[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

EDIT: Bortskänkt till nästa ägare
Cinelli-tisha. Storlek M, sitter som en S.

IMG_1872.jpeg

Senast ändrad:
sökes fälg landsväg/racer fälgbroms 28 håls gärna nått med högre profil men allt av intresse
alt komplett bakhjul racer med 40-80mm profil fälgbroms 10 delat
helst i sthlms trakten

Söker efter ett ST-R785 höger-reglage. Funktion spelar ingen roll så länge som blödningsporten inte är urgängad. Även intresserad av bara greppet om någon har ett kraschat reglage.

Och jag letar efter ett par tempopinnar. Får gärna vara slitna - mest sugen på att testa! Sedvanlig happybetalning erbjuds.

Ett par five ten där pedalpinsen slitit igenom hela röda delen av sulan men ganska gott skick I övrigt, betingar de någon form av värde? Strl 42
PXL_20240821_142701067.jpg
PXL_20240821_142649443.jpg

Sökes däckpar.

Vittoria Mezcal 27,5 x 2,1".

Andra snabba XC däck i samma dimension kan även vara av intresse.

Om de är slitna gör det inte så mycket.

Efterlyser ett vänsterreglage, Shimano racer, 3-delat
Har en tandemracer med Ultegra 3x10 (från 2010) m 105 reglage där vänster, för framväxeln alltså,
har pajat. Shimano's lager är ju inte riktigt bra så det är lång leveranstid och vi ska till Gotland 360....

mvh Lasse

Efterlyser ett vänsterreglage, Shimano racer, 3-delat
Har en tandemracer med Ultegra 3x10 (från 2010) m 105 reglage där vänster, för framväxeln alltså,
har pajat. Shimano's lager är ju inte riktigt bra så det är lång leveranstid och vi ska till Gotland 360....

mvh Lasse
har de pajat helt eller är de klassiska den växlar inte ner?

har de pajat helt eller är de klassiska den växlar inte ner?
Det började med trassel vid nedväxlingar. Lyckades på något sätt få igång det igen, men efter några växlingar så var reglaget helt utan response, som om vajer var borta. Men jag lyckades låsa på mellanklingan och vi tog oss hem. Trodde i min enfald att ny vajer/höljen skulle lösa det. Men en växling upp så var det kört. Nu är reglaget för nedväxling helt slappt, uppväxling går inte heller och jag kan inte få ur vajern ens en gång. Cykloteket&cykelkraft har ingen aning om hur man ska kunna laga. När de tittade trillade en liten rektangulär bricka med gängat hål i mitten ur reglaget.
Väldigt oklart var den skulle sitta.
Om någon har tips mottas de tacksamt.

Det började med trassel vid nedväxlingar. Lyckades på något sätt få igång det igen, men efter några växlingar så var reglaget helt utan response, som om vajer var borta. Men jag lyckades låsa på mellanklingan och vi tog oss hem. Trodde i min enfald att ny vajer/höljen skulle lösa det. Men en växling upp så var det kört. Nu är reglaget för nedväxling helt slappt, uppväxling går inte heller och jag kan inte få ur vajern ens en gång. Cykloteket&cykelkraft har ingen aning om hur man ska kunna laga. När de tittade trillade en liten rektangulär bricka med gängat hål i mitten ur reglaget.
Väldigt oklart var den skulle sitta.
Om någon har tips mottas de tacksamt.
skickar pm

Har två clip-om bakskrämar som ligger och tar plats. Den ena Zefal som går runt sadelstolpe eller -rör. Den andra SKS, något fastare montage.

Skänkes mot upphämtning i Mölndal. Har du en öl till övers är det alltid uppskattat.
1000021139.jpg

Senast ändrad:
Finnes ett Ritchey WGS Logic II Ergo som fått lite saltskav i vänstra bocken. Tänkte sälja först men har inte mage att göra det med skavet.

Har du nytta av det så är du välkommen att hämta i Mölndal. Eventuell ersättning mottages tacksamt men upp till dig.
1000021140.jpg
1000021141.jpg
1000021142.jpg

Så har en sommar gått och ena sonen satte sig på cykeln för att åka till skolan. Hmm, de växer visst fort...,
Istället för en ny cykel kanske jag kan flytta komponenterna till en större ram bara!?

Så, är det någon som har en mtb-ram för 26" hjul, rakt gaffelrör, qr-axlar och skivbromsfästen? Cyklisten är cirka 165 men växer så det knakar.

Så har en sommar gått och ena sonen satte sig på cykeln för att åka till skolan. Hmm, de växer visst fort...,
Istället för en ny cykel kanske jag kan flytta komponenterna till en större ram bara!?

Så, är det någon som har en mtb-ram för 26" hjul, rakt gaffelrör, qr-axlar och skivbromsfästen? Cyklisten är cirka 165 men växer så det knakar.
En 17” (?) Trek 6300 alu-HT från ca 2012 med ganska trött dämpargaffel och, gissar jag, rensad på de flesta komponenter, finns för upphämtning hos brorsan utanför Höganäs. Om du har prylar att flytta över och den ändå sannolikt lär bli urvuxen innan nästa OS så borde den kunna funka. Den är din för ett symboliskt bidrag till @Moses95 pappas grymma Ukraina-projekt. Bild kan ordnas.

Edit:
IMG_6952.jpeg

Senast ändrad:

Om du inte nappar på @LWB 's finns erbjudande har jag en Mongoose-ram (finns på bild några sidor tillbaks) som skickas mot fraktkostnad.

En 17” (?) Trek 6300 alu-HT från ca 2012 med ganska trött dämpargaffel och, gissar jag, rensad på de flesta komponenter, finns för upphämtning hos brorsan utanför Höganäs. Om du har prylar att flytta över och den ändå sannolikt lär bli urvuxen innan nästa OS så borde den kunna funka. Den är din för ett symboliskt bidrag till @Moses95 pappas grymma Ukraina-projekt. Bild kan ordnas.

Den ser intressant ut! Jag har svårt att hitta något om vilken kroppslängd som 17" funkar för.
Dessvärre bor jag långt från Höganäs och har ingen resa mot Skåne planerad förrän oktober. Det är kanske inte lönt att skicka den rent ekonomiskt kanske...?

Den ser intressant ut! Jag har svårt att hitta något om vilken kroppslängd som 17" funkar för.
Dessvärre bor jag långt från Höganäs och har ingen resa mot Skåne planerad förrän oktober. Det är kanske inte lönt att skicka den rent ekonomiskt kanske...?
Den borde vara ganska lagom för 165 cm och växande. Den funkade till nöds för 180 cm LWB innan jag hade fått smak för bekväm geo, men upp till 175 är inga problem.

I vilken landsända hålls du och grabben?

Ingen annan här i tråden som har vägarna förbi Höganäs/Helsingborg?

Jodå, du kan skicka en ram med Schenker för 150 spänn. Skickade just ned en Miyata 1200 till @Gorby

Ja det är det ju lätt värt! Vad säger den goda @LWB ; orkar du skicka?
Vad vill du ha för kalaset (förutom frakten förstås)?

Trevlig helg!
Priset är tack ska du ha och valfritt bidrag till Power Up Ukraine. Däremot har brorsan tyvärr inte möjlighet att skicka den inom överskådlig tid - en grej med ögonen som gör att han för tillfället varken får köra bil eller cykla ? - så det får bli upphämtning.

Priset är tack ska du ha och valfritt bidrag till Power Up Ukraine. Däremot har brorsan tyvärr inte möjlighet att skicka den inom överskådlig tid - en grej med ögonen som gör att han för tillfället varken får köra bil eller cykla ? - så det får bli upphämtning.
Jag förstår, trist för bror din. Hoppas han blir bättre.
Jag funderar på alternativ och hör av mig om jag kommer på något.

Där kanske du har problemet.
Kolla på en sprängskiss av reglaget var denna bricka ska sitta.
Jag planerar att försiktigt skruva isär reglaget. Inte för att jag tror att jag får ihop det i fungerande skick, bara för att det är kul att se hur det är konstruerat. Men darkforce har löst mitt akuta behov och jag är evigt tacksam. Mot Gotland 360 på tandem :-)

Ett par framväxlar i väl använt skick skänkes.

Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20240822_090202037.jpg
    PXL_20240822_090202037.jpg
    1.1 MB · Besök: 56
  • PXL_20240822_090215281.jpg
    PXL_20240822_090215281.jpg
    525.5 KB · Besök: 57
  • PXL_20240822_090222898.jpg
    PXL_20240822_090222898.jpg
    521.7 KB · Besök: 56
Godmorgon! Jag har ärvt en PRIMO de luxe med Columbus rör. Höjd 55 cm, längd 56 cm. Campaväxlarna (Super record) verkar vara från ca 1980.

Finns i Göteborg.

Den är tyvärr helt fel storlek för mig. Annars skulle jag cyklat den.

Finns det någon som vill byta hela cykeln? De känns lite synd - men annars kan jag spara de delar jag behöver och lämna de som blir över till Alelyckan. Eller ge hela till Alelyckan / Cykelköket.

Jag behöver:
  • bra nya 700-hjul med fälgbroms för x9 till min vintage nishiki-pendlare (cyklar 22km/dag).
  • Vevparti, bakväxel (long cage), framväxel typ MTB 90-tal LX / XT / XTR.
  • Frikionsväxelreglage helst styrmonterat.
  • Finare bromsar typ Paul.
primo-1.jpegprimo-2.jpegprimo-3.jpegprimo-4.jpegprimo-5.jpeg

Är det någon som har ett vänsterreglage antingen 5700 eller 6700 liggandes?
... Eller en minigrupp till fälgbroms...

Bilagor

• Messenger_creation_85612AD9-AA41-49E2-899C-5945DD1CA3F2.jpg
    Messenger_creation_85612AD9-AA41-49E2-899C-5945DD1CA3F2.jpg
    237.4 KB · Besök: 54
Sadelbyte!
Pga nytt grundmaterial till vinterbeater inser jag att sen tilltänkta sadeln inte funkar.
Skulle därför vilja byta, såklart helst en flite men är också nyfiken på en Brooks c15/17.
Kan också lägga pengar emellan om det är så. Har du en annan lagom racig sadel som du tror skulle lira är det också intressant!
Sadel som finnes är en Brooks b17 i bruksskick men det finns också ganska mycket andra grejer att byta med om det är så.... Finns i Stockholm
20240825_134418.JPG
Edit:
Cykeln den ska på är den här, och är du av någon anledning intresserad av gt-sadeln är det bara hojta!

Bilagor

• 20240825_134422.JPG
    20240825_134422.JPG
    441.5 KB · Besök: 66
  • 20240824_140914.JPG
    20240824_140914.JPG
    1.1 MB · Besök: 65
Senast ändrad:
Nån som har en 35mm (ca) styrstam för gamla hederliga 25.4mm styren?

Ska korta en barncykel lite.

Vi brukar promota shims för barncyklar. Det är svårt med 35mm och 25,4
och shims har jag visserligen men vet inte om det är så lönt att skicka.

EDIT.

Finns bättre men går bra att såga isär detta om barncykelstyret är förjobbigt att ta av handtag på

Jag hade en stam när resan startade - men omvänt så behöver man nog en 31.8mm på 35mm innan barnet flyttar hemifrån. Grabben har sin 35mm på 3e hojen nu 9 år gammal. 16 & 24'' med shims och 20'' utan.

Tillbaka
Topp