TomTom GPS, ej för cykel :) Saknar fäste.
Kedjetvättare
Cateye Strada Cadence cykeldator, fungerade bra senast jag använde den. Allt förutom låda och manual.
Hayes Nine frambroms, behöver luftas och är lite trött vid slangens fäste i handtaget
Deore integrerat broms/växelreglage, 3-delat för framväxeln. Det andra (9-del) finns men används, kan byta båda om någon har ett 8- eller 9-delat icke-integrerat växelreglage.
Nästa bromshandtag kom med av misstag :)
Framväxel, Shimano Alivio. Fräsch, nästan oanvänd. För 34,9mm sadelrör.
Skivbromsok, Tektro Aguila.
Kombinerade SPD/plattformspedaler. Använda och lite rostiga.
Axel, varifrån den kommer minns jag inte. Gammal kvalisort, men ny.
Barends x2. De svarta är repiga, de silvriga är fräscha.
Styrstam, 1 1/8" och icke-oversize (25,4mm). 135mm, Kalloy Uno, knappt vinklad men vet ej vinkel.
Kit för att fixera hoj med skivbromshjul. En påse med 4 långa klingbultar och en kort, en påse med rostfria brickor för bakdrevet, bakdrev 18t 1/8" och skruvar, en fräsch Izumikedja 1/8" och två kedjelås.
Två klingor, en Velo Solo 4-håls 104mm 32t (använd men fräsch) och en 4-håls 94mm 32t (oanvänd).
Ett single speed-hjul Sun Mach IV med Dictafrihjul och 6-bults skivfäste. Passar bra ihop med ovanstående grejer :)
Stänkskärmar, SKS, bredaste modellen (60mm, för 559-hjul).
Två dämpgafflar: KHS med elastomerdämpare ca 80mm, endast V-broms, fungerar bra. Marzocchi, också ca 80mm, endast PM-fäste, behöver kärlek (är rätt stum nu, jag har inte ens försökt göra något åt det).
Jag önskar mig:
En liten vätskerygga. Jag har en 2l-blåsa, så även en rygga utan är intressant.
8- eller 9-delat växelreglage, Shimanokompatibelt.
En sunkig eller osunkig ram för breda 622-hjul, växlar och skivbroms.
Äldre cykel-GPS med kartfunktion, övriga funktioner såsom puls och kadens är ointressanta.
Rymlig cykelkorg/flak att montera fram.
Höj/sänkbar sadelstolpe med diameter tjockare än 30mm.
Förslag på andra cykelprylar jag inte visste att jag behövde.
God öl.
Att jag blir av med allt ovanstående.
Alltsammans finns i Bromma, Stockholm.