[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

700 är väl 28tum.. har ett med fotbroms iaf lite högre upp i listen. (Dock inkl lite olika växlar) :) om det kan vara av intresse.

Lundberg sa:
Jag behöver vänster vevarm för fyrkantslager 170mm, gängpaj på det gamla.
Hålet som på bilden inte vridet som jag hade i lådorna, det blev jättekonstigt. Byte t ex ett onone Mary styre i vitt.

Herr Lundberg, kan erbjuda en liknande vev ny i förpackning!
Den är tyvärr en polerad model men kan spraylackas i rätt kulör före leverans.

Dude sa:
Lundberg sa:
Jag behöver vänster vevarm för fyrkantslager 170mm, gängpaj på det gamla.
Hålet som på bilden inte vridet som jag hade i lådorna, det blev jättekonstigt. Byte t ex ett onone Mary styre i vitt.

Herr Lundberg, kan erbjuda en liknande vev ny i förpackning!
Den är tyvärr en polerad model men kan spraylackas i rätt kulör före leverans.

Färgen spelar ingen roll. Tar den gärna var finns den. Jag finns i Stockholm typ.

Någon i Sthlm/Västerort som har en 180 mm-adapter för Post Mount över?
(Beställde fel storlek på skivor och vet inte om jag orkar skicka tillbaka och byta)

Jag söker en stel gaffel med rakt 1 1/8" styrrör och skivbromsfästen, gärna kolfiber, till barnstolscykeln....

gogeli sa:
700 är väl 28tum.. har ett med fotbroms iaf lite högre upp i listen. (Dock inkl lite olika växlar) :) om det kan vara av intresse.
nog för att en inte ska vara kräsen men det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig!

Jag har förhoppningsvis några hjul hemma hos mamma, det här var mest för att jag ville se om cykeln ens rullar :)

Ett Shimano MT-55 framhjul. QR. OLD 100 mm. Centerlock skivbromsat.

Med dåligt, men renoverbart lager? Nya kulor och omslipade konor så har det många mil kvar skulle jag tro. Fälgen rak, ekrarna hela.

Bortskänkes.

Senast ändrad:
Någon i GBG som har en 10-delad kassett med största drev mindre än 34 liggandes?
(typ 11-28, 12-28, 11-30, 11-32, 12-32, 11-34 eller något såntdär...)
(Ska vara till dotterns CX-hjul som inte går många meter, så så länge det inte kuggar över är det okay.)

edit: Finns gammalt jox och pilsner att byta med...

Senast ändrad:
emmer sa:
Någon i GBG som har en 10-delad kassett med största drev mindre än 34 liggandes?
(Ska vara till dotterns CX-hjul som inte går många meter, så så länge det inte kuggar över är det okay.)

Jag har en över som min bakväxel inte mäktade med. Ganska säker på 32 är största men osäker på resten.

image.jpeg

Nishiki Rule 26" 17" ram. Ett hittegods från 2015 som jag började fixa med men tappade orken. Behöver växelvajrar och lite tröst. Lagren i baknavet är dåliga, axeln var av och jag bytte axel på den men nytt nav eller hjul gäller nog. Gick att cykla på innan jag tog av vajrarna.

Avhämtning i Billdal 15 km söder om Göteborg.

Det går bra att bara hämta den men vill du byta med något så uppskattas typ ett par öl, en 24" slang med Prestaventil, eller ett borstlöst fartreglage 10-20A.

EDIT: Inget större fel på cykeln men pga http://happyride.se/forum/read.php/1/2942813/2942813#msg-2942813 kommer jag inte göra i ordning den

EDIT 2: Bortskänkt

Senast ändrad:
Nån som har en Mac laddare (MacBook typ 2006/2007 men nyare funkar) som inte används?

Se bild:)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    98.8 KB · Besök: 74
  • image.jpeg
    image.jpeg
    151.1 KB · Besök: 77
Cykelvagn bortskänkes eller bytes mot en Wald 137/9, en ramväska, en sadel eller en flaskhållare. Finns i Uppsala.

Bilagor

• IMG_20160522_142220852.jpg
    IMG_20160522_142220852.jpg
    126.6 KB · Besök: 61
  • IMG_20160522_142200381.jpg
    IMG_20160522_142200381.jpg
    89.6 KB · Besök: 70
  • IMG_20160522_142206808.jpg
    IMG_20160522_142206808.jpg
    134.3 KB · Besök: 69
  • IMG_20160522_142224870.jpg
    IMG_20160522_142224870.jpg
    97.4 KB · Besök: 57
  • IMG_20160522_142233716.jpg
    IMG_20160522_142233716.jpg
    179.6 KB · Besök: 62
texastommi sa:
darkforce sa:
texastommi sa:
SÖKES/KÖPES: Ett stycke dustcap (heter det så?) till smått antik pedal, Atom 700. Någon happyit som kan tänkas ha något dylikt i gömmorna?

http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=73b22e42-2b05-46a2-b03c-6c3843cba996

kanske kan ha nått liknande i lådorna i farsgubbens lada kan kolla slutet av nästa vecka då ja åker upp till hemtrakterna

Det får du gärna göra om du har tid! Kostade på pedalerna några nya lagerkulor och fett idag - de blev som nya! Skulle vara kul att få dem kompletta.

äntligen fått tid o rotat i lådorna o tyvärr inget som ens va i närheten likt tyvärr

Försökte rädda mitt stackars påbackade framhjul, men det är tyvärr inte görligt. Inte så det blir stigdugligt, i vilket fall. Nån i stockholmstrakten som har ett 26-tums framhjul liggande? Gärna 9mm QR och bultat diskfäste, men sånt går ju att adaptera i värsta fall. Vill ni ha nått i byte, så är ni välkomna så kan vi gå igenom mina prylar och se om det är nått som passar.

Hej!

Någon i Göteborgstrakten (alt Kungälv) som har en uppsättning 26" MTB däck liggandes?

De behöver inte vara i nyskick, bara de klarar en helg i skogen, typ.
De skall få tjänstgöra på min hybridomvandlade MTB en helg i sommar så polaren har något å cykla på när han skall med ut i skogen. Därav som jag ogärna vill köpa nya fina däck.

Dvs bara det är något som har bättre grepp än Biltema..

Skicka PM då man lätt missar här.

olle/frost sa:
Försökte rädda mitt stackars påbackade framhjul, men det är tyvärr inte görligt. Inte så det blir stigdugligt, i vilket fall. Nån i stockholmstrakten som har ett 26-tums framhjul liggande? Gärna 9mm QR och bultat diskfäste, men sånt går ju att adaptera i värsta fall. Vill ni ha nått i byte, så är ni välkomna så kan vi gå igenom mina prylar och se om det är nått som passar.

Tjena!

Nej.. men ja..

Kneecap sa:
olle/frost sa:

Tjena!

Nej.. men ja..

Sluta vela nu, knäskål, och kom upp och drick öl istället. Och har du ett hjul kan du ju ta med det också. ;)

Tjena!
Behöver 1st 160mm bromsskiva (inte centerlock).
Har 1st 180mm att byta med, samt adapter.
Kan köpa skiva med om någon bara vill bli av med en!
Gärna i Göteborg!

olle/frost sa:
Kneecap sa:
olle/frost sa:

Tjena!

Nej.. men ja..

Sluta vela nu, knäskål, och kom upp och drick öl istället. Och har du ett hjul kan du ju ta med det också. ;)

Tjena!

Velade inte, jag har ett hjul men jag bor ju inte i STHLM.. Har tyvärr inga närliggande planer på resa heller. Men hör jag att någon ska norrut så kan jag binda det i ett större bakom vederbörandes bil

Hjälp!
Är det någon som vill bli av med ett gammalt XTR m-950 eller m-952 vevlager?
Otidsenliga och onödigt svåra att få tag på. Men jag vill så gärna ha ett!

Ganska säker på att jag har en 160mm skiva liggande, det är däremot en av Shimano allra enklaste som bara är speccad för organiska belägg. Skicka ett Pm om det funkar så kollar jag ikväll/natt när jag kommer hem. Finns i Göteborg :)

jomper sa:
Det är ingen som sitter och tjuvhåller på ett gammalt icke oversize mtb-styre av lite flottare modell? Antingen silverfärgat eller kolfiber, gärna utan loggor. Lowrise.

Jag har ett easton i kolfiber, lätt och flott men med loggor. Skicka PM med nummer eller mail så kan jag skicka bilder.

olle/frost sa:

26", och q/r - ja.
6-bult - måste kolla.
Skick - måste kolla.

Rattnalle sa:
emmer sa:

Jag har en över som min bakväxel inte mäktade med. Ganska säker på 32 är största men osäker på resten.
Sa jag tack :-)

emmer sa:
Rattnalle sa:
emmer sa:

Sa jag tack :-)
Det tror jag nog. Men varsågod :-)

Söker bromsar och bromshandtag till en retroracer. Gärna Shimano, hojen är en Miyata så då passar det bra med japanskt :)

Bridgestone sa:
Någon som har en sådan här liggandes i gömmorna?

Jag har något liknande iaf, som jag aldrig mer kommer använda. Min har "barrel adjuster" men inte den andra justerskruven, vad nu den tillför.

olle/frost sa:
Nån i stockholmstrakten som har ett 26-tums framhjul liggande? Gärna 9mm QR och bultat diskfäste,

Jag har ett par ca 10 år gamla men fina hjul med UST-fälg och XT-nav, 26", QR, 6-bultade skivfästen. Har en del små behov till diverse projekt också. Kan nog ta med dem till jobbet vid tillfälle. Funkar fint även med icke UST-däck, men är extra lyxiga för tubeless-setup eftersom man slipper mecka med fälgband.

leffo sa:
Jag har ett easton i kolfiber, lätt och flott men med loggor. Skicka PM med nummer eller mail så kan jag skicka bilder.

PM kommer!

Söker gaffel för bekant räkning till:
26"
1 1/8" rakt styrrör
För v-broms
Gissningsvis 9mm QR
Skall nog helst vara dämpad, men stel kan också funka.

bytes; 2 st 27.5, 2.2, continental X-king, black chili, helt nya och oanvända mot 2.4 mer enduroaktigt men ändå någorlunda lättrullat - kan ta något som är använt men i mkt gott skick.
Finns i Eskilstuna (bostad)/Stockholm /jobb.

Jag söker en landsvägs/crossgaffel i stål, med skivbromsfäste. Gärna en Surly Straggler-gaffel.

Nån som gillar växelnav?
Jag har ett Shimano 4-växlat och ett Sachs Pentasport som behöver nya hem.
Shimanonavet kommer "naket" - inget reglage, ingen vajer.
Sachsnavet kommer inkl reglage med sprucken kåpa en hel och en trasig vajer.
Bytes mot en glass, fika, god karma, eller en ventilinsats eller två för Prestaventiler.

Biltema mekställ bortskänkes. Finns i Uppsala. Edit: Går till PappaF

Bilagor

• tmp_1341-DSC_01321902382504.JPG
    tmp_1341-DSC_01321902382504.JPG
    239.5 KB · Besök: 63
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp