stockholm - budcykel stulen

Erol skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur får den ursprungliga ägaren reda på att
> hojjen är hittad? Jag kan då inte se några
> kontaktuppgifter, och xxxooo verkar inte läsa
> här så ofta...
>
> //Erik

Står ju i förstaposten att cykeln kan lämnas tillbaka på Smartpak Klarabergsviadukten, så jag antar att ägaren jobbar där. Kanske läge att ringa dit och se om man kan få numret till ägaren. Dock är väl kontoret säkert obemannat på söndagar.

Erol skrev:
> Hur får den ursprungliga ägaren reda på att
> hojjen är hittad? Jag kan då inte se några
> kontaktuppgifter, och xxxooo verkar inte läsa
> här så ofta...
>
> //Erik

Kolla med smartpak på klarabergsviadukten som nämns i förstainlägget, de borde väl veta vad de bör göra om de får in cykeln.

Sådärja. Talade med polisen per telefon. Fick tag i en trevlig klle som var väl insatt. Lämnar in hojen på hittegods så inga misstag sker. Hojen är tydligen handgjord i USA!

Har fattat att detta inte är en dussincyckel. Den är klart över min prisnivå. Vill inte riskera att lämna hojen till fel snubbe! Eller tjej för den delen.

Senast redigerad av en moderator:
Då tycker jag att du skall ta med scott:en oxå.

EDIT: dåligt affärsupplägg... men ta med scotten och lägg upp den på köp och sälj här om du får behålla den. PM:a mig då.

Då får ett ägarbevis på cykeln när det gått tre månader. Om du löser ut den från polisens hittegodslager för en liten slant. Då är cykeln lagligt din och du får sälja den vidare.

Jag tycker att du gör en mycket bra sak. Det stjäls för mycket cyklar men folk verkar inte bry sig om cyklarna så mycket som en själv heller.

Vill inte riskera att lämna ut denna hoj till fel person. Vad jag kan förstå så är ramen handgjord i USA och därmed betydligt över min prisklass. Men det vore ju fan om ägaren efter detta INTE hittade hit och till sin hoj. Jag får två nöjen. Ett, jag snuvar tjuven. Två, ägaren får tillbaka sin hoj. Borde fan ta några bilder på mig o hojen innan ägaren får tillbaka den. Bilder o skryta med. Impa lite på kompisarna att man har en värstinghoj:D

hade jag varit du hade jag iofs först hört av mig till stället han jobbar på i första hand. Scotten hade jag gått direkt till snutn med. Som sagt den kommer inte vara svårsåld när den väl är din.

Äh det är väl helt enkelt så att det blir väldigt jobbigt för xxxooo helt i onödan. Att det är cykeln i fråga som fanns i källaren är det ingen fråga om. Ta bara en så udda sak som 6-bultsfäste till bromsskivor bak och centerlock fram. Går liksom inte att fejka. Tänk skivor på en CX-bara det... *himlar stort med ögonen*

Hur du än gör så har du gjort rätt enligt mig. Big up!

Fan, bängen borde verkligen göra hembesök hos den där liraren. Man kan ju bara tänka sig vad som finns i lägenheten.

Kul att den efterlysta hojjen kom till rätta i alla fall. Men jag blir lite förvirrad, är den rätta ägaren kontaktad och underrättad om att cykeln finns hos polisen? Om inte så gör det bums!

Snyggt jobbat med att hitta cykeln. Jag är själv cykelbud i stlhm, ska försöka få tag på xxxooo imorrn och be han kika in här. Hur fan lyckades du hitta den? =D

Hej,

Jag tycker detsamma, ta Scotten till snuten och ge Cannondalen direkt till xxxooo.

Jag kan ge mig in i budgivning om Scotten om du säljer den. Fin hojj att singlespeeda!

//Erik

xxxooo har dessvärre inte varit ute den senaste tiden, har ju inte haft så mycket att jobba på. Men jag ska kolla med hans kollegor ifall de kan få tag på honom, eller så hoppas jag att han läser här själv. Tror han kommer att bli glad hur som helst!

Vilken solskenshistoria. :D Man får hoppas att xxxooo återrapporterar här på Happy senare hur det gick med överlämning och allt, lite agent-style på det här.

JLarsson skrev:
> Ett minnesvärt "återtagande" måste ju ändå
> vara Dannes efter SSWC06.

Var det när han tvärnitade i bilen mitt i stan o helt sonika rusade ut på gatan o jagade ikapp tjyven när han kom cyklandes?

JLarsson skrev:
> Ett minnesvärt "återtagande" måste ju ändå
> vara Dannes efter SSWC06.

Ja den var bäst hitills.

