Ringde Smartpak som ringde Asa som ringde mig för o kolla vad det handlade om. Asa ringde sedan ägaren som ringde mig. Ägaren och jag bestämde träff. Hängde ni med?
På vägen till träffen stannade jag för att ta en kaffe. Släpade in hojen på kafeet, (Har ju inget lås o kan ju fan inte lämna den olåst utanför) där en av grabbarna bakom disken visade sig vara väl insatt i cycklar, sade typ "Snygg hoj, respekt." Jag drog ståryn, varpå killen bakom disken sade jo jag känner igen den, tillhör ett cyckelbud. En gäst säger "O fan ere du som e TREHJULING" Därefter uppstod en debatt om cycklar som jag fattade ungefär hälften av.
På den fortsatta färden in mot City möter jag två cyckelbud som inte hinner reagera. Inget ont om dem, jag sitter ju trots allt på ett monsteråk med oanade fartresurser. I korsningen Sveavägen och Kungsgatan stoppas jag dock av ett ilgrönt cyckelbud från BOX, som av någon outgrundlig anledning har piggare ben än mig. Jag ringer ägaren som pratar med killen från BOX som bussigt nog eskorterar mig till mötesplatsen, så jag slipper bli prejad av något cyckelbud som inte är fullt så uppdaterad i det aktuella läget.
Ägaren som känner killen från BOX, visar upp leg och polisanmälan så det vore väll fan om inte hojen är i rätta händer. Ägaren betalar för övrigt direkt ut den hittelön han nämnt. Efter viss övertalning lyckas jag pruta ner den något. Till sist, kul att så många verkar ha koll på andras hojar!