Stockholm – Norrköping ToR

En fråga bara sådär. Enligt all info jag fått så får man inte ha cykel på T-Centralen. Gäller inte det på tågperrongerna utan bara inne på själva Centralstation? Jag vet att man får ta med cykel på pendeln vissa tider. Men inte från T-Centralen och Odenplan nedgång Odenplan.
Så har jag förstått det också. Tror stockholm södra är första stationen du får ta en cykel till. Men jag kan ha fel

En fråga bara sådär. Enligt all info jag fått så får man inte ha cykel på T-Centralen. Gäller inte det på tågperrongerna utan bara inne på själva Centralstation? Jag vet att man får ta med cykel på pendeln vissa tider. Men inte från T-Centralen och Odenplan nedgång Odenplan.
Du får egentligen inte ta in cykeln vi huvudingången på vasagatan utan de vill att du rullar via klarabergsviadukten eller arlanda express men i praktiken bryr sig ingen. Jag brukar ta huvudingången in sen trappan via spottkoppen till perrong. Aldrig hört nåt gnäll

Du får egentligen inte ta in cykeln vi huvudingången på vasagatan utan de vill att du rullar via klarabergsviadukten eller arlanda express men i praktiken bryr sig ingen. Jag brukar ta huvudingången in sen trappan via spottkoppen till perrong. Aldrig hört nåt gnäll
Tack, då litar jag på dig. Annars blir det klart rörigt att ta sig vidare ut i landet.

Jag tror det var mer strul tidigare när SL och SJ delade på perronger. Nu när pendeltågen är nere i underjorden så är ingen som tror att du ska smyga in den olagligt!

Detta var vägen jag tog. Jag tyckte den var underbart vacker.

Jag hade rekat en liknande tur baserat på ett par Randorundor från Södertälje, men den här verkar trevlig. Som utomsocknes, vilken är bästa vägen från Centralstationen (Mälartåg rekommenderar att man går ut Klarabergsviadukten) till att ansluta på den här rutten? Vasabron, Munkbroleden och Hornsgatan?

Jag tror det var mer strul tidigare när SL och SJ delade på perronger. Nu när pendeltågen är nere i underjorden så är ingen som tror att du ska smyga in den olagligt!
Det är min uppfattning också. Sedan får man förstås ta det väldigt lugnt och ibland vänta ut den värsta trängseln. Jag har bara tagit cykeln via Klarabergsviadukten.

Jag skulle hoppa Hornsgatan och ta Södermälarstrand runt hela vägen och vika upp på Hornsgatan från andra hållet och så över Liljeholmsbron. Det är cykelbana hela vägen.
Instämmer med mzi. Det är dock lite virrigt vid slussen just nu så se till att åka ner vid guldbron riktning nacka sedan svänga västerut när du kört av den för att komma på Södermälarstrand.

Felkörningarna jag gjorde var vid Vantörsvägen runt Fruängen och sedan vid Fittjaängsbadet då de höll på att bygga om vid vattnet där. Först när man passerat Botkyrka blir rundan fin.

Jag har laddat ner appen och försökte importera rutten så som du gjort. Inte särskilt intiutivt tycker jag. Hur går man tillväga? Det finns ju ett val i appen "rutter", "sparade rutter", "importera url" men det funkade inte alls.
Kan inte bli mer intuitivt. ? Klicka på filen och välj "öppna med" och så topo gps. Fast du måste ju ha strava premium för att kunna plocka gpx filer därifrån.

Bilagor

Fast du måste ju ha strava premium för att kunna plocka gpx filer därifrån.
Jag har bara ett gratiskonto och kunde hämta den här filen direkt från Strava i alla fall.
För den som det inte funkar lika smidigt att ladda hem andras aktiviteter som GPX räcker det ändå med gratis-Strava
Åtminstone om man använder Chrome (kanske även Firefox?) och installerar appen "Strava Export GPX" av Eugene Ivanov.
Annars kan man istället prova tex: https://mapstogpx.com/strava/

Nu har jag cyklat enligt rutten med skarv från Östra Husby till Stegeborg, Söderköping och Linköping, 26 mil. Första 21 milen var helt nya för mig.

Jag kom fel upp på Slussen, så det blev Hornsgatan trots allt. Men hela vägen till Botkyrka golfklubb hade jag gärna struntat i. Sväng, över, sväng, under, sväng, sväng, sväng, sväng...

Rak motvind hela vägen till Nävekvarn och sedan avtog vinden, men jag lyckades få till snabbaste milen mellan Gistad och Linghem så lite krut fanns det allt kvar till slutet. Körde i mörker från Söderköping. Två attackgrävlingar fräste åt mig och då såg jag till att hålla distans... Annars var Varia väldigt trevlig på de vägarna. Kunde med gott samvete ligga mitt i vägen för några hundradelar extra reaktionstid om något skulle springa ut framför mig. Katter, grävlingarna och hararna var redan på vägen utom ett rådjur som sprang ut mindre än tio meter framför mig, men jag hade sett det springa längs med ett elstängsel så jag hade bra koll på det.

Med skarven över Stegeborg blev det hela tre färjor. :-) Lyckades komma sist ombord på Karin medan resten av bilarna fick vänta på nästa tur. Var det kanske en happykändis som styrde 11:55 igår onsdag? Kort väntan på Fredrika men desto längre väntan, 20 minuter, på Elvira.

Eftersom det var över 35 grader i Linköping så kom jag undran den värsta värmen med bara 32 grader i solen som mest. Garmins Body Battery var på 22 när jag vaknade och var väl nere på 5 i Tumba. Där har det legat sedan dess... Pulsen i natt var ungefär 25 slag per minut över normal vilopuls.

Tillbaka
Topp