[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Hudiksvall/Gävle. Kan dock skicka med brev mot ersättning! :-)Ja faktiskt! Fick nya skor i julklapp, saknar ett par extra cleats! Stockholm?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hudiksvall/Gävle. Kan dock skicka med brev mot ersättning! :-)Ja faktiskt! Fick nya skor i julklapp, saknar ett par extra cleats! Stockholm?
Har nog QR liggandes, förmodligen bara för 135mm baknav, dvs ej lvg.Söker QR för bakhjul i Sthlm.Tänker 50kr/st om de inte är helt nya typ.
Edit: blev tipsat per PM om Biltemas QR-set som prisvärt alternativ. Nån som testat?
Mitt senaste tillskott har 135 mm QR och definitivt landsväg ?Har nog QR liggandes, förmodligen bara för 135mm baknav, dvs ej lvg.
Mitt senaste tillskott har 135 mm QR och definitivt landsväg ?
Fast den har fälgbroms ?Bicycle Frame/Hub Spacing
A bicycle frame and fork should match the wheels that are to be used in it. Older bicycles used narrower spacing, but older frames can often be spread out to match more modern wheels.www.sheldonbrown.com
Uppenbarligen har skivbromsade lvg-cyklar med QR 135mm, det hade jag missat.
Ok, det måste vara en mycket udda fågel i så fall..Fast den har fälgbroms ?
Även udda fåglar finns och även de flyger.Ok, det måste vara en mycket udda fågel i så fall..
Jag har en oanvänd bakskärm i stål. Köpt som 22", men framskärmen har med framgång masserats ut till en bredare (sväljer 2.2-däck) 20"-skärm. Finns i Linköping.Hej!
Jag letar efter en stänkskärm för ett 20” hjul.
Letar också efter 1” spacers till en ahead adapter. Helst silver men man färg går också bra :)
Det låter som det är lvg-ram av lite nyare årsmodell du är ute efter?nån som har en ram övers? medium large med bsa vevlager antingen skivbroms mtb som tar 27.5 x 2.25-2.35 eller fälgbromsad landsväg/gravel helst runt sthlm
allt av intresse på lvg så länge den har bsa vevlager kan ev tänkas en vintageram med fauber i värsta fallDet låter som det är lvg-ram av lite nyare årsmodell du är ute efter?
Redigerat: stavfel.
Var håller grejerna hus?Visa bilaga 676448
Tanken var att rengöra och fixa men blev liggandes så skänkes annars åker den på tippen.
HisingenVar håller grejerna hus?
Då kanske någon lokal förmåga förbarmar sig.Hisingen
Jag har hur mycket 25 mm bred tejp som helst. Typ.Någon i Gbg som har en slatt tubelesstejp över, gärna av det lite smalare slaget? Behöver inte vara ett helt varv. Måste få till lite tajtare fit på ena sidan på ett av fatbikehjulen.
Öl finnes.
Någon i Gbg som har en slatt tubelesstejp över, gärna av det lite smalare slaget? Behöver inte vara ett helt varv. Måste få till lite tajtare fit på ena sidan på ett av fatbikehjulen.
Öl finnes.
Var det spaken som gick av? Jag har ett 10-delat rival med det problemet som du kan få om ditt gått sönder någon annan stansMitt 10-delade SRAM Force DoubleTap växelhandtag har gått sönder ?
Är det någon som har ett handtag liggande för höger (bakväxel) 10-delat, Red eller Force?
Visa bilaga 676570
Finns skärmarna kvar? Mina är spräckta av samma modell men jag gillar att kunna flytta mellan sommar/vinter.Visa bilaga 676448
Tanken var att rengöra och fixa men blev liggandes så skänkes annars åker den på tippen.
Edit finns på Hisingen
Har även ett par SKS skärmar som skänkes
Visa bilaga 676471
Finns kvar, PMFinns skärmarna kvar? Mina är spräckta av samma modell men jag gillar att kunna flytta mellan sommar/vinter.
SKÄNKES/BYTES
Ett par Northwaveskor för spd-sl i storlek 48. Cyklats med endast cirka 30 mil men kraschat en gång, så ett par små hål på sidan finns
Ett par (två stycken) Schwalbe x-one allround tle.
Ett styck continental race King black chilli compound i storlek 27,5x2,2.
Kan skickas mot porto
SÖKES
Trainerdäck. 23-25 mm brett
Pedaler till landsvägscykel, helst Shimano men även Look funkar.
Några närmare önskemål? Eller definition av "vintage". ?Någon som har en vintage växelgrupp övers? Landsväg, racer
Märke spelar mindre roll egentligen
Egentligen öppen för allt som har suttit på en racer en gång i tiden, gärna sammanhängande och inte ihopplock. Men shimano 600 är trevligt andra med downtube funkar (har ett sånt bygge på g). Sen skulle jag behöva en lina med STI shifters också, kanske campa men äldre 105 med klädhängare funkar också.Några närmare önskemål? Eller definition av "vintage". ?
Jag har nog en äldre 105-grupp liggandes. Tror jag.Egentligen öppen för allt som har suttit på en racer en gång i tiden, gärna sammanhängande och inte ihopplock. Men shimano 600 är trevligt andra med downtube funkar (har ett sånt bygge på g). Sen skulle jag behöva en lina med STI shifters också, kanske campa men äldre 105 med klädhängare funkar också.
Nyare linor funkar också. Så rätt öppen för det mesta ?
Vilken size är den? Har en och har generellt sett XL ramar men minns inte vilken jag köpte ?Min Apidura Expedition framepack får inte plats i min nya ram.
Jag byter den gärna mot en motsvarande (behöver inte vara samma märke), men som inte är längre än 46cm.
Visa bilaga 676796Visa bilaga 676797
Det hade ju varit intressant! Kolla gärna och skicka över en bild eller två i PM ??Jag har nog en äldre 105-grupp liggandes. Tror jag.
Jag killgissar att det kan vara en "Compact 5,3L". Mäter som du ser 51cm. Jag behöver en som är mindre...Vilken size är den? Har en och har generellt sett XL ramar men minns inte vilken jag köpte ?
Visar sig att min också mätte samma ?Jag killgissar att det kan vara en "Compact 5,3L". Mäter som du ser 51cm. Jag behöver en som är mindre...
Jag har I-spec EV adaptrar som jag tror borde funka till SRAMYello!
Jag är på jakt efter PM adaptrar, 160 -> 180mm, både fram och bak!
Även om någon har grej för att montera XT 8100 reglage (I-Spec EV) på Sram Guide RS broms?