Obergjonas
Medlem
Stockholm - Luleå
Hade tänkt i sommar cykla denna sträcka. Min fråga vad är lättaste sättet för och hitta hur man ska cykla ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns ju nåt som heter Sverigeleden, du kanske kan använda den sträckningen delvis? Blir inte kortast, tror det är en del grusväg också så man har däck till det. Längs kusten är nog ingen höjdare pga mycket trafik.
Visa bilaga 468983![]()
Cykla längs Sverigeleden - Sweden by Bike
Cykla längs Sverigeleden i sommar, och upplev slott och borgar, runstenar från vikingatiden, fiskelägen, fäbodvallar, storslagna älvdalar och mäktiga fjäll.swedenbybike.com
Jag vet inte hur E45 är sommartid, men undvik E4 som pesten. Fullt med semesterbilister med nära på noll uppmärksamhet. Jag skulle till och med dra mig för att köra motorcykel där sommartid.inlandet, e45 så långt du kan.
Lite mindre av en dödsfälla än vad kusten skulle innebära
Jag vet inte hur E45 är sommartid, men undvik E4 som pesten. Fullt med semesterbilister med nära på noll uppmärksamhet. Jag skulle till och med dra mig för att köra motorcykel där sommartid.
Jag skulle kolla lite på rando-vägarna upp mot Gävle. Sen kanske gena över till sverigeleden.
Navigering? Finns inte så många avtagsvägar att välja på så jag skulle skriva ner lite vägnötter på ett papper. Men å andra sidan är jag en sån som gillar att cykla. Inte nödvändigtvis att komma fram på kortast möjliga tid.
Är du en väldigt van cyklist? Dina frågor gör att jag tvekar. Men på åtta dagar så betyder det att du ska cykla 12-15 mil per dag, och det är mycket.
Komoot funkar utmärkt. Jag brukar tanka ner en offlineversion och köra den i mobilen monterad i en hållare på styret.Komoot verkar en del långcyklare gilla för hjälp med navigering. Har dock ingen egen erfarenhet.
Jag skulle också kolla på Komoot. Det är väldigt enkelt att lägga upp en rutt där.
Komoot verkar en del långcyklare gilla för hjälp med navigering. Har dock ingen egen erfarenhet.
Personligen ritar jag rutter manuellt i RideWithGPS när jag ska ut på cykeläventyr. Om man inte tycker det är roligt att sitta och undersöka olika vägval i detalj bör man dock vidta någon form av åtgärder för att säkerställa att de dragningar mellan punkterna man klickar på faktiskt är rimligt framkomliga med den cykel man har.
Det finns en fullt fungerande gratis översättningstjänst på internettet som heter Google translate.Kollade in den Engelska är inte så duktigt på det tyvärr ?
Det finns en fullt fungerande gratis översättningstjänst på internettet som heter Google translate.
F.ö kan du få lite hjälp här:
Route planner= ruttplanerare.
Distance=Distans.
Gravel riding=Grusvägscykling.
Fitness level=Fysisk nivå.
Current location=betyder ungefär "Startpunkt."
Choose destination=betyder "vart du ska nånstans"
Tierp=Tierp.
Det jobbigaste blir förhoppningsvis att cykla.
Lycka till.
Google maps kommer tyvärr inte cykelanpassa förslagen särskilt väl. Det är iaf. min erfarenhet.Funkar inte Google Maps och använda ?
Men det gick väl ganska snabbt ändå om jag kommer ihåg rätt?! Men visst, Komoot ruttar mycket bättre än Google maps för cykel, och det tillsammans med de tips du fått här tror jag du kommer få en bra rutt.Ibland är den kortaste vägen inte den snabbaste.
Fungerar ej någonstans, den leder dig ut på vägar som kan vara privata och avstängda. Du kan cykla på en perfekt väg då Google helt plötsligt tycker att du ska gena genom att använda en överväxt traktorstig.Funkar inte Google Maps och använda ?
Fungerar ej någonstans, den leder dig ut på vägar som kan vara privata och avstängda. Du kan cykla på en perfekt väg då Google helt plötsligt tycker att du ska gena genom att använda en överväxt traktorstig.
Testat i Sverige och i Europa, totalt värdelös annat än att hitta i städer. Jättetrevlig om man cyklar med rösthjälp i Bryssel mitt i natten, varje gata läses upp på 2 språk och med svensk touch på uttalet?
Från?Jag använde Google Maps när jag cyklade till Tierp en gång tyckte det funkade hur smidigt som helst
Stockholm, enligt den här tråden.
Stockholm, enligt den här tråden.
Men ska man cykla sin maxdistans varje dag i åtta dagar kan det vara skönt att koppla bort huvudet och bara trampa, inte plocka fram sin atlas i varje korsning.Det är trots allt möjligt att cykla även om man inte har en app.
Jag brukar dra upp mot 300 km på ett par stinter och ofta nattetid, då stannar mobilen alltid i fickan. Att stanna och kolla kartor är inte min melodi heller.Men ska man cykla sin maxdistans varje dag i åtta dagar kan det vara skönt att koppla bort huvudet och bara trampa, inte plocka fram sin atlas i varje korsning.