[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

oxr skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon retrorenoverare som söker ett XT
> FC-M730? Råkar ha ett i fint skick i garaget nu.
> Tycker det är lite synd att det offras på en ful
> pendlare.

Oxr, de där skulle vara perfekta på mitt B-stone bygge!
Pm på väg!

Ett unikt stycke cykelhistoria erbjudes nu. Det är en klassisk mountainbike-ram i riktig proffskvalitet. Ramen är gjord i höghållfast stål och har alla exklusiva detaljer som växelöra, fästen för skärmar och stöd. Dessutom har den pinnar för att fästa v-bromsar. Ramen är omlackerad i en speciell svart färg och har alla de klistermärken som gör den så där snabb (RaceFace, Thomson, WTB mm.). Ingår gör även framväxel och bakväxel från Shimanos toppgrupp AceraX och en vintage-kedja. Det här är alltså en ram för den riktiga kännaren! Den har en unik historia, då var på denna ram som den berömde Muerto tävlade när singlespeed-SM kördes i Linköping för ungefär tio år sedan. Den har också figurerat i andra exklusiva sammanhang som De Breweriij Pokaal CX i Stockholm.

Storleken är medium/17".

Om du kan det här med cyklar så vet du att det här är ett tillfälle som sällan dyker upp! Vid snabb affär ingår styrlager och en Happy-klibba.

DSC_0396.jpg

Hämtas i Stuvsta, innan jag kör till tippen nästa gång.

Senast ändrad:
Växlereglage 3x9 sökes för en billig penning. Skick spelar ingen roll bara den växlar. Bor i GBG.

Hallå Happy,

Har ett Zipp 303 bakhjul för tub med den "nya" kolfiberfälgen. Enda kruxet är att det är en ytspricka på det knappt 6mm lång på bromsytan. Går att åka på bara ojämn inbromsning. Kollat detta med LBSen. Alltså ingen genom gående eller djup spricka. I övrigt är hjulet i väldigt bra skick.

Hade tänkt att laga detta och skaffa ett framhjul för att ha till vättern. Nu har dock tid och pengar sprungit iväg och jag känner mig inte heller säker på att köra tub.

Tänkte se om någon vill byta detta mot ett par kina kolfälgar för kantråd istället eller andra roliga högprofilshjul. Dock innan Vättern och inom Stockholms området.

Har ni något förslag så hör gärna av er.

Hej!

Har ett par Tiagra i bra skick förutom ett skrap efter en vurpa på ena.
Finns i södra sthlm, skickar inte gärna dock.
Pm:a om det är intressant.

Roger

@akoa: har gamla sram 9.0 vridreglage om det kan vara nått???? PM, mail eller svar i tråden (mail är väl raskast antar jag andreas.byhlin@gmail.com)

oxr skrev:

> Hämtas i Stuvsta, innan jag kör till tippen
> nästa gång.
>
> * Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att ha *

Meh människa: lev som du lär då!

:-)

roger_f skrev:
> Hej!
>
> Har ett par Tiagra i bra skick förutom ett skrap
> efter en vurpa på ena.
> Finns i södra sthlm, skickar inte gärna dock.
> Pm:a om det är intressant.
>
> Roger

Är det reglage??

addefast skrev:
> roger_f skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej!
> >
> > Har ett par Tiagra i bra skick förutom ett
> skrap
> > efter en vurpa på ena.
> > Finns i södra sthlm, skickar inte gärna dock.
> > Pm:a om det är intressant.
> >
> > Roger
>
> Är det reglage??

Sorry glömde citera, ja det är reglage:).

Jag kom på att jag fortfarande har ett par trumbromshjul, moderniserade med nyare body (8/9/10-delad) på 26" fälgar. Utmärkta hjul för pendlaren (lågt underhållsbehov). Dessa tar upp plats i mitt förråd och det hade varit bra att bli av med dem. Någon sugen? Finns i Göteborg.

Letar själv MTB-ram för skivbroms och med fästen för skärmar etc. Storlek kring 20".

Skänker bort en kedja för 10-delad, PC-1091. Den har använts en del, vet inte hur mycket men jag tror det finns bra mycket liv kvar. Jag tog bort ett par länkar för många (och därmed inte kan använda den) när jag skulle sätta den tillbaks på min hoj, men cykeln är en stor 29 tummare så kedjan borde passa de flesta cyklar. Finns i Norra Djurgårdsstaden (Stockholm), skickas ej.

Själv söker jag en bakskärm av den sorten som sitter fast på sadelstolpen.

Enkla 26-tumshjul med enkelbottnade fälgar skänkes. 7-delad kassett på bakhjulet. Naturligtvis inga nymodigheter som skivbromsnav. Reflexer ingår vid snabb affär!

Hämtas i Huddinge.

Honky Dory skrev:
> (Vår klåfingriga moderator (jocke@happymtb.org,
> sob!) var kvick som en vessla och raderade både
> inlägg & annons!)

Vi kan väl följa de få regler som finns här på Happy utan att tappa humöret och vräka ur oss otrevligheter.

Edit: påfyllning

Nu har jag kommit tillbaka från fikat och har lättare att skriva.

Vi har regler för annonsering på köp & sälj som säger att sakerna som annonseras ut ska vara cykelrelaterade. Det Du ville byta var inte cykelrelaterat (även om det går att använda vid längre cykelturer) och därför raderade jag annonsen.

Och är jag en klåfingrig moderator som tar bort en felaktig annons på köp & sälj så är Oxr också en klåfingrig moderator eftersom det var han som tog bort inlägget i den här tråden där man skänker, byter eller säljer cykelprylar.

Senast ändrad:
Finnes: Frakt från göteborg o uppåt mellersta Norrland i helgen.
Färden går: Göteborg Kampetorp Karlstad Kopparberg Ludvika (Vansbro om önskemål finns) Borlänge Falun Sandviken Gävle Hudik Sundsvall (Härnösand o kramfors om önskeål finns) Sollefteå Näsåker o sen ända till metropolen Åsmon.

Cyklister, cyklisters fän eller cykel/cykelrelaterade föremål är välkomna att följa med.
Hel cykel får nog vara i kartong av utrymmesskäl. Har min vovve med, andra djur är hemskt välkomna men vi får se till att de går ihop.
Tänkte ta det lugnt o övernatta hos vänner på vägen, hellre ha en mysig resa än hetsa på komma fram sent o vara slut.

Av hälsoskäl måste jag undanbe mig rök o starka parfymer, har ett skov av astma.

Senast ändrad:
ratatosk skrev:
> Av hälsoskäl måste jag undanbe mig rök o
> starka parfymer, har ett skov av astma.

Jaja, så säger de allihopa i klungan. Är ditt samvete rent också?

bojsänke skrev:
> ratatosk skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Av hälsoskäl måste jag undanbe mig rök o
> > starka parfymer, har ett skov av astma.
>
> Jaja, så säger de allihopa i klungan. Är ditt
> samvete rent också?

Är det en dopningsinsinuation? Eller ett erbjudande? Ge mig vad som helst, det vore en fröjd att kunna cykla om åtminstone gamla tanter igen.

I någon kartläggning hade över hälften av alla OS-cyklister någon typ av ansträngninsastmadiagnos för att kunna dra luftvägsvidgande medicin utan att dopingkontrollanterna skulle klaga.

bojsänke skrev:
> I någon kartläggning hade över hälften av alla
> OS-cyklister någon typ av
> ansträngninsastmadiagnos för att kunna dra
> luftvägsvidgande medicin utan att
> dopingkontrollanterna skulle klaga.

Jag började dagen med att hosta tills jag kräktes upp min frukost. Någon os-cyklast kanske kan skaffa hoj med pakethållare o skjutsa mig till o från jobbet tills jag orkar cykla själv?

Fick just ett akut behov av ett BB7 road ok. Jag finns i Stockholm och hämtar gärna inom rimligt avstånd. Finns säkert nåt att byta med annars finns gott vin lr pengar.

Söker högprofil ca 60-66 mm för tub i bra skick.

Har ett par riktigt fina revolver racing 50mm tub om du vill byta. För rätt hjul betalar jag ev mellanskillnad.

Zipp 808, Reynolds 66 eller liknande.

Har två gafflar över: Manitou Black.

En är en Platinum, värsting för tio år sen med SPV (plattform), lockout och ställbar 90-120 mm. Endast skivabroms.

