Rassemouse
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Söker gaffel för 26” med skivbromsfäste med rakt rör och minst 19cm. Dämpade eller stel spelar ingen roll.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har ett 12x142mm axel kit liggandes samt 15x100mm endcaps om det skulle vara intressant?Jag skulle vilja byta distanserna på mina Hope Pro II Evo från Boost 12x148 och 15x110 till QR 10x135 och QR 9x100. Jag kan även tänka mig att byta till 12x142 och 12x100, men helst QR.
Det ska vara samma adaptrar som till Hope 3 och 4 som jag har förstått det.
Jag kan även tänka mig att köpa någon av ovanstående adaptrar om någon vill sälja.
Jag vet inte om det är retro eller bara gammalt, men blir gärna av med diverse från en gammal racer också. Kostar gratis, avhämtning i Mölndal.
Jag vågar inte uttala mig om funktionen, jag plockade av dem direkt när jag tog över cykeln.
Visa bilaga 475534
Visa bilaga 475535
Fick ett PM där någon var intresserad men hör av mej om hen inte tar den.helt klart intressant om ingen annan e före
Klart du vill ha dem! Det är dags att retro-bygga din gamla 80-talare!Jag vill inte ha det, men får nostaligivibbar av de usla bromshandtagen - hade sånna på racern på 80-talet och de var usla redan med den tidens mått. ?
Finns det någon som vill sälja två stycken "Shimano Fixing Bolt A for Flat Mount Disc Brake Calipers"? Verkar vara slut på de flesta ställen (big surprise) eller så kostar frakten 4 ggr priset på skruvarna, så jag testar här först. Gärna i Malmö med omnejd eller om man kan tänka sig skicka mot portkostnad.
Jo såklart. På flatmount är det M5x14 och jag har väl säkert något liggande. Känns bara mest rätt att ha rätt :D I värsta fall får de sitta med andra skruvar tills man orkar beställa, vilket såklart betyder för evigtSkruv kan man köpa i lösvikt på swedol. det brukar väl vara M6 på skivbromsskruvarna, ingen magi direkt. så handla rätt långt och storlek och låsbrickor så är du hemma. Finns två butiker i Malmö. :-)
Jag hade också problem att hitta såna där. Gick sen in till min lbs och fick två stycken :) har du varit runt och frågat?Jo såklart. På flatmount är det M5x14 och jag har väl säkert något liggande. Känns bara mest rätt att ha rätt :D I värsta fall får de sitta med andra skruvar tills man orkar beställa, vilket såklart betyder för evigt
Nej det kräver ju att man fysiskt tar sig runt och pratar med folk. När skall man orka det? :)Jag hade också problem att hitta såna där. Gick sen in till min lbs och fick två stycken :) har du varit runt och frågat?
Jag missade detta. Jag lyckades byta till mig ett par QR-caps. Men tack för erbjudandet.Har ett 12x142mm axel kit liggandes samt 15x100mm endcaps om det skulle vara intressant?
Så, gick under jord ett tag på grund av studier. Men ja det stämmer jag bor i stockholm, så absolut, det kan ju vara värt att snegla på i alla fall. vart i sthlm bor du? kom in här igen pga att farsan fick cykeln stulen, har hittat den i annonser, men givetvis under faks flagg så svårt att llösa.Om du vill? Annars finns det flera altenativ på forumets köp o sälj som är för 26" (om det är det du letar efter)
Det hade ju gått om det inte vore för att det är hydralisk skivbroms monterad, funkar det omvända? Jag kanske borde knacka isär den igen och ta lite bilder?Bor i upplands väsby, har en suntour utan skivbromsfäste men med okey fjädring så det går att ta underbenen från den så har du en "ny"gaffel :)
Jag fäste i min qr axel på min trek fungerar jätte bra du kan ochså fästa i ena skivbromsfästet rätt enkelt. Ifall du inte vill byta ram tänker jag :)Köpte mig en Scott expert racing -01 igår men tyvärr är dropouten av en fräsig insänkt variant och jag skulle behöva helt raka sidor för att kunna dra cykelkärra. Någon som vill byta ram? Storlek 17,5 tum, både fälgbroms och skivbroms. Byteskrav: Stockholm, medium, skivfäste, rak 1 1/8" headtube, inga sprickor, inte för stora bucklor, 10 mm QR.Visa bilaga 476170
Jag vet hur jag fäster min cykelkärra, det behöver du inte vara orolig för.Jag fäste i min qr axel på min trek fungerar jätte bra du kan ochså fästa i ena skivbromsfästet rätt enkelt. Ifall du inte vill byta ram tänker jag :)
Tacksam kille ??Jag vet hur jag fäster min cykelkärra, det behöver du inte vara orolig för.
Uppenbarligen inte ?Jag vet hur jag fäster min cykelkärra, det behöver du inte vara orolig för.
"Stort tack för tipset."Jag fäste i min qr axel på min trek fungerar jätte bra du kan ochså fästa i ena skivbromsfästet rätt enkelt. Ifall du inte vill byta ram tänker jag :)
Ingen blir klokare av att du lägger upp bilder på två olika cyklar för att beskriva ett problem.Så oförskämt av mig. Självklart tar jag till mig av alla kloka råd. Kan ni berätta mer?Visa bilaga 476205
Jag är intresserad av kedjestyraren om den är ISCG05.Har detta att skänka bort ska det lång väga kan vi dela på frakten,
Framväxel shimano 201 med down pull.
Frannav med skivbromsfäste 9mm qr axel rullar men behöver smörjas.
Bakväxel shimano sis för 7 vxl med bulten för att fästa den med samt tillhörande 7-vxl reglage fungerande smort och rengjort.
Kedjestyrare med hjul, kan inte betäckningen men är minimalt använd i bra skick, kan ta lite mått på bultmönstret ifall man undrar om den passar.
Sadelstolpe 27.5 tror jag kan mäta, med tillhörande sadelstolpsklämma i lila.
Har däck liggandes med ett Hans dampf 29" 2.35 brett i bra skick.
Ser jag fel eller är den där sadelklämman rosa? Om den är rosa så är jag riktigt intresserad :)Har detta att skänka bort ska det lång väga kan vi dela på frakten,
Framväxel shimano 201 med down pull.
Frannav med skivbromsfäste 9mm qr axel rullar men behöver smörjas.
Bakväxel shimano sis för 7 vxl med bulten för att fästa den med samt tillhörande 7-vxl reglage fungerande smort och rengjort.
Kedjestyrare med hjul, kan inte betäckningen men är minimalt använd i bra skick, kan ta lite mått på bultmönstret ifall man undrar om den passar.
Sadelstolpe 27.5 tror jag kan mäta, med tillhörande sadelstolpsklämma i lila.
Har däck liggandes med ett Hans dampf 29" 2.35 brett i bra skick.
Jag har väldigt lite form att byta med. Så lite att jag tror att du avstår ett byte.Någon som har lite form att byta bort? Det behöver inte vara speciellt bra form då allt är bättre än vad jag har nu. Jag har benhår och extrakilon att byta med.
Edit: jag slänger med ett stort sötsug i potten också.