[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

oxr sa:
Den här söker fortfarande någon som vill ta hand om den. Finns i Huddinge, Kista eller Strängnäs.

Finns även en Marzocchi Dirt Jam Comp.

Tjena!

Nånting i mig säger ja.. Förbannad tur att den inte finns runt hörnet..

Söker ett gammalt styrmonterat växelreglage, för fbakväxel. Gärna en med ett reglage. Hittelön utlovas. :)

Edit. Även ett gammalt vridreglage som monterars på 1" styrrör.

Senast ändrad:
Kneecap sa:
oxr sa:
Schreddan sa:
oxr sa:
Den här söker fortfarande någon som vill ta hand om den. Finns i Huddinge, Kista eller Strängnäs.

Ursäkta en novis, men vad är det? :)

En cruiserram, typ 26" bmx.

Kneecap, du vet att du vill.

Tjena!

Jag.. Men du bor ju som tur är 45 mil härifrån..

Någon gång passerar du.

oxr sa:

Har du någon bild på hur den kan se ut komplett?
Och vad kostar den? Bor ju i Strängnäs :)

lindengbg sa:
Konkret sa:
LesGrossman sa:
Konkret sa:
Var finns skönheten? Är det i närheten av Gbg är jag bra sugen

Ja det var ju bra korkat av mig att inte skriva var den finns! Finns i Göteborg ja ☺

Får jag pixpaxa den?

Blev den pixpaxad å sen hämtad? Annars är jag gärna spekulant, bor med i GBG.

Jag har inte hört något iaf! LesGrossman, vill du fortfarande skänka ramen?

Jimel sa:
oxr sa:

Tyvärr ingen bild, och tyvärr lade jag ur den ur bilen innan jag åkte till Strängnäs idag. Det blir fler resor. Självklart gratis, eftersom det är i denna tråden.

oxr sa:

Är det inte lika bra att ge upp försöken att bli av med den där. Du vet ändå hur det kommer sluta.
Om ett år eller två kommer du hitta den i en skrotlåda på nån yardsale och släpa hem den igen =)

//j

Någon som har en 30.9mm sadelstolpe som ligger och skräpar? Gärna i Göteborg nånstans, och gärna någorlunda lång (>350mm?).

Bytes mot öl eller vad som nu kan önskas.

oxr sa:
Jimel sa:
oxr sa:

Tyvärr ingen bild, och tyvärr lade jag ur den ur bilen innan jag åkte till Strängnäs idag. Det blir fler resor. Självklart gratis, eftersom det är i denna tråden.

Hojta till nästa gång du drar till Strängnäs och kan ta med den så tar jag den, behöver ju en cykel att köpa glass med :)

emmer sa:

Kan nog funka ändå. Bor du Gbgtrakten, och om ej, kan du tänka dig att posta? (PM däremot verkar inte funka för tillfället, så jag hör av mig när det ändrat sig. Eller så får du gärna maila mig på nobagelsnobagels at gmail punkt com.)

mvh z

Senast ändrad:
Söker styrstam till dotterns nybyggda cykel med 31,8mm styre och 1-1/8" gaffel.
Vill testa med 60mm och 6-10grader. Helst silvrig.

mawa sa:
Söker en längre sadelstolpe till dotterns MTB. Mäter 26,7 på sadelstolpen och skulle behöva en åtminstone 350 lång, gärna med setback.

Söker fortfarande en stolpe till dotterns hoj. 26.8mm fungerar säkert.

bromsdelar.jpg

Känns nästan skamligt, men ifall någon vill ha reservdelar eller håller på med ett fränt lådbilsbygge eller något :)
Två uppsättningar slitna skivbromsar. En BR-M395 och en M486 (tror jag). En av bakbromsslangarna är kapad. Tror båda oken för M395 läcker lite. Sitter slitna bromsbelägg i. Handtagen för 395 är hela och sjyssta. Handtagen för 486 är repiga men funkar bra.

Finns på Stora Essingen men kan också lämnas mellan där och Odenplan under pendling. Det är alltså skänkes som gäller ;)

hug0 sa:
Känns nästan skamligt, men ifall någon vill ha reservdelar eller håller på med ett fränt lådbilsbygge eller något :)
Två uppsättningar slitna skivbromsar. En BR-M395 och en M486 (tror jag). En av bakbromsslangarna är kapad. Tror båda oken för M395 läcker lite. Sitter slitna bromsbelägg i. Handtagen för 395 är hela och sjyssta. Handtagen för 486 är repiga men funkar bra.

Finns på Stora Essingen men kan också lämnas mellan där och Odenplan under pendling. Det är alltså skänkes som gäller ;)

Jag tar gärna rubbet! Kan komma imorgon.

mawa sa:
mawa sa:
Söker en längre sadelstolpe till dotterns MTB. Mäter 26,7 på sadelstolpen och skulle behöva en åtminstone 350 lång, gärna med setback.

Jag tror jag har en i garaget, men troligtvis inte mer än 300mm. Garanterat jätteful, rester av cykel kan medfölja så slipper jag åka och slänga skiten ;)

Konvalj sa:

Toppen! Bekvämt för mig och trevligt att slippa slänga. Imorrn är jag hemma från kl 20.
Fick inte PM att lira nu, får bara databasfelmeddelande. Har du någon mail/tfn annars?

hug0 sa:
Konvalj sa:

Toppen! Bekvämt för mig och trevligt att slippa slänga. Imorrn är jag hemma från kl 20.
Fick inte PM att lira nu, får bara databasfelmeddelande. Har du någon mail/tfn annars?

För mig funkar vid 15-16 bättre. Är du vid Odenplan då så blir det ännu bättre. Funkar det?

Försöker skicka dig ett PM.
Edit: Funkade inte med PM. Du kan nå mig på 0701-sexti sextioett fyrtiotre dagtid.

Senast ändrad:
SalkinL sa:
mawa sa:

Jag tror jag har en i garaget, men troligtvis inte mer än 300mm. Garanterat jätteful, rester av cykel kan medfölja så slipper jag åka och slänga skiten ;)

Befintlig stolpe är 300mm, så om inte den medföljande cykeln går att sätta ihop till något skogsdugligt med 26" hjul och i storlek small till ca. 150cm flicka, så behöver nog stolpen vara längre :)

Men tack ändå!

mawa sa:
SalkinL sa:
mawa sa:

Befintlig stolpe är 300mm, så om inte den medföljande cykeln går att sätta ihop till något skogsdugligt med 26" hjul och i storlek small till ca. 150cm flicka, så behöver nog stolpen vara längre :)

Men tack ändå!

Vad synd. Men kolla Biltema. Ett av få ställen som har 26,8 stolpar. Kostar nästan gratis.

mawa sa:
SalkinL sa:
Vad synd. Men kolla Biltema. Ett av få ställen som har 26,8 stolpar. Kostar nästan gratis.

Bra tips! Fanns ju där. :) Tack för det!

Nämen! jag behöver också! (en som är längre än 200mm, känns lite nervöst att bara 2 cm sticker ner i sadelröret...) Tack för tipset SalkinL!

ostrand sa:
mawa sa:
SalkinL sa:

Bra tips! Fanns ju där. :) Tack för det!

Nämen! jag behöver också! (en som är längre än 200mm, känns lite nervöst att bara 2 cm sticker ner i sadelröret...) Tack för tipset SalkinL!

https://www.cykloteket.se/artikel/cavo-sadelstolpe/ om du inte hittar annan.

oxr sa:

Hm, jag har ju ett par 26" ss hjul som skulle passa. Då är det bara det där med gaffel kvar...

Den kräver en gaffel med rejält långt gaffelrör. Inga av de jag haft liggande har passat, så därför har den blivit stående.

Någon som har ett par MTB-däck 26", minst 2.2 bredd, med OK mönster kvar för en spottstyver att avyttra i Malmö/Lund?

oxr sa:
Den kräver en gaffel med rejält långt gaffelrör. Inga av de jag haft liggande har passat, så därför har den blivit stående.
Jag har ju även en cool cruisergaffel kom jag på, orkar du mäta? Då är den ju komplett om gaffeln passar.

Jag bumpar samma bytesansökan som jag kört ett par gånger nu:

Jag har en XT-vev med 175 mm långa vevarmar. Bytes mot något med 170 mm långa vevarmar. Behöver inte vara just XT men gärna något Hollowtech2-kompatibelt.
Är en RF Turbine mer attraktiv skulle jag kunna byta bort en motsvarande sådan istället för XT-veven.

Edit: Allt jag har är tredelat. Kan eventuellt ta något singelspecifikt i byte.

Senast ändrad:
Söker efter ett sora alt tiagra 4500 reglage eller liknande, vänster fram.

Betalar i dollare$ alt bytes mot finöl eller cykelprylar.

Senast ändrad:
Det var värst vad alla är på hugget nu! Kanske dags att lägga ut resten av mina gamla prylar igen...

Jag letar efter två 180mm 6bult bromsskivor och två par bromsbelägg till shimano om någon har?

Letar även efter 60mm eller bredare skärm till 28/29"

johan-san sa:
Är det kanske någon i Stockholmsområdet som har en 9-delad bakväxel liggandes, typ XT, SLX, X9 eller så? :)

Jag har en Deoreväxel liggande. Om du behöver reglage också, så har jag ett sprillans SLX för 9-delat.

Finns i Nacka.

Tillbaka
Topp