[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Sökes (i Göteborgsområdet):
- äldre bullhorn eller bockstyre till beater/frankenbike.
- äldre stålracer/renoveringsobjekt.
- cane creek scr-5 eller liknande bromshandtag.

Bytes:
- Campa Veloce fram/bakbromsset.
- Shimano Del-50 bromshandtag med "safety" grepp (en skruv saknas dock).

Senast ändrad:
Någon som har en bromsoksadapter, post mount 160 (gaffel) till post mount 180 (skiva) i Göteborgstrakten?

Kan t ex byta mot en oanvänd post mount - IS F160/R140 adapter från Hope som ligger här och gör ingenting.

Mvh,

- Klas

Jag söker en uppsättning Conti RaceKing 26" till min dotters cykel. Hon behöver lite snällare mönster.

Var det inte någon här som ville ha en vcls-stolpe? Kommer tyvärr strax ha en till "salu" (är tvungen att sänka den lägre än gränsen för knänas skull och vill inte ha sadelstolpshaveri). Tyvärr har "mutterplattan" lossnat emellan, men det spelar egentligen ingen roll, sadelstolpsklämman håller ju ihop den.

Vill man även ha sadeln (Ergon Evo SM30) så finns den också, för smal för mina sittben.

Allt är förhandlingsbart.

(Känns just nu som en skymf mot min fina tysk, såväl stolpe som sadel från amerika är beställda...)

Aliide sa:
Var det inte någon här som ville ha en vcls-stolpe? Kommer tyvärr strax ha en till "salu" (är tvungen att sänka den lägre än gränsen för knänas skull och vill inte ha sadelstolpshaveri). Tyvärr har "mutterplattan" lossnat emellan, men det spelar egentligen ingen roll, sadelstolpsklämman håller ju ihop den.

Vill man även ha sadeln (Ergon Evo SM30) så finns den också, för smal för mina sittben.

Allt är förhandlingsbart.

(Känns just nu som en skymf mot min fina tysk, såväl stolpe som sadel från amerika är beställda...)

PM!

nån som råkas ha en 29" stel framgaffel för 9mm QR liggandes o skräpandes

edit rotade i cykellådorna o kom på ja har en helt ny gängad tror de är en 26" gaffel mäter ca 28mm i diameter yttermått på röret duger säkert till bygge åt kidsen eller nått gratis till den som vill ha den finns i västerort sthlm
13662470_10153855260414492_25768656_o.jpg

Senast ändrad:
Söker en inte dyr, (helst) svart 25.4 eller 31.8 styrstam som är 30 eller 35 mm.
Ska ha den till min dotters hoj som skulle behöva kortas lite.

Tjena, lyckades med konststycket att trassla in min jacka i min gamla crescent - utgången blev att den gamla Shimano Positron 400 bakväxel gick ut som förlorare ur matchen...

Någon som har en i gömmorna så jag kan få igång den gamla krigaren igen!?

Vänligen Thomas

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    360.3 KB · Besök: 217
salle sa:
salle sa:
Söker 26" bakhjul till min ss. För fälgbroms och kassett, behöver inte vara i superskick, men gärna rakt. Har allt möjligt i lådorna, annars karma, finöl eller ANNAT. I Sthlm alt. Nyköpingstrakten.

Bump

Jag har kanske det du söker. Ska kolla skicket. Kommer till Stockholm först om ett par veckor dock, har semester nu.

abarth sa:
Tjena, lyckades med konststycket att trassla in min jacka i min gamla crescent - utgången blev att den gamla Shimano Positron 400 bakväxel gick ut som förlorare ur matchen...

Vänligen Thomas

ingen 400 men kanske går få fungerande endå till din

13663600_10153857291234492_1149743747_o.jpg

Sökes: Shimano framväxel liknande den på bilden. Top pull ska det iaf vara, med 34.9 klämma. ASAP!

Kan bytas mot nåt annat cykel relaterat, en slant till barncancerfonden, en kram eller vad vi nu kan komma överens om!

I den bästa av världar, får den gärna finnas inom Kronobergs trakten...

Bilagor

• 57869_1665588.jpg
    57869_1665588.jpg
    47.9 KB · Besök: 224
abarth sa:
Vänligen Thomas

Tomas, har en Shimano Positron NOS!
Fästbulten/muttern för vajern saknas men du har kanske kvar den gamla.
Finns i Sthlm söder om söder och kostar gratis, men vi tar detaljerna via PM.

ShimanoPositronNOS2.jpg

Har kommit till insikt att jag måste byta ut hela drivlinan på min CX. Jag behöver alltså 2x10 Shimano:
Kassett
Stor och liten klinga fram (110 BCD?)
Kedja 10s
Trissor till bakväxeln

Har jag glömt något? En tusing åker jag på om jag klickar hem från Wiggle eller Mantel. Tacksam för all hjälp!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    268.4 KB · Besök: 230
  • image.jpeg
    image.jpeg
    290.9 KB · Besök: 223
  • image.jpeg
    image.jpeg
    269.6 KB · Besök: 205
  • image.jpeg
    image.jpeg
    273.8 KB · Besök: 221
  • image.jpeg
    image.jpeg
    353.2 KB · Besök: 206
setreus sa:
Har kommit till insikt att jag måste byta ut hela drivlinan på min CX. Jag behöver alltså 2x10 Shimano:
Kassett
Kedja 10s
Trissor till bakväxeln

Har jag glömt något? En tusing åker jag på om jag klickar hem från Wiggle eller Mantel. Tacksam för all hjälp!

