Fältprästen
Ny medlem
Stigsabotage / livsfarliga "fällor"
Det närmasta jag kan hitta:Vernersson sa:sdx sa:jag är inte bitter men det kanske skall läsas lite bättre från andras sidor med Allemansrätten är även skyldigheter med och inte bara tagande.Vernersson sa:sdx är bara jättebitter över att hans "lysande" argumentation i början av tråden inte vann gehör, inget att bry sig om :-D
Det är väl bara du som har varit absolut ensidig vad gäller allemansrätten i just denna tråden vad jag har kunnat se.
Men visst, har jag fel och missat ngt uppenbart så uppskattar jag om du pekar på detta åt mig.
"Bland annat kan man ta hänsyn till att en grindöppning kan väntas leda till en sådan invasion på området att marken just på grund av
besökarnas mängd kan riskera att bli allvarligt skadad, eller att ägaren får svårt att driva en pågående verksamhet på fastigheten om
tillströmningen blir för stor. Har allmänheten tillgång till likvärdiga friluftsområden, till exempel tillräckligt med andra bra badplatser i närheten, är det tänkbart att genombrottet inte medges. För att markägaren skall tvingas att släppa fram allmänheten fordras i allmänhet att friluftsintresset klart väger tyngre än hans intresse." (enligt tidigare länk).
Enligt tidigare bedrevs det ju någon verksamhet (jakt) på området, hur stor verkade dock lite oklart.