[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Söker QR för bakhjul i Sthlm.Tänker 50kr/st om de inte är helt nya typ.

Edit: blev tipsat per PM om Biltemas QR-set som prisvärt alternativ. Nån som testat?

Senast ändrad:
Söker QR för bakhjul i Sthlm.Tänker 50kr/st om de inte är helt nya typ.

Edit: blev tipsat per PM om Biltemas QR-set som prisvärt alternativ. Nån som testat?
Har nog QR liggandes, förmodligen bara för 135mm baknav, dvs ej lvg.

Om det är Biltemas QR med femkantsnyckel du menar så har jag kört dom, funkade bra men axeln gick av efter ett par år så jag bytte till en variant som dras åt med insex-nyckel istället. Så länge man inte kan ta bort hjulet med handkraft så är det nog ingen större fara om det är billiga grejer det gäller.

Mitt senaste tillskott har 135 mm QR och definitivt landsväg ?

Uppenbarligen har skivbromsade lvg-cyklar med QR 135mm, det hade jag missat.

Uppenbarligen har skivbromsade lvg-cyklar med QR 135mm, det hade jag missat.
Fast den har fälgbroms ?

Ny sadelstolpe 28,6 mm som jag gärna byter mot en 26,8 mm stolpe i bra skick.
IMG_1971.JPG

nån som har en ram övers? medium large med bsa vevlager antingen skivbroms mtb som tar 27.5 x 2.25-2.35 eller fälgbromsad landsväg/gravel helst runt sthlm

Hej!
Jag letar efter en stänkskärm för ett 20” hjul.
Letar också efter 1” spacers till en ahead adapter. Helst silver men man färg går också bra :)

Hej!
Jag letar efter en stänkskärm för ett 20” hjul.
Letar också efter 1” spacers till en ahead adapter. Helst silver men man färg går också bra :)
Jag har en oanvänd bakskärm i stål. Köpt som 22", men framskärmen har med framgång masserats ut till en bredare (sväljer 2.2-däck) 20"-skärm. Finns i Linköping.

Nån som har en drivlina m hjul övers? Växelgeupp/gruppset kanske det också kallas :unsure:
LVG, billig är en prio, tar det mesta, hojta om ni har nåt kul i gömmorna

Senast ändrad:
Någon i Gbg som har en slatt tubelesstejp över, gärna av det lite smalare slaget? Behöver inte vara ett helt varv. Måste få till lite tajtare fit på ena sidan på ett av fatbikehjulen.

Öl finnes.

11.jpeg

Tanken var att rengöra och fixa men blev liggandes så skänkes annars åker den på tippen.
Edit finns på Hisingen
Har även ett par SKS skärmar som skänkes
sks.jpeg

Senast ändrad:
Hej,

är det någon som sitter på begagnade 11s grejer? SRAM eller Shimano som passar HG hub.
Behöver trigger, kassett, bakväxel och ev även vevparti för singelklinga.

Hjul. MTB 29" qr. Bara dom går att montera på en cykel så duger dom. Hyggligt raka är en fördel.

Någon i Gbg som har en slatt tubelesstejp över, gärna av det lite smalare slaget? Behöver inte vara ett helt varv. Måste få till lite tajtare fit på ena sidan på ett av fatbikehjulen.

Öl finnes.

Jag har motsätta problemet, altid mycket tubeless tejp på lager, i olika bredder upp till 37 mm, men ingen öl. Jag är fortfarande inte van med statliga alkohol monopolet.

EDIT: dock för långt bort från dig.

Mitt 10-delade SRAM Force DoubleTap växelhandtag har gått sönder ?
Är det någon som har ett handtag liggande för höger (bakväxel) 10-delat, Red eller Force?
IMG_2429.jpeg

Så där Happyride. Då har olyckan vart framme på ett projekt och suget framme på ett annat.

Min trek HT bestämde sig för att mitt i åkningen låta kedjan gå sönder ock skicka upp bakväxeln en Shimano deore rd-m592brakt in i hjulet och skapa smulor av den så fina förningen. Så nu undrar jag om någon sitter på fungerande donator i samma klass eller högre?

