[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Bortskänkes pump modell äldre. Fungerar bortsett från att själva anslutningen mot cykel ventilen glappar/läcker. Byter man den så är pumpen säkert helt ok.
Älvsjö, Stockholm.
Stefan

Bilagor

• 20161218_132214.jpg
    20161218_132214.jpg
    481 KB · Besök: 46
emmer sa:
happymtb.fr sa:
Jag har en Nexus 8 red band Sg-8r36 med extra koppling eftersom den behöver bytas. Det som saknas är den specifika verktyget för att göra jobbet. Beteckning och instruktioner för bytet finns på Sheldons sida. http://www.sheldonbrown.com/nexus8/index.htm
Det är 36 hål på navet och 135mm brett.

Bytes mot sedvanliga happy-valutor: ett leende, en flaska vin eller öl. Vilket som passar bäst.

Skulle stiga som en smäck - speciellt som det är för rullbroms.
Men öl är ju tungt så vart?
Det är fär rullbroms och finns i Tullinge.

happymtb.fr sa:
emmer sa:
happymtb.fr sa:
Jag har en Nexus 8 red band Sg-8r36 med extra koppling eftersom den behöver bytas. Det som saknas är den specifika verktyget för att göra jobbet. Beteckning och instruktioner för bytet finns på Sheldons sida. http://www.sheldonbrown.com/nexus8/index.htm
Bytes mot sedvanliga happy-valutor: ett leende, en flaska vin eller öl. Vilket som passar bäst.
Det var nog lite för ocentralt för mig tyvärr :-)

Lvg gaffel i kolfiber sökes. 1-1/8 minst 22cm styrrör. kan bytas mot ölpengar :) frakt betalar jag gärna då jag huserar i Sveriges huvudstad Luleå.

Är på jakt efter 26" hjul för fälgbroms. Gärna raka och i ok skick. Ska va till min blivande vinter/stighoj. Så billigt som möjligt helst och i Göteborg

Hittade en cykelhållare för dragkrok av extremt rustik modell i källarförrådet vid städningen, och då jag inte har någon bil, går den till bättre behövande.
Den är hemsvetsad på Domnarvets Järnverk någon gång kring 1990, på den tiden hållare inte var så lätta att få tag på i handeln, och har stagen klädda i genomskinlig plastslang samt geniala justeringsmöjligheter. Väger in på knappt 6 kilo. Skickas ej, utan avhämtas centralt i Uppsala.

IMG_0207.jpg

Kan tänka mig ett tack, en julklapp eller en storkaka 48T±2 i utbyte. Ett käckt "God Jul" kan också funka om den avhämtas före årsskiftet.

Edit: Efter två veckor av ointresse, skänktes den till hednamission' istället.

Senast ändrad:
Jag behöver en remote till frugans Reverb som precis har fått sig en vajerkonvertering. Tänkte antingen en "riktigt" remote eller ett gammalt framväxelreglage. