[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

MIGHTYnoob sa:
Någon har en bakväxel för 5 delat liggandes? Gärna reglage också. Mvh

Har en oanvänd Suntour Checker bakväxel för 5-vxl frihjul men utan trissor. Köpt här på forumet så den får du gärna!
Tyvärr har jag bara ramreglage men vill minnas Positron inte skiljer sig nämnvärt så testa om det funkar med vanlig växelvajer

Bilagor

• Suntour-checker.jpg
    Suntour-checker.jpg
    12.6 KB · Besök: 73
Dude sa:
MIGHTYnoob sa:

Har en oanvänd Suntour Checker bakväxel för 5-vxl frihjul men utan trissor. Köpt här på forumet så den får du gärna!
Tyvärr har jag bara ramreglage men vill minnas Positron inte skiljer sig nämnvärt så testa om det funkar med vanlig växelvajer

Hej. Inte intresserad av positron eller dylikt. Endast av vajer reglerad växel. Mvh

MIGHTYnoob sa:
Dude sa:
MIGHTYnoob sa:

Hej. Inte intresserad av positron eller dylikt. Endast av vajer reglerad växel. Mvh

Förstår inte, Suntour är inte samma som Positron, som fö tillverkades av Shimano. Tvärt om var det på sin tid den bäst fungerade växeln.

Senast ändrad:
Nån som har ett par Rock Shox bottomless tokens över? Behöver de röda till en DPA Pike. Swishar eller betalar i finöl...

Jag skulle behöva en gammal 26-tumsgaffel med 80-100 mm slag. Skick inte så kinkigt. Oservad sedan Hedenhös är inget större problem. Har en viss förkärlek för Rock shox. Dyker det upp en Fox 32 med fula ben går det fint då jag har ett bra chassi men med dålig dämpning.

Stockholm.

Gissar att innandömet är grövre, men det kunde ju vara en trevlig kvällssysselsättning,

Hojta efter påsken. Har två, en rc och en rc2 om jag minns rätt, båda med trasig infästning för 20mm axeln.

Nån som vill bli av med ett 26" framhjul för fälgbroms, passande100mm qr (ev kan även framhjul vara av intresse)?

Gärna i Göteborg men Malmö funkar det med

Det är lågbudget som gäller, så allt är av intresse, Påskgodis, öl eller liknande happyvaluta kan erbjudas

Senast ändrad:
Bytes: 143 mm specialized Toupé sadel mot en 155mm (behöver bara vara svart så inte en specialized).

0031B1C1-534D-41C4-9116-F0800F317E2E.jpeg

Skänkes:

Exustar E-sr228 storlek 42:

21CAA14F-553C-4774-8C0F-0BA1CF67398F.jpeg

D6A1D265-7608-47BB-9EC8-9407669D4D40.jpeg

Gammal Giant ram compact 44cm.. 1" styrlager semi integrerat. Vill minnas att man kunde smälla in lager/koppar för 1-1/8 men minnet kan svika..

Bruksskick!

Bytes gärna mot nån öl :)

Endast avhämtning i Luleå

Bilagor

• 20180205_204839.jpg
    20180205_204839.jpg
    417.4 KB · Besök: 91
Hej på er!
Är ny i sporten så har precis köpt mig en cykel och är ute efter en hjälm nu. Är det någon som säljer en för en billigare summa eller har någon ligger och skräpar hemma? Bäst att skaffa en innan man ger sig ut och tränar in sig på cykeln ?

Fick nu veta att jag måste ha ett par cykelskor också, så söker sånna med i storlek 37 ☺️

Senast ändrad:
Mbertilsson sa:
Hej på er!
Är ny i sporten så har precis köpt mig en cykel och är ute efter en hjälm nu. Är det någon som säljer en för en billigare summa eller har någon ligger och skräpar hemma? Bäst att skaffa en innan man ger sig ut och tränar in sig på cykeln ?

Fick nu veta att jag måste ha ett par cykelskor också, så söker sånna med i storlek 37 ☺️

Hjälm: http://www.wiggle.se/bell-tempo-hjalm/

Skor: http://www.wiggle.se/diadora-tornado-spd-sl-road-shoes/

Pedaler som passar skorna: http://www.wiggle.se/shimano-pd-r540-spd-sl-sportpedaler/

Mbertilsson sa:
Hej på er!

Köp en ny hjälm, det är säkrast och fräschast. Finns för några hundralappar på xxl. Den kan du ha nytta av lång tid framöver.

Hjälm och handskar hittar du på Lidl på tisdag...
Du skulle iofs kunna få en skethjälm av mig men oddsen att vi bor nära varandra eller att den är lagom stor är så små...

26" ram bytes mot något kul.
Storlek L har jag för mig.
Styrlager medföljer.
Både skiv och fäljbromsfäste.

Bilagor

• 20180401_144421.jpg
    20180401_144421.jpg
    389.9 KB · Besök: 87
Peth sa:
Mbertilsson sa:
Hej på er!

Hjälm: http://www.wiggle.se/bell-tempo-hjalm/

Skor: http://www.wiggle.se/diadora-tornado-spd-sl-road-shoes/

Pedaler som passar skorna: http://www.wiggle.se/shimano-pd-r540-spd-sl-sportpedaler/
De här skorna matchar cykeln bättre ?
http://www.wiggle.se/diadora-phantom-ii-spd-sl-road-shoes/

Senast ändrad:
Biltema cykelkärra skänkes. Ful och sliten men fungerar. Hade tänkt bygga om den till transportkärra men har inte behovet.
20180402_095230.jpg

Skänker även en old school Brisa trialram. Går att ha sadel på och har fäste för både skivbroms och hydraulisk fälgbroms. Styrlager ingår inte. Lastpall kan fås med för den rätta känslan.
20180402_095312.jpg

Upphämtning i Huddinge.

