Nu har jag cyklat enligt rutten med skarv från Östra Husby till Stegeborg, Söderköping och Linköping, 26 mil. Första 21 milen var helt nya för mig.
Jag kom fel upp på Slussen, så det blev Hornsgatan trots allt. Men hela vägen till Botkyrka golfklubb hade jag gärna struntat i. Sväng, över, sväng, under, sväng, sväng, sväng, sväng...
Rak motvind hela vägen till Nävekvarn och sedan avtog vinden, men jag lyckades få till snabbaste milen mellan Gistad och Linghem så lite krut fanns det allt kvar till slutet. Körde i mörker från Söderköping. Två attackgrävlingar fräste åt mig och då såg jag till att hålla distans... Annars var Varia väldigt trevlig på de vägarna. Kunde med gott samvete ligga mitt i vägen för några hundradelar extra reaktionstid om något skulle springa ut framför mig. Katter, grävlingarna och hararna var redan på vägen utom ett rådjur som sprang ut mindre än tio meter framför mig, men jag hade sett det springa längs med ett elstängsel så jag hade bra koll på det.
Med skarven över Stegeborg blev det hela tre färjor. :-) Lyckades komma sist ombord på Karin medan resten av bilarna fick vänta på nästa tur. Var det kanske en happykändis som styrde 11:55 igår onsdag? Kort väntan på Fredrika men desto längre väntan, 20 minuter, på Elvira.
Eftersom det var över 35 grader i Linköping så kom jag undran den värsta värmen med bara 32 grader i solen som mest. Garmins Body Battery var på 22 när jag vaknade och var väl nere på 5 i Tumba. Där har det legat sedan dess... Pulsen i natt var ungefär 25 slag per minut över normal vilopuls.