Har en hoj som inte riktigt får plats längre, cykeln är min första "riktiga" MTB, så den har ett högt affektionsvärde. Det är en Kona Explosif -97
Jag är urusel på att meka, och jag tycker inte att det är speciellt kul, tyvärr. Men jag har inte hjärta att sälja den för en tusing till vem som helst.
Så jag tänkte testa en tanke jag haft ett tag... Någon här på Happy kanske behöver ett projekt?
Jag skänker den mot att att den byggs ihop/om för att användas till nåt vettigt. Det skulle vara fantastiskt att se hojjen bli funktionsduglig igen och att den kommer till användning. Den som tar sig an den redovisar det i en projekttråd här på Happy. Vill man sen, mot förmodan, sälja den så skall jag ha första tjing och den får kosta max 10 välmotiverade tusenlappar :)
Nuvarande skick är delvis demonterat, några små bucklor och lackskav. Sadestolpen sitter fast och passar i nuvarande position personer som är c:a 185-190cm. Ramen är ju en rätt tunn stålramen och således flexig så du bör inte vara en tungviktare. Cykeln har aldrig förvarats utomhus.
Så här såg den ut som ny:
Utbytt/ändrat från original utöver slitdelar.
Dämpare: Marzocchi Bomber z2 light.
Vevlager: LX (?)
Sadel: "Velo"
Hjul: Bontrager
Fram och bakväxel: Utbytt till likadant som original (XT)
Så skriv antingen här i tråden, eller om du föredrar det, PM:a:
1. Vad du tänker att du skall göra?
2. Vilket användningsområde?
Deadline: 1/8, men får jag snabba och bra förslag så kanske den går iväg innan.
Jag väljer sen vem som får den, men är mer än gärna påverkad av åsikter ;)
Cykeln/delarna finns i Huddinge och skickas inte, kan dock om mottagaren inte har bil, levereras inom Sthlm och i krokarna utmed E4 ner till Norrköping.