Önskar köpa två 27,5" däck till dotterns cykel, gärna något lättrullat med skapligt mönster. MTB.

Jimel sa:
Önskar köpa två 27,5" däck till dotterns cykel, gärna något lättrullat med skapligt mönster. MTB.

Tja!

Jag har om det inte ska köras Tubeless. Dom har små små skador på sidorna så dom läcker. Men dom går som vanligt om man kör slang (har testat). Dom är dina om det skulle funka. Bara dra PM ??

Jimel sa:

Har ett par nya Schwalbe Rocket Ron 27.5 x 2.25" folding.
Lätta och snabba men ändå med bra grepp så de borde passa.
Pm!

Senast ändrad:
Mini_me sa:
Jimel sa:

Tja!

Jag har om det inte ska köras Tubeless. Dom har små små skador på sidorna så dom läcker. Men dom går som vanligt om man kör slang (har testat). Dom är dina om det skulle funka. Bara dra PM ??

Stort tack!!

Har 2st Continental Sport Contact II 26" (32-559).
Rullat uppskattningsvis 200 mil. Slangar finns också.

Bortskänkes eller bytes mot en öl eller två. Finns att hämta i Danderyd. Orkar inte skicka.

Någon som har klämman för att fästa en GX trigger på styret till övers? Har en del prylar att byta med, säg vad du behöver. Kanske har jag det.. Eller pengar..

Bilagor

• SRAM-Shifter-Clamp-Kit-for-XX1-X01-XX-X0-X9-X7-Trigger-Shifters-black-universal-26791-90160-14...jpg
    SRAM-Shifter-Clamp-Kit-for-XX1-X01-XX-X0-X9-X7-Trigger-Shifters-black-universal-26791-90160-14...jpg
    49.1 KB · Besök: 70
Tjena!

Rensar lite, fullt i förrådet samtidigt som det byggs nytt:/ om någon har följande att byta med så hade det vart najs:

Vevar eller vevparti som passar hollowtech II
Gravelstyre (med en del flare alltså)
Bakhjul 26” för skiva
Graveldäck 700x 38-40 typ
10- delade växelgrejor
Mtb- skor strl passande 44, brukar betyda 45..
Eller något annat Cx- kul ev racerstyre eller racerbromshandtag

Annars funkar det med happyvaluta :) eller bara karma..

Hittade följande:
Två ramar, peak typ hybrid/ pendlar xc (sitter ett vevparti i, stolpe och styrlager) för 26”.
Scott reflex 40 för 26”, en stolpe har jag nog till den oxå..

C1A521DE-73B6-442E-AFB7-FA0C34E96762.jpeg

Lx- bromsar som behöver luftas men annars ok.

Fixie-styre

Race- face stolpe 30x350

DFBF103A-AED4-4014-801C-5898B888D681.jpeg

Ett silent clutch nav

Ultegra- vevar

Shimanoskor r086 strl 45 i kanonskick!

En trave styren och stolpar...

09F2F53D-857B-4CD0-8D9C-1998BF059CA9.jpeg

Pm: a om något intresserar eller skriv i tråden även om jag har dålig koll ibland..

Grejerna finns i Hamburgsund men jag ska till Göteborg imorgon lördag och åker ner ibland...

Skulle behöva ett bromsfäste, IS för frambroms (är det nån skillnad?) 160 (helst) eller 180 mm.

Stockholm.
Har kanske nåt att byta med, (postmount 160 mm bakfäste) sprit eller nån lagom summa.

Bygger ny budget pendlare så om någon har några gamla vevar helst 172.5 men även andra funkar för fyrkantsaxel bcd 104 så är jag spekulant, NW kransar med bcd104 i spannet 36-46 är även av intresse.
PM eller svara i tråden.

cola sa:
Tjena!

Rensar lite, fullt i förrådet samtidigt som det byggs nytt:/ om någon har följande att byta med så hade det vart najs:

Vevar eller vevparti som passar hollowtech II
Gravelstyre (med en del flare alltså)
Bakhjul 26” för skiva
Graveldäck 700x 38-40 typ
10- delade växelgrejor
Mtb- skor strl passande 44, brukar betyda 45..
Eller något annat Cx- kul ev racerstyre eller racerbromshandtag

Annars funkar det med happyvaluta :) eller bara karma..

Hittade följande:
Två ramar, peak typ hybrid/ pendlar xc (sitter ett vevparti i, stolpe och styrlager) för 26”.
Scott reflex 40 för 26”, en stolpe har jag nog till den oxå..

Lx- bromsar som behöver luftas men annars ok.

Fixie-styre

Race- face stolpe 30x350

Ett silent clutch nav

Ultegra- vevar

Shimanoskor r086 strl 45 i kanonskick!

En trave styren och stolpar...

Pm: a om något intresserar eller skriv i tråden även om jag har dålig koll ibland..

Grejerna finns i Hamburgsund men jag ska till Göteborg imorgon lördag och åker ner ibland...

Scott ramen och bromsarna borta..

Tillbaka
Topp