Stora - Marzocchi Corsa SL WC 100 - tråden

hakan

Aktiv medlem
Alla inbjuds att dela med sig av tips o erfarenheter av Marzocchi Corsa SL WC 100 gaffeln i den här tråden.

Fick uppslaget då jag råkade ut för oväntat huvudbry då det blev dags att montera lockout-reglaget för sagda gaffel. Sökte bland annat här efter tips, men kammade i princip noll.

Hur har ni andra som kör med XT-broms o växelreglage (M760) löst det hela?

För egen del blev första varianten enligt bilderna. Är inte nått vidare nöjd med vinkeln som remoten får så tips emottages tacksamt!

IMG_1939.jpg ht=450

Vajerdragning från vänster gaffelben till placering av reglage på höger sida av styret vilket gav snällast böjning av vajern

IMG_1940.jpg ht=450

Lockout-reglage pekande uppåt-framåt trots att det är vinklat så mycket det går bakåt-nedåt

IMG_1941.jpg ht=450

Lockout-vajern i kontakt med växelreglaget

IMG_1953.jpg ht=725

Lite tydligare bild på Lockout-vajern i kontakt med växelreglaget

Ser inte att det är möjligt att montera reglaget på utsidan av broms-växelreglage då vajern mm krockar med växelspakarna. Längre in på styret får jag inte heller till då diametern på styret där blir för stor för klamman på remoten...

/Håkan

Edit, stavning...

Senast redigerad av en moderator:
Tips! Ta aldrig loss remoten, om dom inte har konstruerat om den nu. (vilket ju försvårar service en del) Fy fan va jag slet för att få dit skiten igen!

Gaffeln är en -08. Manualen som kom med är rätt kortfattad tillskillnad mot Bomber-manualerna t.ex., är det någon som har en service/reparationsmanual till Corsan?

Tillbaka
Topp