[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Skänkes:
Gaffel Rock Shox Judy, 20 cm gaffelrör cm kvar.

En gaffel till, svartsprayad av föregående ägare, har för mig han sa det var en marzocci. Läcker olja och är helt stum, ett projekt för den händige och uttråkade.

Hämtas i Göteborg.

Jag har ett par Intense Downhill Grip helt nya i oöppnat paket.
Dock vet jag inte vad jag söker så kom med förslag om ni är intreserade.

12641_0.jpg ht=480

Sliten 9-delad Campakassett ges bort eller bytes mot nåt annat värdelöst.

SÖKES! BRÅTTOM!

AVID039.jpg

Jag behöver en Avid skivbromsadapter för att montera 203mm skiva FRAM på en gaffel med 9mm dropouts. Trodde i min enfald att det var samma adapter både fram och bak men så var inte fallet. Bytes mot en likvärdig bak, några finöl, ett mediokert styrlager eller annat du behöver, eller en ren hundralapp i handen.

Måste finnas i Stockholm, Postens personal stjäl ju allt nuförtiden som skickas utan svindyra kolli-nr :-)

Senast redigerad av en moderator:
Jag söker shims för att montera framväxel med klamma för 35mm på 31.8mm sadelstolpsrör. Jag kan säkert rota fram något roligt att byta mot i gömmorna om det är så.

Världens fulaste poster på Lance skänkes. 50x50cm
Ska antagligen likna en Rembrandt eller liknande?
Obs limiterad, BARA 7750 st :)

Betala portot eller hämta i Eskilstuna.

kebnekaise@gmail.com (skicka ett mail om du vill ha den.)

Bilagor

• poster.jpg
    poster.jpg
    88.3 KB · Besök: 262
Söker Framvxl,24,9mm o styre 25,4mm,kan bytas mot slr xp sadel ett litet märke på den,sen en ny selle italia nog en billig en men kanon skick,ett par shimano skor spd-sl(strl46)

slhap skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som har ett par avdankade 1,9-2,1" däck
> liggandes i stockholmstrakten? Här ska byggas
> vinterdäck!

Bumpar mig själv, vore fint om jag hann skruva ihop hjulen innan helgens race..

xyz-saft skrev:
> Ingen som har shims till framväxel liggandes?
> Nån måste ju ha det!

Jag har bytt bort mina redan men använd en bit av en slang, ett par gummiflärpar som man får med cykeldatorn, en bit välrullad gaffa.. eller fråga din cykelhandlare.

Jo, det får väl bli nån sån lösning. Men det hade ju varit snyggare med en riktig lösning. Fast hojjen är ju inte snygg i övrigt så det spelar ju i och för sig ingen roll.

Jag har ett par batterier till DX-lampor, helt nya i plast som någon som har en större längtan att bränna ner lägenheten/huset än jag har kan få.
Tog bara ett par batterier men insåg att om är oskyddade eller vad det nu heter.
Så du som vill ha lite vardagsedge, kom och hämta i Hammarby Sjöstad.

ratatosk skrev:
använd en bit av
> en slang, ett par gummiflärpar som man får med
> cykeldatorn, en bit välrullad gaffa.. eller
> fråga din cykelhandlare.

Det går inte bra att shimsa framväxeln med mjuka grejer. Den vrider sig. Jag vet, jag har försökt.

Johan A skrev:
> Jag har ett par batterier till DX-lampor, helt nya
> i plast som någon som har en större längtan att
> bränna ner lägenheten/huset än jag har kan
> få.
> Tog bara ett par batterier men insåg att om är
> oskyddade eller vad det nu heter.
> Så du som vill ha lite vardagsedge, kom och
> hämta i Hammarby Sjöstad.

Tar jag gärna!!! Har lite vajsing på ett batteri o kanske kan få ihop ett fungerande kit..
/Jonas

Är det någon i stockholmstrakten som vill bli av med ett par gamla 26" promenadcykelhjul, gärna målade stålfälgar, så ställer jag upp.

Skulle vilja byta min Selle Italia Flite Titanium mot en SLR Titanium, som bonus följer det med en 31,6mm FSA SLK-stolpe på ca 250mm på köpet, finnes i Stockholm :-) T

Önskas: 25,4 low-rise styre. Gärna brett.

Finnes: Bockastyre med lite ergo-böj, 44cm brett. 4st bromshandtag. 2 med vita (smutsiga) hoods & 2 med svarta.

Anders H skrev:
> ratatosk skrev:
> använd en bit av
> > en slang, ett par gummiflärpar som man får
> med
> > cykeldatorn, en bit välrullad gaffa.. eller
> > fråga din cykelhandlare.
>
> Det går inte bra att shimsa framväxeln med mjuka
> grejer. Den vrider sig. Jag vet, jag har
> försökt.

För mej höll det i över ett år.

Edit av *micke*: Rena säljesannonser på cykelsaker av icke ringa värde hänvisas vänligen men bestämt till K&S.

Edit av the_TnT: Tog bort bilden också.

skane_dirt_jocke95 skrev:
> Citerad annonstext raderad av the_TnT.

kan ju börja med att prova köp o sälj... den varken skänkes, bytes eller köpes serru.

rularn skrev:
> Jag söker en styrstam ca 80-110 mm, oversize.
> Någon som kan sälja/byta?

Jag har en 130 tror jag. Kan kolla imorrn.
Finns i Uppsala och kostar vad du vill att den ska kosta.

rularn skrev:
> Jag söker en styrstam ca 80-110 mm, oversize.
> Någon som kan sälja/byta?

Jag har också en, dock inte hundra koll på längden, men där nån stans hamnar den skulle jag tro. Byter mot roliga saker om du har nått som ligger och skräpar eller så. :)

OskarH : Den var lite lång tyvärr.

xyz-saft : Jag har bara haft MTB'n i ett halvår så har inte samlat på mig så mkt prylar tyvärr :/ En gammal pump, ett par plattisar, ett par slitna handtag är väl vad jag har till förfogande. Välj och vraka!

Ett par plattisar är ju aldrig fel om det är så. Annars ligger den bara och skräpar. Det är dock ingen vacker pjäs, bifogar bilder:

DSCN8022.JPG ht=544

DSCN8024.JPG ht=544

Aha den var nog i kortaste laget. Men vill orkar du passa iväg den på posten så skicka ett PM så sätter jag in frakten. Men som sagt, den var nog lite kort.

Tack att du kikade föresten :)

Skulle vilja slänga ihop en pannlampa för nästan inga pengar alls. Någon som någon form av acc över nu när alla köpt DX-lampan?

En fyra Ah blyack, sexvolts, kan jag bjuda på. Inbyggd i en vattenflaska och med strömbrytare. Jag går över till tolvvolt.

Är det någon som har ett smalt 29" däck liggandes, typ 2,1 eller motsvarande? Gärna ett lättrullat däck, skall användas på crossen (som tar max 2,1 bak)

// Andreas

> Önskas1: Framhjul 28 tum till dam/herrcykel (har
> däck o slang 28 tum)
> Önskas2: Gammal klassisk damcykel med rund ram

Jag har ett antal 28 tum (622 mm, kanske någon 609 mm också) hjul över. 36 ekrar, bredd passande däck 32-47 mm. Finns både stål och aluminiumfälg. Icke utrustade med generatornav (anledning till övertalighet), så lyse anordnas på övrigt sätt.

Hjulen finns i Uppsala. Byter gärna mot ex bar-ends, skulle se snyggt ut på Brompton :-). Även snabbfästen eller andra småprylar. Kan ta med hjul till Stockholm på torsdag 7/1 morgon (passerar centralen ca 9.20) vid behov.

Hej igen! En annan sak i denna tråd:

Önskar (köpa/byta etc) äldre pannlampa, även elektriskt eller optiskt trasig. Gärna med batterifack för R6-batterier, och gärna sådan som passar på hjälm. "äldre" = även med halogenlampa etc.

Orsak: Något att ha som "låda" för bygge med MC-E eller annan dunder-LED. Någon som har sådant över och skräpar?

Jag söker gamla nav för vanliga snabbkopplingar, såväl fram (100 mm) som bak, både racer (130) och mtb (135). Kan vara totalslut i lagren eller defekta på annat vis, så länge de fortfarande passar i ram/framgaffel. Faktum är att det nog mest är hjulaxlarna inkl muttrarna som behövs.

Om nån har nån gammal skit MTB med v-bromsfästen att skänka bort i Västerås trakten. Gärna en komplett, kan vara vilket vrak som helst, så länge inte ramen är ramsned. Ska passa person på 175cm. Hör av er här i tråden eller mail ocksr.schutte@comhem.se

Har: 3t gången Xt M-770 kassett 11-34 9sp , Xt M737 jätte fina combi reglage 8sp samt bromsar
vevparti i samma .
Xtr M900 shortcage som bytes enbart rakt av med en Xtr M-?medium
Finns med 99àns Alivio/stx 8sp grupp i kanonskick (broms,växlar, vevparti)
Har lite Ramar samt hjul med

Önskar : Kassett i samma kvalitet 11-28/30 8/9sp samt lösa reglage Shimano Lx/Xt/Xtr 8/9sp
Spd Xt/Xtr

//svein

Jag har ett par Juicy Three bromsar hemma som ja inte behöver. Funkat bra behöver nog lufta bak. Dock luftningsskruvarna e nedslitna så dom e knepiga att få upp.

Behöver någon så säljer ja dem för bra o billigt pris. Skicka meddelande via happy.
Chers/John

Nån som har två bromspinnar (pinnen som sitter i ramen som man sätter v-bromsarmarna på) liggandes? Jag saknar två till en gammal kona shred ram som ska bli lånecykel.

Bytes mot lite vad som helst ur cykeldelslådan. Diverse mtb framväxlar, reglage, nån bakväxel och nåt gammalt bockstyre finnes samt lite annat smått och gott. Jag kan även tänka mig att betala en slant om vi inte hittar nåt att byta mot. Kom med förslag.

Byter även gärna bort ett sun rims doubletrack framhjul med 20mm formulanav om nån skulle vara intresserad.

/erik

Tillbaka
Topp