Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
lleberg skrev:
-------------------------------------------------------
> JT skrev:
> --------------------------------------------------
> > Ghiro med H? Najs.
>
> Bli väl så på italienska? Gissar jag!
> Men nu har jag hittat svaret! Nu ble det ju
> riktigt roligt också! :D
>
> Vad wikipedia säger om Ghiro!
>
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thum
b/0/0b/Siebenschlaefer_glis_glis.jpg/230px-Siebens
chlaefer_glis_glis.jpg
Det är alltså sant, i varje människa bor det en göteborgare som vill ut. Även italienare.
PrinsValium skrev:
> Jag var helt enkelt bara tvungen att ha en sån
> här
>
>
> 4 mm cnc-fräst 6/4 titan med 15 mm fast nyckel i
> änden. Imponerande lätt och oflexig =)
Det förstår jag. Allt cykelrelaterat i Titan är ju häftigt.
PrinsValium skrev:
> Jag var helt enkelt bara tvungen att ha en sån
> här
>
>
> 4 mm cnc-fräst 6/4 titan med 15 mm fast nyckel i
> änden. Imponerande lätt och oflexig =)
Du kan ju inte bara skriva att den ÄR lätt, hur mycket väger den egentligen?! =)
42Hz skrev:
> Du kan ju inte bara skriva att den ÄR lätt, hur
> mycket väger den egentligen?! =)
Vågen får väl kanske anses vara en nördig accessoar även den.. Åh, en EKS sa mamma labbråtta. Dom hon har på jobbet är nog lite styggare dock. Den här fanns istället till ett fullt överkomlig pris på clas ohlson.
Min fru kom på att vi har en cykelrelaterad sak till hemma.
Detta är en blompall som hennes morfar har gjort. Vi tror att den är gjord på 40 talet då morfarn hade cykelverkstad i Östra Karup utanför Båstad. Han tog hjälp av sin bror som var smed och så blev denna fina blompall till.
Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Bang.. Svårt att få det att sitta på ett annat
> ställe när det är tryckt där..
Min gaffellampa. Den dag jag hittar en skärm till den som jag är nöjd med kommer den att monteras och röret kapas till lämpligare längd men tills dess får den fungera med denna lilla skärm.
Gaffeln är en Z2 troligen från 96 med vbromsar av modellen för att kunna användas på fästen endast gjorda för cantilever-bromsar. Den enda felande länken är väl foten som är gjord av en bromsskiva från en quad men valde en sådan bromsskiva för den kändes betydligt stadigare än cykelbromsskiva.
Men dom årsmodellerna är rätt lika varandra. Men jag tror 98orna har fått mer hål stansade i den fastskruvade bygeln mellan ytterbena.
Jag har sett min gaffel i gamla MBA men minns inte om de var i 96ornas tidningar eller 97orna.
Årsmodellerna är igentligen inte så viktiga till detta... viktigare att dom är snygga. Det är därför jag väldigt gärna skulle vilja få tag på gamla manitou-gafflar. Dom har en del som är grymmt snygga.
MTBiker skrev:
> Öviksmicke: Snygg lampa. Jag har fakriskt en
> gammal Rock Shox SL liggande, kanske ska putsa upp
> den och göra nåt liknande.
Tackar. Jepp de får du göra... eller så får du skicka gaffeln till mig så tar jag hand om den ;-)