Stop destroying Skatås

Stop destroying Skatås
Eftersom det pratas så mycket om lagar och regler här så vill jag passa på att påpeka man redan har brytit mot två i denna tråd:

1) Att publicera bilder som man inte har upphovsrätt till är att bryta mot copyrightlagen. https://lagen.nu/1960:729
2) Att publicera foton på internet där man kan identifiera personerna på bilderna utan deras samtycke är att bryta mot PuL. http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/publicering-pa-internet/

För övrigt håller jag med om att vi bör vara varsamma när vi cyklar och försöka bevara såväl naturvärden som sämjan med andra motionärer. Men jag måste erkänna att dessa monokulturer av golfbanor som breder ut sig i Delsjöområdet provocerar mig mer än några uppkörda DH-spår. Golfbanor med gräs, gräs och åter gräs är allt annat än bra för den biologiska mångfalden.

Och så vill jag passa på att uppmana alla er som så passionerat vill bevara vår svenska skog, varje dag går in och klickar på: https://www.ettklickforskogen.se Stiftelsen "Ett klick för skogen" arbetar för att bevara gammelskogen. Ett klick är gratis för den som klickar tack vare sponsorerna som betalar en summa pengar för varje Klick som görs. Pengarna går som sagt till att bevara skog!

Stop destroying Skatås
Well

regarding the guys logging with huge machines: off course they destroy las-forestas much muuuuch more than we do even if someone made no front brake - 24 hour brake-maxiavalanche race through Skatas with a 1000 competitiors.

The problem is: they have a paper for it... its legal - we don't have a legal paper for a couple of 30cm-wide singletracks. If you give forest authorities an argument your "trail" is 10m wide and its gonna take like 5 years to recover while unmantained 30cm singletrack recovers after 2 months - I can assure everyone they will say: we have to cut these trees because or they are sick and gonna contaminate larger areas of forest or we have to produce and sell timber to get money for maintaining the potected forest areas.

Furthermore we have a paper for it - u dont! stop accusing us and stop waffling around cuz we are going to ban your riding completely under the law enforcement and fine - its not such a big problem for us - and U, small group of people, are not gonna hire lawyers and go to national courts with it, with couple years long trials! - U cant afford it - people dont like you, so there is a very little chance that some politician will take you under his wings so he find founds for you.

Lets go to the law analysis: forest administration authorites in most countries of EU and in many other around the world, have a written Status document in which one of the first documents is called THE MISSION. it contains some main aspects in general: (i take it briefly)

1. protect natural resources
2. produce and use natural resources such as timber
3. allow all citizens to use forest aras for recreation and provide them with proprietary installments.

Off course it can be interpreted in many ways but our riding comes obviously into 3rd point. We can try to exploit that and they have to obey us with that point, but! The first point works against us. That basicaly means that both, we and they have some arguments to talk about. Most mountain-biking
trail establishment strategies currently undertaken all-over the world on non-private land are based on that 3rd point.

Now all trail establishment strategies that came to reality so far concerned existing trails that were easy to define - long singletracks, some certain systems, that riders and involved actors could easily put on the map and prove to be sustainable and working well towards recreation.

With a proper documentation it is not hard with legislation unlike our little 30second trails spread in 30 forests. They are more of a dirt parks rather than trails - at the same time dirt park can be established on a well defined area, and the dirt-jumping/4x/dual slalom venues are much more specific and easy to grasp by minds of authorities.

The case of the golf fields:
1.easy to define the area for activity, easy to define the activity itself.

2.grass + light -> oxygen -> nature

3.Good arguments against golf field - large law-protected areas that can be used only by a few people(u can have a few thousand ppl in Slotskogen on sunny sunday, and only 5 rich bastards on twice bigger golf field at the same time) lots of water needed for maintanance - what shall we do with it? See point 4

4.If Im a politician, I like rich investors -> rich investors own or work in big companies which build housing, offices, give jobs so I can be re-elected - and rich investors play golf.

Conclusions

1.Life is not fair
2.We cant do much about it
3.we have to avoid sticking the nose out, and not give forest administration wide, muddy and uncovered, cut roots - like arguments to execute actions covered for assuring the point 1.

Cheers

Senast redigerad av en moderator:
Stop destroying Skatås
Hur kan ett svar på en bildpost (där bilden tom finns med i samma tråd) räknas som att publicera en bild? Det kan vara det dummaste jag läst på internet idag.

Vad är det de håller på med i Skatås för övrigt? Det är snart kalhygge överallt, och det är alltså inte cykelstigarna jag menar.

Stop destroying Skatås
Von Djuret skrev:
-------------------------------------------------------
> Eftersom det pratas så mycket om lagar och regler
> här så vill jag passa på att påpeka man redan
> har brytit mot två i denna tråd:
>
> 1) Att publicera bilder som man inte har
> upphovsrätt till är att bryta mot
> copyrightlagen. https://lagen.nu/1960:729

Att det ska vara så svårt att fatta hur webben funkar. Jag har publicerat en länk till ett foto/fil som någon annan har laddat upp på Happy. Forumet Happy ersätter den länken med en bild i din webbläsare. Jag gör inget brott mot upphovsrätten. Vill man inte att det ska finnas länkar till sin bild så ska man inte ens lägga ut den den på Internet.
http://images.google.com/images?q=happymtb
Clipboard01.png ht=279

> 2) Att publicera foton på internet där man kan
> identifiera personerna på bilderna utan deras
> samtycke är att bryta mot PuL.
> http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/pe
> rsonuppgiftslagen/publicering-pa-internet/

Det får du ta med personen som la upp bilden från början. Men även här tycker jag samma princip gäller, vill man inte vara med på bild när man idkar "skadegörelse" i naturen så kanske man ska tänka efter innan man börjar hugga med spaden.

> Stiftelsen "Ett klick för skogen" arbetar för att bevara
> gammelskogen.

Den var rolig. Ge "bevara urskogen"-folket pengar så att de köper skog och är sysselsatta någonannanstans än i Skatås.-)

Stop destroying Skatås
Rubriken på denna tråd är ju i aftonbladet-klass, folk tror fortfarande att hela Skatås är i fara för att några cyklar lite på ett par banor bakom gamla TV-huset. :P

Tillbaka
Topp