Sedan funderar jag på att uppdatera till singeljlinga fram. Någon som har något kompatibelt med trek Marlin 6? Och skulle funka med ovanstående x8 drivare?

Sedan är det ju vår snart och putsa lite på cx hojen. Saknar fortfarande ett bra växel reglage vänster x2 105 5700 serie för att komplettera det så fina högra. Eller om någon sitter på en spännande elkonvertering till 1x10/11/12 komplett drivlina. Cykeln är en Merida cx 300 ca 2017 tror jag.

Bild för uppmärksamhet.

20240119_141506.JPG

Någon som råkat sitta inne på en thru axle för tacxtrainer, 142x12 med 1,5 mm gängor? Jag har en med 1 mm gängor som jag i så fall gärna byter bort.

SKÄNKES/BYTES

BORTA Ett par Northwaveskor för spd-sl i storlek 48. Cyklats med endast cirka 30 mil men kraschat en gång, så ett par små hål på sidan finns BORTA

BORTA
Ett par (två stycken) Schwalbe x-one allround tle. BORTA

BORTAEtt styck continental race King black chilli compound i storlek 27,5x2,2.BORTA

Kan skickas mot porto

SÖKES
Trainerdäck. 23-25 mm brett
Pedaler till landsvägscykel, helst Shimano men även Look funkar.

Bilagor

• IMG_20240120_162507.jpg
    IMG_20240120_162507.jpg
    204.9 KB · Besök: 58
  • IMG_20240120_162427.jpg
    IMG_20240120_162427.jpg
    275.5 KB · Besök: 56
  • IMG_20240120_162211.jpg
    IMG_20240120_162211.jpg
    254.2 KB · Besök: 62
Senast ändrad:
Skorna är jag intresserad av.
SKÄNKES/BYTES

Ett par Northwaveskor för spd-sl i storlek 48. Cyklats med endast cirka 30 mil men kraschat en gång, så ett par små hål på sidan finns

Ett par (två stycken) Schwalbe x-one allround tle.

Ett styck continental race King black chilli compound i storlek 27,5x2,2.

Kan skickas mot porto

SÖKES
Trainerdäck. 23-25 mm brett
Pedaler till landsvägscykel, helst Shimano men även Look funkar.

Halloj
Finns det någon med ett 28”-hjul med fotbroms, Nexus 7 eller 8-växlat med reglage.
Behöver helst kunna skickas eller ev. hämtas centrala Stockholm (om jag kan få kompisen som bor på Kungsholmen att hämta :), om du inte bor i Kolmården såklart som jag.
Har även annons om detta på köp och sälj.

Några närmare önskemål? Eller definition av "vintage". ?
Egentligen öppen för allt som har suttit på en racer en gång i tiden, gärna sammanhängande och inte ihopplock. Men shimano 600 är trevligt andra med downtube funkar (har ett sånt bygge på g). Sen skulle jag behöva en lina med STI shifters också, kanske campa men äldre 105 med klädhängare funkar också.
Nyare linor funkar också. Så rätt öppen för det mesta ?

Egentligen öppen för allt som har suttit på en racer en gång i tiden, gärna sammanhängande och inte ihopplock. Men shimano 600 är trevligt andra med downtube funkar (har ett sånt bygge på g). Sen skulle jag behöva en lina med STI shifters också, kanske campa men äldre 105 med klädhängare funkar också.
Nyare linor funkar också. Så rätt öppen för det mesta ?
Jag har nog en äldre 105-grupp liggandes. Tror jag.

Tingad!
Min Apidura Expedition framepack får inte plats i min nya ram.
Jag byter den gärna mot en motsvarande (behöver inte vara samma märke), men som inte är längre än 46cm.

IMG_1674.jpgIMG_1673.jpg

Senast ändrad:
Yello!

Jag är på jakt efter PM adaptrar, 160 -> 180mm, både fram och bak!

Även om någon har grej för att montera XT 8100 reglage (I-Spec EV) på Sram Guide RS broms?

Tillbaka
Topp