plats att börja på i Enerkullen? Jag har bara varit uppe vid dammen och grillat med barnen men inte gått runt längs elljusspåret (för visst är det ett sådant där), eller gått runt mer i skogen...SalkinL sa:Oavsett så är Enekullen bra, finns även Guddehjälm, utåt Ulvesund, ut till Älvmynningen. Igår letade vi oss över älven till Djupedal. Där fanns mycket stig också.
SalkinL sa:http://www.gpsvisualizer.com/map?output_home
Kolla länken, en hel del finns med i den GPX:en.
Marleey sa:Hej!
Ganska ny här på happyride, men sett denna tråden och tänkte återuppliva den för de som bor eller cyklar i Kungälv! Kan nu stolt meddela att jag har skapat en region Enekullen på trailforks, länk: https://www.trailforks.com/region/enekullen-23726/
Här kan man se de banor som jag lagt in, det finns fler, inte hunnit få in dom än:)
Lägg gärna in fler eller byt namn/svårighetsgrad på de som finns. Förövrigt vore det skoj att arrangera någon cykeltur här eller en trailbuild day :D
Ha det bäst!
//Marleey
topfuel94 sa:Marleey sa:Hej!
Ganska ny här på happyride, men sett denna tråden och tänkte återuppliva den för de som bor eller cyklar i Kungälv! Kan nu stolt meddela att jag har skapat en region Enekullen på trailforks, länk: https://www.trailforks.com/region/enekullen-23726/
Här kan man se de banor som jag lagt in, det finns fler, inte hunnit få in dom än:)
Lägg gärna in fler eller byt namn/svårighetsgrad på de som finns. Förövrigt vore det skoj att arrangera någon cykeltur här eller en trailbuild day :D
Ha det bäst!
//Marleey
Tjena Marleey. Är ganska ny inom MTB spåret, kört en hel del motorcross innan. Men sökte en ny träningsform/hobby och det här ska bli svinkul.
Är det någon som har lust att ta med en på guidning runt enekullen så är det oerhört tacksamt. Säg till om du arrangerar en trailbuild day, är lätt på med att hjälpa till!