[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Byter bort en endast provcyklad pendlingshjälm med visir och inbyggd lampa. Byter mot något drickbart. Jag tänker mig att den är värd några öl eller en vinare åtminstone.
Limar Oslo. Inköpt på XXL för ca ett år sen men den passar mig inte.
Finns i Åkersberga och där sker bytet.

Bilagor

• IMG_5644.webp
    IMG_5644.webp
    203.6 KB · Besök: 46
  • IMG_5643.webp
    IMG_5643.webp
    172.9 KB · Besök: 54
Byter bort en endast provcyklad pendlingshjälm med visir och inbyggd lampa. Byter mot något drickbart. Jag tänker mig att den är värd några öl eller en vinare åtminstone.
Limar Oslo. Inköpt på XXL för ca ett år sen men den passar mig inte.
Finns i Åkersberga och där sker bytet.
Storlek?

Har en Specialized RockHopper som är till salu. Importerad från usa. Tror den är från 90talet. Har stått länge men utöver det i bra skick.
Lite osäker på prisbild så om nån har nån idé eller vill köpa den så är jag öppen för idéer.

Finns utanför Örebro

Mvh Richard Johansson

Bilagor

• IMG_2023.webp
    IMG_2023.webp
    779.9 KB · Besök: 64
  • IMG_2022.webp
    IMG_2022.webp
    915.6 KB · Besök: 60
  • IMG_2021.webp
    IMG_2021.webp
    305.7 KB · Besök: 60
  • IMG_2020.webp
    IMG_2020.webp
    391.5 KB · Besök: 52
  • IMG_2019.webp
    IMG_2019.webp
    502.1 KB · Besök: 57
  • IMG_2018.webp
    IMG_2018.webp
    343.5 KB · Besök: 61
  • IMG_2017.webp
    IMG_2017.webp
    422.8 KB · Besök: 64
  • IMG_2016.webp
    IMG_2016.webp
    1,009.1 KB · Besök: 68
  • IMG_2015.webp
    IMG_2015.webp
    502.5 KB · Besök: 76
  • IMG_2014.webp
    IMG_2014.webp
    1,022.9 KB · Besök: 73
  • IMG_2024.webp
    IMG_2024.webp
    1 MB · Besök: 74
  • IMG_2025.webp
    IMG_2025.webp
    778 KB · Besök: 56
  • IMG_2026.webp
    IMG_2026.webp
    818.6 KB · Besök: 61
Inte vara girig nu! Med hjälp av lite kreativ bokföring fick jag loss ett framhjul, nu saknar jag bara ett bakhjul om någon har! (26" alltså).
Om du kan tänka dig ett helt hjulpar så finns ett att hämta i Skälby, Järfälla.
WTB SpeedDisc med Deore M525-nav.
Gratis (vill du tvunget betala något får du skänka något till valfri välgörenhet, men det är inget tvång).

Har en Specialized RockHopper som är till salu. Importerad från usa. Tror den är från 90talet. Har stått länge men utöver det i bra skick.
Lite osäker på prisbild så om nån har nån idé eller vill köpa den så är jag öppen för idéer.

Finns utanför Örebro

Mvh Richard Johansson

Fin klassiker med fel forum. Kränger grejer görs lämpligast i Köp & Sälj forumet.

Okej tack förstår, men ville ha hjälp med pris idé egentligen , noll koll ,kan man fråga i det forumet?
Det finns en massa trådar av typen nedan. En del är mer välbesökta och populära än andra. Det kan vara ett tips om du vill få en värdering. Sök trådar i forumet. Om jag ska våga mig på en gissning så tror jag nog du skulle kunna få ca. 400 kr för cykeln, kanske mer om det är någon som gillar vintage Specialized, Biopace-drev mm.

Om du kan tänka dig ett helt hjulpar så finns ett att hämta i Skälby, Järfälla.
WTB SpeedDisc med Deore M525-nav.
Gratis (vill du tvunget betala något får du skänka något till valfri välgörenhet, men det är inget tvång).
Det kan jag absolut tänka mig! Pm:ar!

Sökes: Fälgbromsat framhjul för landsvägscykel efter att ha kraschat sönder det gamla. Kört 622-25 mm däck. Behöver inte vara något fint men helst inte överdrivet tungt. Kommer inte in på systemet än men kan erbjuda pengar eller prylar från lådorna hemma. Är baserad i Hammarby sjöstad, Stockholm.

Edit: Hittat!

Senast ändrad:
Är det någon som kan tänka sig att ha en framväxel för 2 klingor, typ 105 eller tiagra som monteras med klämma runt sadelstolpen, Ø34,9mm och down pull? (Heter det braze on?) Får gärna vara i hyggligt gott skick :)

Letar efter en Tiagra framväxel clamp-on FD-4700 för Ø34,9mm sadelrör.

Har lite ciderburkar och någon öl ståendes och pengar. :)

Kring Lerum/Gbg

Senast ändrad:
Lefter efter bult till klämman till Shimano landsvägsreglage enligt bild.

Bilagor

• clamp.webp
    clamp.webp
    15.3 KB · Besök: 34
Någon som sitter på ett 9delat shimano växelreglage för en kaffepeng? Gärna XT för att matcha växelföraren 😁

Senast ändrad:
Någon som har en 26" ca 50mm bred framskärm? Såsom https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/stankskarmar/stankskarm-26-2000049739 tex. Egentligen behöver jag bara denna del som jag lyckats sparka sönder: Visa bilaga 756822
Så det funkar nog med en bakskärm också. Även kass/sunkig.
Helst i Gbg, det är såpass billigt att köpa nytt att det inte är värt besväret att mecka med frakt.
Tror jag har ett sånt på landet att avvara. Försöker komma ihåg att kolla i helgen.

Någon som har en 26" ca 50mm bred framskärm? Såsom https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/stankskarmar/stankskarm-26-2000049739 tex. Egentligen behöver jag bara denna del som jag lyckats sparka sönder: Visa bilaga 756822
Så det funkar nog med en bakskärm också. Även kass/sunkig.
Helst i Gbg, det är såpass billigt att köpa nytt att det inte är värt besväret att mecka med frakt.
Tror jag har ett sånt på landet att avvara. Försöker komma ihåg att kolla i helgen.
Hojta till annars, jag bör kunna skaka fram en. Jag lägger den i så fall gärna på lådan om det är vad som krävs för att du inte skall behöva införskaffa nyproducerat.

Hojta till annars, jag bör kunna skaka fram en. Jag lägger den i så fall gärna på lådan om det är vad som krävs för att du inte skall behöva införskaffa nyproducerat.
Tyvärr blev jag utkonkurrerad som cykla-till-landet-förälder den här lördagen så nu dröjer det nog två veckor tills jag är där nästa gång :(

2st Cykeldäck bortskänkes eller bytes mot däck med annan dimension.

Har ett par bättre begagnade 28-tumsdäck (mått 32x622) av märket Cheng Shin, köpta på Biltema.
Inget märkvärdigt men helt OK däck till reservcykeln. Använda med hela och med bra mönster.
DSC09913.webp

DSC09911.webp

DSC09904.webp

Bortskänkes eller byts gärna mot begagnade 26-tums (559) däck.

Finns nära Globen i södra Stockholm.

Behöver nya sommardäck till mina militärcyklar, och har märkt att man kan få mer prisvärda sulor om man köper begagnade och eg. utslitna från någon som cyklar touring eller dylikt på en 27,5-cykel, än man får på Biltema.
Om någon sitter i Uppsala med personligen kasserade däck av dimension 27,5, dvs. 584 mm, dvs. 650b, är jag intresserad av att överta dem. Stålfälgarna på militärcyklarna torde kräva minst 35 mm bredd, och över 54 blir onödigt tungt, men jag är tolerant. Det får gärna vara slicks, men lätt mönstrade går också bra. Riktigt grovt mönstrade för cykling i myrmark, mossar, lera och snö, är dock inte intressant.
Ett par Panaracer Gravel King slicks 650b, som inte längre duger för seriös cykling, skulle sitta fint.

Ska kolla hur mina sulor ser ut imorgon, behöver kanske byta till helt nya i år men det brukar finnas många mil kvar i dom ändå.
Inte i Uppsala men halvvägs är 30km så det går väl att mötas ifall det blir aktuellt.

EDIT:
Redan fixat.

Någon som har 26tumsfälgar liggandes? Lite dents och mindre skador går bra, de ska bli återbruksprojekt.
I Östergötland kanske? 🙂
Mvh
Mangan

Senast ändrad:
Behöver nya sommardäck till mina militärcyklar, och har märkt att man kan få mer prisvärda sulor om man köper begagnade och eg. utslitna från någon som cyklar touring eller dylikt på en 27,5-cykel, än man får på Biltema.
Om någon sitter i Uppsala med personligen kasserade däck av dimension 27,5, dvs. 584 mm, dvs. 650b, är jag intresserad av att överta dem. Stålfälgarna på militärcyklarna torde kräva minst 35 mm bredd, och över 54 blir onödigt tungt, men jag är tolerant. Det får gärna vara slicks, men lätt mönstrade går också bra. Riktigt grovt mönstrade för cykling i myrmark, mossar, lera och snö, är dock inte intressant.
Ett par Panaracer Gravel King slicks 650b, som inte längre duger för seriös cykling, skulle sitta fint.
Biltemas mtb-däck för 130kr tycker jag sitter fint på militärcykel. 2,1” breda så dom fyller ut bra. Verkar hålla bra också. Ett komplett hjulpar med däck på till en M105 väger ändå 10kg, så min teori är att rullmotstånd och sånt inte spelar så stor roll, får man väl rull på pjäsen kommer hjulen snurra så gott som för evigt oavsett vad man har för sulor på.

Senast ändrad:
Mina 650B ser ut att gå ett år till (osvuret är bäst) och med ett reservdäck i bagaget så blir det inget byte i år.

monterat ett par skärmar på brukshojen men kan verkligen inte hitta den här delen. Ska passa Biltemas 28”-skärmar, vilka verkar vara 50mm.
IMG_3162.webp
Någon som har en i skräplådan? Helst i södra sthlm alternativt postlådegång :)

monterat ett par skärmar på brukshojen men kan verkligen inte hitta den här delen. Ska passa Biltemas 28”-skärmar, vilka verkar vara 50mm.
Visa bilaga 757253
Med viss sannolikhet. Men det dröjer ett tag innan jag kan kolla. Hojta till om det är fortsatt aktuellt i slutet av vecka eller så.

Visa bilaga 757253
Rätt mycket söder om Sthlm men
20250316_152728.webp
jag kan av mitt goda hjärta posta den. Imorgon.
Om du inte får napp på närmare håll.
Peemma isf.

Skänker ett par hemmasnickrade hyllor/hjulstöd för att hänga cykel på väggen till någon som vill ha. Efter ommöblering står numera min hoj på en låg billy-bokhylla 🧐

Bor i lödde men kan tas med till Lund måndag till fredag.

20240915_161141.webp

20240915_161134.webp

Jag är less på massa svart på min hoj och byter ut delar till lite mer silver!

Är på jakt efter en styrstam i silver nu.
Ahead styrstam som behöver ha en längd på 100 mm. Samt för styre som är 31,8mm.

Bor i Gbg, hade vart gött om det gick att mötas upp annars så betalar jag frakt!

Jag är less på massa svart på min hoj och byter ut delar till lite mer silver!

Är på jakt efter en styrstam i silver nu.
Ahead styrstam som behöver ha en längd på 100 mm. Samt för styre som är 31,8mm.

Bor i Gbg, hade vart gött om det gick att mötas upp annars så betalar jag frakt!
Då talade lut-Jesus, och han sade…

Behöver lufta en charger 2.1 RC2-enhet och är därför på jakt efter den gängade nippel som krävs för ändamålet. Vad jag förstår så ska det fungera lika bra med en nippel för att lufta en Reverb dropper post.

Någon som samlat på sig dubletter och kan avvara?

1742372656558.webp

Köpes till lägsta möjliga pris: Bontrager Verse 145mm, kanske någon har en avplockad som dom tror att ingen vill ha? Jag vill ha!
Här är en bild på den jag redan har
20250320_183604.webp

Klantat mig vid bygge, behövde tydligen wide-grejer i fram.

Någon som råkar sitta på ett Sram Rival 1 DUB Wide 43/30 och vill byta mot Sram Rival DUB 48/35?
Likaså Sram Force Axs Etap D1 FD - mot wide-varianten, kan också vara rival - spelar inte mig så stor roll.

Grejerna är bättre beg, eller nya med mindre färgskrap, kan gå in med pengar mellan om det finns fog!

Styrväska av enkel modell med klickfäste och axelrem. Har blott åkt mellan Portland och SF så är i hyfsat skick. Hämtas på Södermalm, annars går den i sopen efter tretton inaktiva år.

IMG_6981.webp
IMG_6982.webp

Tillbaka
Topp