Stockholms landsvägscup 2016

PiPPiW sa:
Jaja, det får bli traditionell fulkörning.
Fulköra motionslopp är väl upp till var och en om man tycker det är okej eller inte. Men tränga sig i en tävlingsklunga när du inte ens har en riktig landsvägscykel? Det hoppas jag verkligen inte att du tänker försöka dig på.

PiPPiW sa:
Nej, det finns mycket kvar att göra, har ju knappt börjat. Och så var det det där med att kalla nåns custombygge och ögonsten för "härke"
Alltså jag är imponerad över din energi och kreativitet, jag förstår bara inte varför du väljer att lägga den på det där objektet. Det gamla uttrycket "polish a turd" har aldrig känts mer passande. Hade du utgått från en klassisk racerram istället hade du kunnat ha något riktigt fint nu…!

Om det är standardhjul behöver de inte vara med på listan.

Annars kanske det är lite känsligare i A- än i C-klass. Jag har svårt att tro att någon kollar om man håller lite låg profil (PI).

Jobbade längre än tänkt , när beräknas starten i A gå ?
Måste jag cykla snabbt eller lagom in till stan.?

Lite missnöjd med hur mitt lopp gick i B klass.
Låg långt fram hela tiden förutom sista två varven och spurtade in på en 14 plats. Hade hoppats på ett lite bättre resultat.

Jag är en fet 44-åring som kan trampa fort på platten. Ska jag köra B eller C om jag ska ta mig upp till Arlanda nästa vecka?

Kan man ta pendeln?

Fjärdebrunn sa:
Jag är en fet 44-åring som kan trampa fort på platten. Ska jag köra B eller C om jag ska ta mig upp till Arlanda nästa vecka?

I år gick det nästan lika fort i C som i B vid Fiskartorpet, men i B får du cykla lite längre. Det är väldigt få deltagare i C, så man vet aldrig hur det blir. Man brukar kunna byta grupp på plats om man känner att man hamnat fel, men det ger lite mer administration åt arrangören. Välj själv!

Fjärdebrunn sa:

Om du kör B, så kanske du kan hinner pendeln.
http://sl.se/sv/info/resa/regler/cykel/

Kollar man Strava gick det i 36,3 km/h för han som var tvåa i C och han var 8 sek efter segraren så runt 36.5 kanske stämmer bättre? Starkt jobbat oavsett.
Varvtiderna var i runda slängar 15-20 sek långsammare än t.ex. mina i B-klassen (Strava tycker att jag hade 40.0 i snitt och Garmin tyckte 39.9 eller 40)

Det blev väldigt konstigt i C-klass igår.
Jag körde på direkt från start och sen drog jag i princip de 7 första varven själv. Slog av lite på takten några gånger för att se om någon annan ville gå upp, men dragviljan var låg.
Vid sista varvningen ut på 8:e varvet attackerar han som vann tillsammans med en ungdom och får en liten lucka. Tyvärr lyckas jag inte täppa den luckan och lite före mål går även 2:an om mig.
36.4 km/h blev mitt snitt med 38.7 km/h på sista varvet när jag försökte jaga ikapp.

Edit:
Nu såg jag resultatlistan och jag står listad som 4:a trots att jag blev uppropad som 3:a igår.
Blev nog passerad av både 2:an och 3:an lite före mål då.

Senast ändrad:
Anmälde mig till Arlanda, pyntade och sen råkade jag se starttiden. Hoppas att SCF förvaltar min femtiolapp på ett bra sätt!! Fler bullar till alla!! Woohoo!!

Om någon som skall köra B-klass behöver skjuts från city, så kommer jag att köra bil. PMa i så fall. Måste nog lämna stan strax efter 18 för att avnjuta köerna.

Någon som sitter på film från Herrar B på Arlanda Test Track?
Det hade varit lite kul att kunna analysera loppet i efterhand, speciellt målgången.

Tillbaka
Topp