[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Vid förrådstömning, hittades detta som skänkes mot avhämtning i Vallentuna:

- Bakhjul med 7-delad kassett, Joytech nav, för fälgbroms. Hjulet har inte gått mycket, max 30 mil.

- Bakhjul för 9-delat, Mavic X-317 fälg, Scott nav, för fälgbroms. Satt på min Scott Expert Racing från 02.

Inga snabbkopplingar återfanns.

hjul.jpg ht=294

Båda hjulen är borta nu.
/F

/F

Senast redigerad av en moderator:
Edit: Ramen är borta.

Ramset finnes, Bianchi Selvino. Alu, en aning repig (särskilt på högra gaffelbenet och sadelstolpsröret). Några små fina orangea klistermärken sitter här och var. Stolpe, fyrkantsvevlager (inte nytt, men det fungerar) och styrlager (samma här) medföljer. Det finns fästen för skärmar, pakethållare bak och lowrider fram, V-bromsar eller skivbroms (bak). Den sväljer däck upp till uppskattningsvis 40mm. Den mäter 56,5 CC på längden och 58 CT på höjden. Ramen finns i centrala Stockholm.

_MG_4357.jpg

Jag byter den gärna mot en motsvarande värd MTB-ram i stål (alu kan fungera) i storlek 17-19". Eller mot något annat, kom med förslag.

Någon som har ett par bromsklossar, eller snarare bromsbeläggshållare för Shimano liggande? Jag fick en uppsättning belägg med kolfiberfälgarna jag köpte men har inget att sätta dom i.

Senast ändrad:
någon som har ett 29 tum mtb däck till övers? slitet funkar också. splitt ny gaffelpump finnes. andra saker finns också men jag har inte orkat rota i lådorna.

Svart, kort, highrise styrstam sökes.
Lång styrstam, svart samt justerbar silver finnes.

Anders H skrev:
-------------------------------------------------------
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det samma till landsvägsbromsar och
> > v-bromsar? Isåfall har jag.
>
> Öööööh.....tror inte det. Dom ska se ut så
> här, med en liten skruv som går in i ett litet
> hack i själv klossen.
>
> http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer
> _cross/komponenter-3/bromsar-2/bromsklossar_belagg
> /shimano-dura-ace-bromsklossar.html

kan dessa passa? http://www.duells.se/katalog/Image.ashx?id=43-072&thumb=display

Börjar övergången från fluktare till skrivare i detta forum med en sökes-annons.

Letar efter en styrstam till landsvägscykel, vill testa längden innan jag köper en (: gaffelrör "1 1/8" Styre 31,8(os) och längd 80mm eller 90mm.

Har en Shimano CS-M750 9-delad MTB-Kasett i okej skick eller en ouppackad utgåva av senaste UTE Magasinet med bifogad Pedal tidning att byta med (:

Helst av allt får detta ske inom cykelavstånd från Sundbyberg(Sthlm) eller möjligtvis i Örebro(Centrala) till helgen.

Kom på att jag även skulle kunna tänka mig ett par slitna men dugliga 559-däck till min slit-å-släng cykel

MVH Martin

Damn deal done, hjulen försvann i ett nafs.

Källaren avlastas gärna från ett par gamla MTB-hjul. Dessa skänkes mot avhämtning vid Telefonplan. Eventuellt accepteras hittelön i form av nån eller några schyssta pilsner, gärna av finare amerikansk sort...

Här är de:

IMG_1078_2.jpg ht=547

Fälgar: Mavic 217, 32 håls, raka och fina med god ekerspänning
Nav: Shimano Deore LX Prallax
Ekrar: okänt
Medföljer smutsig men sportig Shimano HG 8-delad kassett (11-28) i OK skick

EDIT: inaktuellt

Även nedanstående sadlar söker ett nytt hem.

IMG_1086_2.jpg ht=514

Kompotten innehåller:

Klassisk Avocet Racing, originalmonterad på Miyata MTB 1992.
Minst lika klassisk vit 80-talare från en Peugeot Ventoux 1987.
Relativt hård och obekväm och inte alls speciellt klassisk Spectra Xenon från typ i fjol.
Stenhård Coda från mitten av nittiotalet.

Avocet:en känns som den kan vara värd nån pilsner i hittelön, resten kastas snart efter förbipasserande om ingen vill förbarma sig över dem. Hämtas vid Telefonplan.

darkforce skrev:

> kan dessa passa?

Dom skulle ha passat perfekt men nu har jag redan köpt:(

TAck i alla fall.

Ett framhjul 26 tum, enklast möjliga men rakt och fint.

Ett truvativ vevparti för fyrkant, med en 36t-klinga och ett par biltema-plattisar på (ej vevlager)

Bytes mot nån shysst choklad i lagom kvantitet. Hämtas i solna.

Stel framgaffel i stål av fabrikat GT. Gaffelrör 155 mm. Bromspinnar, inte skivfäste. Vill någon svetsa så medföljer rörstumpar för förlängning till 210 mm.
gaffel.jpg ht=725

Finns i Solna. Bytes mot bakväxel för landsväg eller SS-drev 18/20T. Kan också tänka mig prylar som jag behöver till min Kona Explosif -92, vad nu det skulle vara.

Har lyckats pajka vänster bromshandtag på mina gamla Formula B4-bromsar. Någon som har ett bromshandtag för Formula, eller något kompatibelt handtag, över? Alternativt en handtag-slang-ok-kombinatinon med IS-fäste för 160mm-skiva (eller adapter). Skick spelar ingen större roll då jag kommer köpa nya bromsar framöver men behöver en frambroms tillfälligt. Är i Västerås nu över helgen, sedan far jag tillbaka till Stockholm på måndag.

Söker kromade stänkskärmar av äldre snitt som kan tänkas passa på en cykel med 22"-hjul. Bytes el kompenseras med nåt bra.

Jag har en snudd på likadan gaffel som oxr, fast märket cycle pro.

Jag är naturligvis lite billigare än oxr=) också i solna.

ratatosk skrev:
> Söker v-bromspinnar. Helst i gbg. Kan ge några
> spänn för dem.

Jag har. Dom är inte estetiskt tilltalande, men dom gör sitt jobb. Passar i 10mm gänga. Finns på hisingen och kostar dig ingenting om det går smidigt att lösa det hela på nått sätt.

Köpes: Tiagra (eller kompatibelt) broms/växelhandtag för 9-delad bakväxel.

// Andreas
0707 13 33 98

EDIT: Hjulet är borta.

Har ett mtb bakhjul med shimno deore nav för skivbroms över. Inte nyskick men helt klart cykelbart. Bytes mot något kul eller några hundralappar
P5199200_small.jpg ht=544

Hej på er.

Jag söker efter en eller två "ventilinsatser" till tubdäck. Så om ni har ett eller två kassa tubdäck eller bara insatserna liggandes, så tar jag gärna emot dessa. Kan tom ge några spänn.

Någon som har ett sånt där väggställ övers som man hänger hojen i genom att kroka fast framhjulet? Tänkte testa lite... Skicka PM isf.

FINNES:

- Sprillans ny, oanvänd Shimano Tiagra 4500 landsvägsbakbroms.

- Schwalbe Rocket Ron Evolution 26" x 2.25" däck, uppskattningsvis 60-70% mönster kvar och i övrigt fint skick.

- Avid Roundagon 160mm bromsskiva, spikrak, mkt lite använd. Oanvända skruvar och IS-PM adapter kan fås med.

SÖKES:

- Longreach (47mm-57mm) landsvägs-bakbroms. Intressanta alternativ typ Tektro R538/R736/R730, Shimano R450/650, eller liknande. Öppen för alla förslag men inga antikviteter tack.

- SPD-pedaler, Shimano M520/M540, Wellgo M-19 eller liknande mellanklass-pedal för standard SPD-kloss i icke glappande skick.

Pryttlar finns i Stockholm men kan skickas om bytesobjekt finns nån annanstans. Hörs på PM!

Johan A skrev:
> Någon som har ett sånt där väggställ övers
> som man hänger hojen i genom att kroka fast
> framhjulet? Tänkte testa lite... Skicka
Du har PM Johan... :-) T

Jag har ett gammalt landsvägshjul med Mavic fälg för tubdäck. Däcket är trasigt.
DSC01454_small.jpg ht=544

Bytes mot något kul

Önskar få tag i en racerfälg. 25 mm bred fälgbana för kanttråd. Saken är bara den att det skall gå på ett halo twinrail 700-däck. Framhjul eller bakhjul spelar ingen roll.

Kan skänka en slant eller byta mot något annat krafs :-)

För att inga misstag skall ske så är här en länk till däcket som skall passa till fälgen. Ja jag vet att 25 mm bred fälgbana är för mycket men det blir redigt snyggt och användbart.

http://www.halorims.com/Halo/products-details.php?id=TYHAT74D

Tack på förhand

Niklas

Fick tag i nya bromsar (tack donTommazo!) Men nu skulle jag behöva en adapter för PM-ok på IS-gaffel för 160mm-skiva (Formulabromsar). Tror jag har sådana hemma hos mig i STHLM, men nu är jag i Västerås i helgen och skulle behöva en här..

Innan den går på tippen tänkte jag kolla om det finns någon nostalgiker som vill förbarma sig över en gammal vän. Det rör sig om en bekdämpad ram Diamondback V-Link 3.1 från 1997. Ramen är komplett (vad den bifogade bilden än säger) inklusive ett helt OK vevlager, så när som på ett par bussningar till dämparinfästningen. Tyvärr ingick DBR i någon affär precis i samband med att mina bussningar tog slut, varmed hela reservdelslagret försvann mystiskt, vilket i sin tur innebar omedelbar pension för ramen. Dämparen är för övrigt en RockShox med stålfjäder.

DBRV-LinkLU.JPG ht=544

(Ursäkta konstig bild, det har gått troll i det här med data just nu verkar det som...)

Cykeln var väldigt trevlig att åka på när det begav sig, och är mycket 90-talssnygg i klarlackad polerad aluminium, och dessutom dekaltrimmad med bland annat Onzas klassiska piggsvin. Hämtas i Hägersten i utbyte mot några vackra ord eller några goda amerikanska pilsner.

Två gamla gafflar söker nytt hem.

GafflarJuni20103.JPG ht=725

Först en Boxxer av uråldrig modell, med fula, beigea, skrapade gaffelben. Kort fjädringsväg och tung, men kanske någon har bruk av den på en reservhoj. Skivbroms- och canti-fästen. Bytes mot en fulöl.

Nummer två är en Marzocchi Bomber Z2 från 1997. Fullt funktionsduglig, inga repor på innerbenen och schysst skick utvändigt med tanke på hur mycket den gått. Behöver dock nya packningar för att komma i toppform. Fästen för både cantis och skivbroms, det senare dock av en äldre "standard" än dagens. Bytes mot några amerikanska finöl.

Gafflarna finns i Hägersten för avhämtning.

kking skrev:
...
> (Ursäkta konstig bild, det har gått troll i det
> här med data just nu verkar det som...)
>
> Cykeln var väldigt trevlig att åka på när det
> begav sig, och är mycket 90-talssnygg i
> klarlackad polerad aluminium, och dessutom
> dekaltrimmad med bland annat Onzas klassiska
> piggsvin. Hämtas i Hägersten i utbyte mot några
> vackra ord eller några goda amerikanska pilsner.

Jag antar att du har editerat bilden i Paint.
Öppna den igen och förminska det vita runt bilden så man bara ser bilden på ramen.
Bilden du sparar är allt innanför det vita fältet.

Dra i fyrkanterna.

Bilagor

• dra i den.jpg
    dra i den.jpg
    8 KB · Besök: 83
Edit:
Bytet av gaffel mot gaffel blev mycket lyckat, fick tag i precis det jag vill ha. Tack oxr!

/F

Behöver ett styrrör i alu 1 1/8 vad som hänger under spelar ingen roll då det är endast
styrröret som skal användas . Längd 18-20+mm över crown..

//svein

carl-pedal skrev:
> Räcker det om du får min gamla boxxer Svein? Du
> fårn!

Snabbt svar med ett lyckligt slut Tack Carl du är en engel ;)

//svein

Däckrensning i Hägersten:

Fräscht Hutchinson Python 2,3"
Ganska slitet Nokian Boazobeana F (framdäck alltså) 2,1"
Relativt okört Continental Leader 2,1"
Nästan oanvänt IRC Notos 1,95"

DckLU.JPG ht=544

Kom och hämta. Hittelön i form av modern och god amerikansk öl är alltid välkommen...

Finnes: On-One INbred 18" Ljusblå
Önskas: On-One INbred 456 20" eller möjligen annan trevlig stålram (titan är också ok) med skivfästen i liknande storlek.

Jag har alltså insett att jag inte är riktigt nöjd med storleken på min On-One Inbred och testar med att lägga ut en bytesannons. Vid erbjudande om något extra trevligt lägger jag gärna en slant emellan. Finns i Gbg

Tillbaka
Topp