[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är fär rullbroms och finns i Tullinge.emmer sa:happymtb.fr sa:Jag har en Nexus 8 red band Sg-8r36 med extra koppling eftersom den behöver bytas. Det som saknas är den specifika verktyget för att göra jobbet. Beteckning och instruktioner för bytet finns på Sheldons sida. http://www.sheldonbrown.com/nexus8/index.htm
Det är 36 hål på navet och 135mm brett.
Bytes mot sedvanliga happy-valutor: ett leende, en flaska vin eller öl. Vilket som passar bäst.
Skulle stiga som en smäck - speciellt som det är för rullbroms.
Men öl är ju tungt så vart?
Det var nog lite för ocentralt för mig tyvärr :-)happymtb.fr sa:Det är fär rullbroms och finns i Tullinge.emmer sa:Skulle stiga som en smäck - speciellt som det är för rullbroms.happymtb.fr sa:Jag har en Nexus 8 red band Sg-8r36 med extra koppling eftersom den behöver bytas. Det som saknas är den specifika verktyget för att göra jobbet. Beteckning och instruktioner för bytet finns på Sheldons sida. http://www.sheldonbrown.com/nexus8/index.htm
Bytes mot sedvanliga happy-valutor: ett leende, en flaska vin eller öl. Vilket som passar bäst.
stefan sa:Bortskänkes pump modell äldre. Fungerar bortsett från att själva anslutningen mot cykel ventilen glappar/läcker. Byter man den så är pumpen säkert helt ok.
Älvsjö, Stockholm.
Stefan
happymtb.fr sa:Det är fär rullbroms och finns i Tullinge.emmer sa:happymtb.fr sa:Jag har en Nexus 8 red band Sg-8r36 med extra koppling eftersom den behöver bytas. Det som saknas är den specifika verktyget för att göra jobbet. Beteckning och instruktioner för bytet finns på Sheldons sida. http://www.sheldonbrown.com/nexus8/index.htm
Skulle stiga som en smäck - speciellt som det är för rullbroms.
Skickar pmoxr sa:Jag har! Den bara står.
dabac sa:Dessa två står och väntar utanför en container.
Men återanvändning är ju trevligare än återvinning.
Däcken är platta, men ser annars OK ut.
Finns i Tullinge.
staine sa:dabac sa:Dessa två står och väntar utanför en container.
Men återanvändning är ju trevligare än återvinning.
Däcken är platta, men ser annars OK ut.
Finns i Tullinge.
Eey, var? Kan du pm-a?
Jag är ju eg. bara på jakt efter ett framhjul 26" till en gammal Crescent men kan man ta hela cykeln?
Den som hjälper mig kan belönas med en liten barnsadel (för 2-3 åring) att fästa bakom styret, på en herrcykel. Om den vill.
Paco sa:Santa Cruz Super 8 ram.
Känner att detta projekt tyvärr inte kommer ta fart och hoppas att någon känner sig manad att ta över.
Det är dock bara framtriangel, sving och bakdämpare som finns.
Skänkes mot avhämtning i Gävle.
Kneecap sa:...Har en misstanke om att jag har ägt den en gång i tiden...
svebilius sa:Kneecap sa:...Har en misstanke om att jag har ägt den en gång i tiden...
+1
Paco sa:svebilius sa:Kneecap sa:...Har en misstanke om att jag har ägt den en gång i tiden...
+1
Har ni båda varit tidigare ägare av min ram?
Kneecap sa:Paco sa:svebilius sa:Kneecap sa:...Har en misstanke om att jag har ägt den en gång i tiden...
+1
Tjena!
Japp.. :D
Paco sa:svebilius sa:Kneecap sa:...Har en misstanke om att jag har ägt den en gång i tiden...
+1
svebilius sa:Paco sa:svebilius sa:Kneecap sa:...Har en misstanke om att jag har ägt den en gång i tiden...
+1
Ramen är ju omlackerad så den har jag dålig koll på, men baksvingen är min gamla.
Paco sa:svebilius sa:Paco sa:svebilius sa:Kneecap sa:...Har en misstanke om att jag har ägt den en gång i tiden...
+1
Ramen är ju omlackerad så den har jag dålig koll på, men baksvingen är min gamla.
Jag är den 5:e ägaren men jag gissar på att det bara är du och Kneecap som har cyklat på den;)
AndreasVH sa:Rensade förrådet och hittade några däckpar som inte behövs
Uppifrån och ner:
Conti SpeedRide 42 mm, vikbara. Provcyklade ca 20 minuter, men jag konstaterade att det blev för tight...
Schwalbe Durano Raceguard 32 mm, ej vikbara. Bruks- och motionscyklade under 2015, men det finns liv kvar.
Michelin Mountain Dry 2 26x2,3", vikbara. Ser knappt använda ut. Minns inte ens varför jag har dem, men de satt väl på några hjul jag köpte.
Kom och hämta om ni vill ha. Finns i centrala Stockholm under kontorstid.
// Andreas
jomper sa:Jag har ett gammalt XT-vevparti för Octalink inkl 68mm vevlager, standard 104mm bultcirkel. Har nog stor och liten men inte mellanklinga till det också, nya då.