[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

malmstromfast

Ny medlem
Någon i Dalarna med omnejd som har en gammal 90-tals-mtb (26”) som samlar damm? Helst stålram men allt av intresse.

Senast ändrad:

apan_

Ny medlem
Söker en eller två styrstammar på ca 60 mm och 75 mm för 31.8-styre. Helst svarta.
Även ett 26" däck som är mellan 2.1-2.25 brett, helst nåt lättrullat schwalbe (bakdäck).
Finns i Jönköping men kan såklart betala frakt.

Senast ändrad:

Lonaly

Aktiv medlem
Någon som har en gammal silverfärgad kort (30-40 mm) quill-stam (1”) eller ahead-stam (1 1/8”) med rise till övers med fäste för styre 25.4 mm?
Söker även matchande sadelstolpe 25.4 mm och styre.

Är till gammal 90-tals mtb så gärna med lite patina.

RockRider

Medlem
Någon som sitter på en remote till en dropper, vajer-modell? Kan lägga en peng som du får spendera på vad du vill om så önskas :giggle: (tom på öl😮)

Wiciman

Medlem
Hej har ett MTB bakhjul 26" med Shimano nav FH-M495A som behöver ny body. Någon som har en över tar jag tacksamt emot. Finns i Skåne men betalar givetvis frakt om det behöver skickas.

Wiciman

Medlem
Söker ett 26" bakhjul till en av ungarnas MTB. Behöver inte vara top notch, funkis räcker. Gärna komplett med 10-delad kassett, bromsskiva och däck.

Helst så gratis som möjligt. Någon som har något som ligger och dammar? Finns i Skåne.

hermannjoh

Ny medlem
Någon som sitter på en ny kedja och kassett 11-36 till 10-delat? SLX-klass eller högre så är jag intresserad. Från Bikediscount så får jag lös ett wear and tear-set för strax under 60 euro så ta det i beaktande i prissättning. Bor i Stockholm.
Jag tror jag sitter på en begagnad SRAM kasett och kedja. Tror den är 11-36 och 10 delad.
PM om intresserat.

Källarbacken

Ny medlem
Växelreglage Shimano SL-M310 för 8-delad kassett.
Köptes till en gammal cykel som behövde lite TLC. Glad i hågen monterades allt tills jag ser att kassetten på cykeln är 9-delad. Fan.
Sensmoral: räkna kransarna på en kassett i nycktert tillstånd.
Visa bilaga 426638

Visa bilaga 426639
Finns i Järfälla. Hämtning har företräde.
Om den finns kvar kan jag förbarma mig, men det är för långt för att hämta tyvärr.

JohnS13

Ny medlem
Söker ett billigt 28" bakhjul, 0-växlar med fotbroms om någon har ett liggandes hyfsat centralt i stockholm.

Wolle

Ny medlem
Tjena, är det någon som har ett fatbikeframhjul liggandes och skräpar?

Jag var ute häromdagen och campade med min dotter på 9veckor för första gången, då insåg jag hur galet mycket saker som måste med när man campar med barn.
Så för att kunna vandra ordentligt med henne så skall jag försöka bygga en enhjuling barnvagn/packkärra som jag skall dra efter mig. Till den skulle jag då behöva ett fatbikehjul, så storlek på nav och så spelar inte jättestor roll. Gör inget om det är slitet och billigt. Jag finns i Göteborg, så finns det häromkring så är det toppen men annars kan vi säkert lösa något.
IMG_20200630_092431906.jpg

JWN

Aktiv medlem

Jag var ute häromdagen och campade med min dotter på 9veckor för första gången, då insåg jag hur galet mycket saker som måste med när man campar med barn.
Så för att kunna vandra ordentligt med henne så skall jag försöka bygga en enhjuling barnvagn/packkärra som jag skall dra efter mig. Till den skulle jag då behöva ett fatbikehjul, så storlek på nav och så spelar inte jättestor roll. Gör inget om det är slitet och billigt. Jag finns i Göteborg, så finns det häromkring så är det toppen men annars kan vi säkert lösa något.Visa bilaga 427228
Har tyvärr inget hjul till dig, men häftigt projekt👍

Mr. Fred

Medlem
Har en 3 år gammal dropper post från E13 som är halvtrasig, det är returen som krånglar.

150mm travel, 31,6mm diameter

Finns i Varberg

Jag gillar suröl

Minikompressor skänkes. Dåligt batteri men funkar om man har nätsladd i och batterier inte är helt dött. Har ganska lång tid att pumpa upp ett mtb däck men kanske någon som har glädje av den. Finns i Fiskebäck Gbg.