Kedjelås om det inte ingår i kedjan du köper?
Om du ändå byter hela drivlinan, ska du inte ta och byta vajrar till fram- och bakväxel också?

desmo sa:
setreus sa:
Kassett
Kedja 10s
Trissor till bakväxeln

Kedjelås om det inte ingår i kedjan du köper?
Om du ändå byter hela drivlinan, ska du inte ta och byta vajrar till fram- och bakväxel också?

Har nyligen bytt vajrar, tack.

Men det verkar svårt att hitta klingor med 110 BCD. Som om någon sitter på såna är jag särskilt intresserad!

Hej,

Har en mavic Open pro fälg med ett surly nav fixed/ss sitter fixie drev på nu med låsring. Rakt och fint i bra skick.

Vill byta detta superbraiga hjul mot...

*Lvg skor (storlek 43, i vanliga skor iaf)
* Cykeldator
*8-delad kassett med kedja i bra skick
*något annat cykelrelaterat som kan vara bra och ha eller kontanter.
IMG_20160710_201408.jpg

IMG_20160710_201427.jpg

Finns i Stockholm.

/Matte

Snyfthistoria.

Kusinen och hans sambo fick en ny bebis för nån månad sen och som present på födelsedagen renoverade jag upp två cyklar. Det var en dam och en herr av samma modell, Puch från sent sjuttiotal men de blev tydligen lite väl fina och nåt AS stal damcykeln ur mitt låsta cykelförråd, dan innan midsommarafton när jag tänkt presentera för de nyblivna föräldrarna.

Nu efterlyser jag alltså ersättare till damcykeln så att presenten blir komplett igen. Det är en guldmetallic Puch citycykel från slutet av sjuttiotalet med duomatic-nav enligt bild, skicket spelar ingen roll så länge den är hyfsat fri från lackskador. Jag är beredd att prostituera mig och donera organ om det krävs, eftersom alternativet är att vara förbannad för resten av livet.

Så ni som kan, hjälp mig skaka fram ett nytt ex, annars vinner terroristerna.

PM:a om ni har nån ledtråd

Bilagor

• 625kr_MG_3518_600.jpg
    625kr_MG_3518_600.jpg
    80.4 KB · Besök: 223
Jag kollar alla blocketannonser i hela Sverige varje dag. (ja, jag vet.) Jag hoppas att det här ska skaka fram nåt ur en källare nånstans.

Gjorde en sökning för att kolla men det var herrcyklar, sorry! Söker du på puch så testa även med varianter på stavningen ;)

Päran sa:
Snyfthistoria.

Kusinen och hans sambo fick en ny bebis för nån månad sen och som present på födelsedagen renoverade jag upp två cyklar. Det var en dam och en herr av samma modell, Puch från sent sjuttiotal men de blev tydligen lite väl fina och nåt AS stal damcykeln ur mitt låsta cykelförråd, dan innan midsommarafton när jag tänkt presentera för de nyblivna föräldrarna.

Nu efterlyser jag alltså ersättare till damcykeln så att presenten blir komplett igen. Det är en guldmetallic Puch citycykel från slutet av sjuttiotalet med duomatic-nav enligt bild, skicket spelar ingen roll så länge den är hyfsat fri från lackskador. Jag är beredd att prostituera mig och donera organ om det krävs, eftersom alternativet är att vara förbannad för resten av livet.

Var i landet och hur brått?

Jag finns i Umeå och det är inte särskilt bråttom. Kusinen har redan fått herrcykeln så det här projektet får komma när det kommer.

Bröt mot reglerna när jag postade detta under annonser, så hoppas på att denna utlysning passar bättre här.

Airshot / Air shot tubeless utlånas mot en billig sponsorslant. Jag ledsnade på det tjugotioende försöket och införskaffade denna som satte däcket direkt.

http://www.airshotltd.com

Finns i Kville, Göteborg.

Päran sa:
Snyfthistoria.

Kolla nr 10...
https://www.blocket.se/vasternorrland/Cyklar_100kr___1000kr_67229026.htm?ca=23_3&w=3
...skulle behöva större lårmuskler;)

Sökes: jag är ute efter ett 25 mm Conti UltraSport II el. dyl (kanske Michelin Lithion 2 eller nåt sånt). Skick, ja, ska hålla minst 100 mil som framdäck. Kan bytas mot ett 23 mm UltraSport 2 eller kanske en 9-delad 11-25-kassett (eller vad som nu önskas). Skåneområdet.

Fick inget napp på köp o sälj så jag provar här;)

Är det nån som sitter på 26 tums däck som de vill bli av med? De är tänkta att användas några dagar om året så skicket är inte så viktigt(jag betalar förståss mer för fräschare däck), allt ifrån AM däck till DH däck är skoj

Jag har lite skralt om prylar så andra valutor än just prylar passar mig nog bättre

Har hayes nine-bromsar fram och bak som jag vill bli av med. Bytes mot ett mtb-styre oz eller kedjestyrare eller en bashguard (taco) Funkar fint med har varit med ett bra tag. Finns i södra stockholm

Hej,

Söker kompressionsplugg för 1 tums kolfibergaffel. Kan betala en slant för att kunna köra vidare. Om inte tas gärna tips om var man kan köpa, ebay från USA är det jag lyckats hitta, känns mekkigt. Någon fixiesite i europa?//n

nikkob sa:
Hej,

Söker kompressionsplugg för 1 tums kolfibergaffel. Kan betala en slant för att kunna köra vidare. Om inte tas gärna tips om var man kan köpa, ebay från USA är det jag lyckats hitta, känns mekkigt. Någon fixiesite i europa?//n

Jag har har en hope head doctor som jag aldrig använt. Den är dock för 1 1/8. Säker på att det ska vara 1"?

Tillbaka
Topp