En är en enklare Comp 100 mm. Ställbar kompression, möjligen även retur. V-broms och skiva.

Båda behöver kärlek. Bra övningsobjekt;-)

Hämtas i Huddinge

Tjena,

Söker en låsmutter för vevlagret till gammal racer. Bor i Lerumstrakten om det är någon i närområdet som kan tänkas ha en dylik. Skicka går naturligtvis också. :)

Vevhuslsmutter.png

Har ett par DT Swiss RRC66 för tub som rullat 61mil med lika nya Continental Competition på (oanvänt reservdäck finns också). 2013 års modell och body för Shimano 11-del sitter på. Snabblås, verktyg och väskor som följde med finns. Såklart toppskick och inte kraschade med!
https://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels-/RRC-66-DICUT-T

Skänkes inte, men kanske bytes mot effektmätare: power2max, powertap osv.

mawa skrev:
> Tjena,
>
> Söker en låsmutter för vevlagret till gammal
> racer. Bor i Lerumstrakten om det är någon i
> närområdet som kan tänkas ha en dylik. Skicka
> går naturligtvis också. :)
>

Jag kan ha. Ska försöka komma ihåg att rota ikväll.

ol__ skrev:
> Jag kan ha. Ska försöka komma ihåg att rota
> ikväll.

Kanon! Hade dock tänkt ramla in på LBS:en på vägen hem idag och se hur välsorterade de är så jag återkopplar till dig efter det, så du inte letar i onödan det vill säga.

/Marcus

Jag fick tag i en cykel med Shimano FFS - front freewheel system.
Udda system där vevpartiet frihjular och kassetten är fast, vilket gör att man kan växla utan att trampa så länge cykeln rullar.
Den är ful och sliten, men den funkar.
Men jag byter den gärna mot en enklare slit-och-slängcykel, ifall det är nån som har plats och intresse för att spara nåt som är rätt ovanligt.

Letar billig men rak racerfälg, 36-håls. Helt hjul funkar också.

Dropout/ växelöra till commencal meta (4)- 07 nån sorts genomgående axel. Troligen 12mm.
Finns i götet, kan skickas.

/T

Bilagor

• DSC_0752.JPG
    DSC_0752.JPG
    53.2 KB · Besök: 50
Skänkes mot avhämtning.

Biltema barncykel 16" hjul. Hel, men ett bromsbelägg saknas till handbromsen. Bör gås igenom innan man sätter ett barn på den, men det gick bra innan den blev urväxt.

Bilagor

• 20140704_131137.jpg
    20140704_131137.jpg
    202.6 KB · Besök: 50
Inget intresse? Jag kör den på tippen till nästa helg om ingen visat intresse för "hajen".

Slitet och punkat Trail King Protection 2,2" 650b/27,5" skänkes. Däcket har två revor, en om dryga centimetern och en mindre på ett par millimeter. Jag slängde bara i en slang och cyklade 30 km skog på däcket, men det bor nog lagas invändigt för bästa resultat. Om någon vill ta hand om däcket så att jag slipper känna mig som en total miljöbov när jag slänger det så vore jag tacksam. Mönstret tycker jag håller för bakdäcksmontering ett bra tag till.

Bilagor

• bild (43).JPG
    bild (43).JPG
    63.9 KB · Besök: 45
Finnes: Frakt mellan Stockholm o Göteborg på torsdag. Hela cyklar har jag svårt att få med av utrymmesskäl, men cyklister, cykeldelar samt husdjur är välkomna.
Åker någon gång tidig eftermiddag, finns i skärholmen nu.

klder.jpg

Ymersettet: Tröja XL/5 Byxa XL/5 (Biemme)
Ymertröja: XL (Gore Bikewear)
Innerbyxa: L (Gore Bikewear)
8848: L (Säljes, se köp & sälj)

Alla kläder utom 8848 är storleksanppassade efter italienska ponnyjockeys, så lägg på en eller två storlekar mot vad du har normalt.

Finns i Sandared(Borås)

Vittoria randonör cross pro 32-622
Bytes mot en öl.
Har även 1 par skitiga använda vaudeskoskydd storlek 40-43. Typ gratis
Finns på söder alt. Bredäng

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    73.8 KB · Besök: 31
Jag tror att jag söker en hardtailram men jag vet inte riktigt. Storlek 16-18 tum. Hjulstorlek 26 eller 29. Skivfäste ett krav. Gaffel är nog ett plus. Dedikerad SS-ram eller inte. Antingen blir det en skogs-SS eller så frigörs befintlig pendlarram. Pris 0-1000 kronor.

Överst på önskelistan står en misshandlad inbred med med skivfäste och horisontella dropouts eller motsvarande. Men är som sagt öppen för det mesta.

Endast upphämtning Stockholm med omnejd, inklusive Eskilstuna och Uppsala.

PM:a om du har något.

Letar efter liten (ca 16") mtb eller bara ram med högt kedjestag, liknande denna:

apollomtb1990.jpg

Öl finnes, eller prylar, eller pengar. Gbg med omnejd.

Senast ändrad:
oxr skrev:
> Jag tror att jag söker en hardtailram men jag vet
> inte riktigt. Storlek 16-18 tum. Hjulstorlek 26
> eller 29. Skivfäste ett krav. Gaffel är nog ett
> plus. Dedikerad SS-ram eller inte. Antingen blir
> det en skogs-SS eller så frigörs befintlig
> pendlarram. Pris 0-1000 kronor.
>
> Överst på önskelistan står en misshandlad
> inbred med med skivfäste och horisontella
> dropouts eller motsvarande. Men är som sagt
> öppen för det mesta.
>
> Endast upphämtning Stockholm med omnejd,
> inklusive Eskilstuna och Uppsala.
>
> PM:a om du har något.

Jag råkade svara här istället för att skicka PM. Men du har fått ett PM också.

Senast ändrad:
Söker en ram till frugan, som helt plötsligt blivit MTB-biten =)

Jag tänkte slakta min gamla HT, så jag söker något som passar en 80mm-gaffel, QR-axel bak, helst både skivbroms och V-bromsfästen, men antingen eller funkar (kör med V just nu, men planerar uppgradering till skivor om/när hjulen rasar).

Storlek ska vara något som passar 163 i längd, så jag gissar på 16"/Small och däromkring. Viktigast är att den är låg, jag har lite styrstammar att labba med längden. Det är just insteget som är största problemet med min 18" som hon kör på nu.

Jag har lite grejer att byta med. En gammal motobecane-racer-ram + pengar, en 28" meridahybrid-ram inkl billig dämpgaffel/hoppstylta och eventuellt tillhörande bakhjul, kommer inte ihåg storlek på de ramarna på rak arm. Finns även lite gammalt skrot, några gamla 8-delade 105-reglage, cantibromsar m.m. Jag kan också betala reda pengar om det är bättre =)

Jag bor i Trollhättan, kan ta mig till Göteborg, och ska eventuellt till Stockholm den närmaste tiden.

edit: Kanske ska nämna att det gäller 26"-hjul, men det kanske framgick av att det är V-broms som gäller. Kan också tänka mig att betala bussfrakt ifall någon vill skicka.

Senast ändrad:
Var nere och rensade lite i förrådet och hittade lite prylar som det inte längre finns någon användning för. Grejerna finns i Sundbyberg och skickas inte.

<borta>

<borta>

<borta>

1par Breda, svarta, plastskärmar. De har suttit på en 28" pendlare men går säkert bra att montera på en 26" cykel oxå.

Finns nog även något styre, mekaniska bromshandtag samt diverse framklingor om någon skulle ha nytta av det.

//j

Senast ändrad:
Kanske skulle testa bytes....

Jag har 1st Specialized s-works 29" kolfibergaffel. väger 596 g och använde 8-10 ggr och i riktigt bra skick.

Kan tänka mig att byta mot raka och fina kolfiberhjul, kina går bra. Gärna 60mm och tub.

Skicka pm.

SebbeK skrev:
> >
> Ymersettet: Tröja XL/5 Byxa XL/5 (Biemme)
> Ymertröja: XL (Gore Bikewear)
> Innerbyxa: L (Gore Bikewear)
> 8848: L (Säljes, se köp & sälj)
>
> Alla kläder utom 8848 är storleksanppassade
> efter italienska ponnyjockeys, så lägg på en
> eller två storlekar mot vad du har normalt.
>
> Finns i Sandared(Borås)

Ingen som behövde kläder??

Tillbaka
Topp