Bilagor

JockeS

Aktiv medlem
Har 2 st däck inkl slang som söker ägare.
Bontrager XR4 Team Issue (tubeless ready)
Rullat 1 mil
29x2,6

Bytes mot finöl

Hämtas i Borås
DAACF68D-0121-41A8-933D-F02F83161014.jpeg
1118631D-16DD-4978-AED6-8B5B93CD7814.jpeg

even

Medlem
Någon i Stockholm som har adapter mellan de olika hollowtech dimensionerna till övers (följer med i vissa bb förpackningar).

Sökes: Shimano TL-FC24/25/32 Adapter
index.jpg

SweBender

Aktiv medlem
Hej,

Söker Nexus 7 bakhjul. Nån har hoppat på bakfälgen på nuvarande. Behöver inte vara i topp skick eller spikrakt. Cykeln skall skänkas till svärföräldrarnas landställe. Gärna i Stockholm och gärna idag om möjligt. Kan byta mot något i bra att ha lådan eller kontanter.

Tackar på förhand!

Lonaly

Aktiv medlem
Nån som har shims för styre 22.2 till 25.4 liggandes. Tar tacksamt emot isf.

Söker även gamla växelreglage för 7 bak och 3-delat fram som ska matcha min kona från 97.

MrGunnar

Medlem
Är på jakt efter en 10delad mtb bakväxel samt kassett och reglage till dotterns 24” mtb. Någon som har nått billigt/gratis i lådorna gärna Shimano.

cubeforce

Aktiv medlem
Focus crossram i strl 54 skänkes mot avhämtning.
Jag fick den av en granne och tanken var att bygga en fulcross men har insett att tiden inte räcker till. Ett nytt styrlager är iaf monterat.
Finns i Gustavsberg, Värmdö.
DSC_0826.JPG

GuruX

Ny medlem

Så för att kunna vandra ordentligt med henne så skall jag försöka bygga en enhjuling barnvagn/packkärra som jag skall dra efter mig. Till den skulle jag då behöva ett fatbikehjul, så storlek på nav och så spelar inte jättestor roll. Gör inget om det är slitet och billigt. Jag finns i Göteborg, så finns det häromkring så är det toppen men annars kan vi säkert lösa något.
Jag har, två till och med. I Göteborg. Skicka mig ett PM om det fortfarande är aktuellt.

I övrigt så är jag på jakt efter en klassisk herr-ram. Eftersom att min gick av på mitten...

Chapter 2

Aktiv medlem
Skänkes:
IMG_20200713_143241.jpg
Radon 26" MTB ram och hjul. Stl. M/18 tum
Hamnar på återvinningen om ingen vill ha den.

Edit: Reserverad/Bokad
Edit 2: Hämtad

Senast ändrad:

Chapter 2

Aktiv medlem
Är du säker på att du inte kan tänkta dig att skicka? Främst gaffeln jag är intresserad av om den är i någorlunda skick.
Ganska säker faktiskt. Gaffeln är någon billig Rockshox dart 2 historia som stått oanvänd sedan ~ 2014. Innan dess har den gått ca 150 mil. Aldrig öppnad eller servad.

Sam00

Aktiv medlem
Den här kanske duger att köra på trainer med. Tog bort den från cykeln jag använder på trainern eftersom jag hade köpt ny sadel och kunde inte få rätt lutning på den här stolpen. Då såg jag skadan. Gissar på att det borde gå bra att använda på trainer, men inte ute på vägen såklart då det kan vara farligt. Men det får ni avgöra.

Annars får jag slänga den om ingen vill ha den. Förstår inte hur det här hände förresten. Har alltid
haft 5NM.
20200626_165002.jpg
20200626_165006.jpg
20200626_164924.jpg

Singular

Aktiv medlem
Är det någon som sitter på ett tubdäck av bättre kvalisort (företrädelsevis Corsa CX/Evo/III, men även nyare Vittoria, Veloflex et cetera funkar såklart - företrädeslevis helsvart) i 23 el 25 mm som bara skräpar? Happyvaluta och/eller reda pengar.

xyz-saft

Aktiv medlem
Ingen som råkar sitta på skruven till nedre dämparinfästningen till en Trek fuel ex 8 från 2009? Annars blir det till att leta på obskyra webshoppar. Runddrog min idag när jag bara skulle ta loss och mäta lite.

Implosion

Medlem
Är det någon som råkar ha en svart (X-Firm) eller möjligen blå (firm) fjäder till en Rockshox Pike 426 U-Turn liggandes i gömmorna?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer