[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Tänkte uppgradera sonens cykel med ny gaffel som jag har liggandes. Men är i behov att ett hjul som passar: så söker ett 26” med thru axle. Gärna i Sthlm om någon har ett stående i ngt hörn. Karma, öl eller cykelpryttlar finns för byte.
Boost? Har ett 26" hjulpar med typ i45 fälgar, å tror ja också har icke boost endcap till framhjulet

Canyon cykelställ bortskänkes.

unnamed.jpg

Någon i Skåne som har ett komplett 26” hjul med fotbroms och vill byta mot något annat nödvändigt?
120 mm o.l.d på navet är viktigt - ss/3/x växlar spelar ingen roll.

Brorsan blev påkörd av en bil förra veckan med ett skadat framhjul som följd. Har ett hjul som jag donerar, men det saknas en passande bromsskiva.

Så, jag söker alltså en centerlockskiva på 160 mm. Behöver inte vara något fancy, och vore toppen om det gick att hämta hyfsat centralt i Stockholm i morgon eftermiddag.

Finns väl en del i skrotlådan att byta med, annars kan jag ju alltid swisha till nåt behjärtansvärt ändamål.

Nån som har en skyddshatt som skyddar returreglagen på en Fox36 Grip2 liggandes?
I så fall köper jag gärna den.
IMG_7197.jpeg

Senast ändrad:
Nån som har en skyddshatt som skyddar returreglagen på en Fox36 Grip2 liggandes?
I så fall köper jag gärna den.
Visa bilaga 637620
Hejsan @Schreddan

Var finns du? Jag hittade en sådan hatt på Nyponkullen, Norrahammar för några veckor sedan och den har fortfarande inte hittat hem. Du kan få den om du vill, eller mot ett valfritt bidrag till typ Svenska Afghanistankommiten eller nått.

//kaj

Ska uppgradera grabbens "nya" hoj från mekaniska till hydrauliska skivbromsar och skulle behöva hjälp med att fixa en bromsslang.

Min lokala cykelaffär hade inte grejer i lager och jag hinner inte beställa hem innan semestern ska påbörjas på måndag.

Är det någon i Stockholms-trakten som antingen har en komplett bromsslang (inkl klämmuttrar) för Shimano ST-EF505 / BR-M315 (dvs BH59) för frambroms? Alternativt har delar och verktyg och kan bygga en slang på 70 cm åt mig?

Hjälp skulle uppskattas stort av både mig och grabben ?

Ska uppgradera grabbens "nya" hoj från mekaniska till hydrauliska skivbromsar och skulle behöva hjälp med att fixa en bromsslang.

Min lokala cykelaffär hade inte grejer i lager och jag hinner inte beställa hem innan semestern ska påbörjas på måndag.

Är det någon i Stockholms-trakten som antingen har en komplett bromsslang (inkl klämmuttrar) för Shimano ST-EF505 / BR-M315 (dvs BH59) för frambroms? Alternativt har delar och verktyg och kan bygga en slang på 70 cm åt mig?

Hjälp skulle uppskattas stort av både mig och grabben ?
skickat pm

*BORTA*

Skänkes!
Bianchi brillor + buff. Helt nytt.
Ett par trötta Oakley M-frame med lite olika linser.
Finns i Borås

IMG_1923.jpeg

Bilagor

• IMG_1924.jpeg
    IMG_1924.jpeg
    799.2 KB · Besök: 69
Senast ändrad:
Tjena!
Nu är det dags för mig att skriva i "tiggartråden"... Jag är på jakt efter hoods till grx 600 reglage och en "platta" som ska sitta undertill på ett 1*11 vänster grx reglage (Y0F498020). Så om det mot förmodan är någon som sitter på en sån del, eller har ett totalkvadat grx 600 reglage får ni gärna hojta till i ett PM till mig!

Ghetto styre #1
Styret är fastlimmat (lamineringsepoxy) i styrrörsförlängaren p.g.a. sprickor kring skruvarna hos styret. Jag har satt anordningen i skruvstädet och provat att bryta och det verkar hålla bra. Lämpar sig nog bäst för någon som någon gång har kapat sitt styrrör på tok för kort, så som tidigare ägare hade gjort på min cykel... Styret är självklart gratis och kan skickas mot ersättning.
IMG_7645.JPG
IMG_7646.JPG

Ghetto styre #1
Styret är fastlimmat (lamineringsepoxy) i styrrörsförlängaren p.g.a. sprickor kring skruvarna hos styret. Jag har satt anordningen i skruvstädet och provat att bryta och det verkar hålla bra. Lämpar sig nog bäst för någon som någon gång har kapat sitt styrrör på tok för kort, så som tidigare ägare hade gjort på min cykel... Styret är självklart gratis och kan skickas mot ersättning.
Visa bilaga 638505Visa bilaga 638506
PM.

Grand Canyon AL-ram som köptes på happy för några år sen i gott skick. Inte kommit till användning dock så söker annan ram i storlek L, kan lägga mellanskillnaden om det behövs.

Bilagor

• 378808.jpg
    378808.jpg
    94.7 KB · Besök: 95
Hej hallå! Kan det tänkas att någon har ett gammalt baknav till Shimano Exage liggandes och vill bli av med? Ett komplett landsväghjul för fälgbroms är också av intresse. Betalar givetvis för mig i lämplig valuta.
IMG_20230715_105626.jpg

Det jag egentligen behöver är den delen av axeln som har hål i mitten och är gängad på utsidan (heter säkert något fint) då yttre gängorna är nästan helt nedslitna.

Så snart som möjligt i Göteborg/Varberg ?
Den har säkert något fint namn. Oavsett gissar jag, utifrån din beskrivning, att det är samma del som har gett sig på mitt hjul. Synd.

Det jag egentligen behöver är den delen av axeln som har hål i mitten och är gängad på utsidan (heter säkert något fint) då yttre gängorna är nästan helt nedslitna.

Jag har beställt nya axlar till mina hjul, pga att lagren var slut, så jag kommer få en axel till 135mm/M10 bak och en till 100mm/M9 fram över om någon vecka eller så, vet inte om det passar dina behov?

Jag har nog. Finns i Kungsbacka. Skicka Pm.

Jag letar efter en BBB BCB-101. Verkar ha gått ur tiden, finns inte ett spår av den på BBB-s hemsida, och ingen har den på lager. Någon som har en liggandes möjligtvis? Eller något liknande, som hanterar att vajern kommer snett in i hängaren. Jag är tacksam för tips om liknande grejer också.
1689505090930.png

Jag är tacksam för tips om liknande grejer också.
Om du har plats så är ett nedflyttat bromshöljefäste en bra lösning som ofta även ger bättre bromsverkan eftersom böjen på bromshöljet blir bättre.
Så här blir det då
ca15089-2.jpg

Rose säljer en variant för endast 77,38 SEK som iofs i 1a hand är tänkt för skärmlösa cyklar och som tyvärr inte verkar finnas i lager för tillfället
E16EA82023552B17D1AB6B62B21F112A.png

Om du har plats så är ett nedflyttat bromshöljefäste en bra lösning som ofta även ger bättre bromsverkan eftersom böjen på bromshöljet blir bättre.
Så här blir det då
ca15089-2.jpg

Rose säljer en variant för endast 77,38 SEK som iofs i 1a hand är tänkt för skärmlösa cyklar och som tyvärr inte verkar finnas i lager för tillfället
E16EA82023552B17D1AB6B62B21F112A.png

Tack för hjälpen, Håkan. Tyvärr är det redan upptaget vid det hålet i gaffeln. Men nu när du säger det, cykelbyggaren kan kanske löda dit nån abrovinch.
1689536702505.png

Tycker att storklingan på min pendlarhoj Är lite för stor. Är det någon som har en klinga i storleken 46-50t med 130 bcd som du vill bli av med? Betalar i lämplig valuta.

Bild för uppmärksamhet
20230609_201932.jpg

Tillbaka
Topp