Stoppur app för android.

Pissarsyra

Aktiv medlem
Stoppur app för android.
Hejsan.
Jag försöker hitta en app för android där jag kan ta tid på mig själv genom att sätta en position där timern ska starta och en där den ska stoppa automatiskt.

Jag vill alltså mäta hur långt tid det tar att cykla från punkt a till punkt b utan att behöva plocka upp och lägga när telefonen i fickan.

Finns det en sådan? tänkte använda den när jag ska ta tid på mina downhill rundor.

Tack på förhand!

Stoppur app för android.
Vet ej om det finns ett program för detta, dock får du dock räkna med ganska stora felmarginaler. Detta då det blir relativt stort fel på en GPS. Speciellt om man t.ex. jagar tiondels sekunder.

Är dessutom banan bland träd så blir felet ännu större. Jag skulle bli förvånad om en sådan applikation skulle kunna bli mer exakt än ett tidtagarur som man sätter på styret.

Edit: Kolla in "Chronogps: LapTimer", jag har inte testat det men den verkar ha de funktioner som du vill ha. Om du testar så återkom med lite info.

Senast redigerad av en moderator:
Stoppur app för android.
GPS'er brukar bara uppdatera sin position nån gång per sekund (eller är de bättre idag i vanliga smartphones?), så det kan bli stora fel i så fall.

Stoppur app för android.
10Hz brukar vara ganska vanligt. Men det är inte bara själva samplingsfrekvensen som avgör noggrannheten, då man kan interpolera fram ett mycket bra resultat. Jag tror att felet i positioneringen kommer att vara större, mina GPS:er kan lätt visa fel på någon meter.

Stoppur app för android.
Varför använda telefonen om du ändå inte ska ha den framme och/eller använda kartfunktion? Det låter onödigt krångligt. En vanlig kronometer borde vara mer exakt och är mer lättanvänd, och kan manövreras i farten utan svårighet.

Tillbaka
Topp