Det är förvånande ofta som cyklar hittar tillbaks tycker jag. Fantastiskt roligt att se engagemanget bland gemene happyit!
Tycker gott att happy skulle införa "stulet" eller dyligt som tag på sidan. Det finns ju inget forum med sådan genomslagskraft i cykelsverige.

> Tycker gott att happy skulle införa "stulet"
> eller dyligt som tag på sidan. Det finns ju inget
> forum med sådan genomslagskraft i cykelsverige.

Jag har medvetet valt att inte göra just så. Det är mycket, mycket fler som läser trådar i forumet än som skulle gå in i en "stulet"-sektion och kika.

Kul att ytterligare en hoj verkar ha hittat hem!

Stötte av en slump på TREHJULING i förmiddags på väg till farbror blå för att träffa xxxooo och lämna över cykeln. Lyckligt slut således!?

Ringde Smartpak som ringde Asa som ringde mig för o kolla vad det handlade om. Asa ringde sedan ägaren som ringde mig. Ägaren och jag bestämde träff. Hängde ni med?

På vägen till träffen stannade jag för att ta en kaffe. Släpade in hojen på kafeet, (Har ju inget lås o kan ju fan inte lämna den olåst utanför) där en av grabbarna bakom disken visade sig vara väl insatt i cycklar, sade typ "Snygg hoj, respekt." Jag drog ståryn, varpå killen bakom disken sade jo jag känner igen den, tillhör ett cyckelbud. En gäst säger "O fan ere du som e TREHJULING" Därefter uppstod en debatt om cycklar som jag fattade ungefär hälften av.

På den fortsatta färden in mot City möter jag två cyckelbud som inte hinner reagera. Inget ont om dem, jag sitter ju trots allt på ett monsteråk med oanade fartresurser. I korsningen Sveavägen och Kungsgatan stoppas jag dock av ett ilgrönt cyckelbud från BOX, som av någon outgrundlig anledning har piggare ben än mig. Jag ringer ägaren som pratar med killen från BOX som bussigt nog eskorterar mig till mötesplatsen, så jag slipper bli prejad av något cyckelbud som inte är fullt så uppdaterad i det aktuella läget.

Ägaren som känner killen från BOX, visar upp leg och polisanmälan så det vore väll fan om inte hojen är i rätta händer. Ägaren betalar för övrigt direkt ut den hittelön han nämnt. Efter viss övertalning lyckas jag pruta ner den något. Till sist, kul att så många verkar ha koll på andras hojar!

Den satt bra! Well done TREHJULING!

TREHJULING skrev:
> Därefter uppstod en debatt
> om cycklar som jag fattade ungefär hälften av.

Hehe, snart är nog du också lika insnöad som vi andra på cykel...

~K

Du måste jag få nån slags award. Vilken vardagshjälte!!! Ha ha.. undrar hur långt tjyven hade kommti på stan med den. Verkar ju som vartenda bud var på hugget där.

TREHJULING skrev:
> På vägen till träffen stannade jag för att ta
> en kaffe. Släpade in hojen på kafeet,

låter somom du var på kafe frankfurt =)

Gött jobbat, sjukt skönt att läsa om detta. Det finns hopp för mänskligheten! Jippie.

TREHJULING -Snyggt skött! Big UP!

Fick tillbaka den idag. Stort tack till alla som hjälpt till i tråden, hållt utkik och hört av sig.
Boxbudet (vet ej ditt namn) - stort tack, jag bjuder på fika eller dylikt när vi ses (om inte annat för förlorad arbetsinkomst under en tid där). Uppskattar verkligen att du stannade och kollade läget.

Jag köpte en ny cykel i fredags och vara upptagen med ett och annat under fredagen och lördagen. På söndag hade jag tänkt provcykla den för första gången men vaknar upp med hög feber och har därför inte rört cykeln sedan dess (endast bytt klinga och däck). Borde med andra ord inte vara några problem med en retur. Och idag efter 09 fick jag ett samtal från en kollega om att någon ev hade hittat min cykel. Kollegan fick sin Kona stulen inte långt efter min försvann så en efterlysning på den kanske kommer upp nu...

Jag köpte Cannondalen från Tyskland och insatta vet kanske att det inte är lätt att få tag på Cannondale's cx ram med skivbromsfäste på den här sidan atlanten, så det känns verkligen bra att jag fått tillbaka den. Letade en hel del innan jag fick tag på den.

Tycker även det är bra att inte ha ett separat 'stöldforum' då även jag tror att läsarantalet skulle minska jämfört med hur många som läser i 'huvudforumet'. Personligen har jag kollat på ett par stöldtrådar något jag är tveksam om jag skulle ta mig tid till om de låg i en separat del.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp