Stockholmare hur vill ni träningstävla?

klas öberg

Ny medlem
I Stockholmsområdet arrangeras ett par "riktiga" tävligar och som komplement så arrangerar även klubbarna MTB Sthlm och Keps Cup. Deltagandet på vårkepsen har varit riktigt imponerande även i ruskväder, men nu till hösten var det rätt tomt med folk på startlinjen. Ni som inte kom, hur skulle ni vilja ha det?
Kepsen låg förut tidigare, men nu går MTB Sthlm hela augusti, har höstkepsen spelat ut sin roll?
Kepsen kördes tidigare på onsdagkvällar, för att detta ska funka måste vi återgå till augusti, nu blir det mörkt för fort.
Ska vi skapa en DM serie på hösten, skulle det öka intresset? Skriv vad ni tycker. Vill ni inte öppet skriva vad ni tycker kan ni skicka kommentarer privat.
Hälsningar
Klas
StoCF

Jag är en fan av dessa enkla träningstävlingar, så jag vill bara skicka ett uppmuntrande tack till alla som tar sig tid att arrangera. Själv stod jag bara på startlinjen ena dagen i helgen och det kan väl möjligen vara en förbättringspunkt - att inte köra två dagar på raken för det kan vara svårt att vinna gehör för i familjepusslet.

Jag gillade Kepsen då jag tävlade lite mer. Nu har det mest blivit landsväg för min del.

Jag hade tänkt köra Järfällas tävling nu, men ändrade mig då den inte gick den gamla Järfällabanan i Kallhäll, det tyckte jag var lite synd.

Kepsen är bra som den är, tyvärr verkar det inte vara alls lika många deltagare som för 5-8år sen.

CX Cupen 31/10 i stckholm. Sedan ar ju vissa klubbar egna träningstävlingar varje helg.

Keps Cup gästar ju Haga snart :)

Annars kanske en nystart vore något? Nytt namn å nya utmaningar?

Tillbaka
Topp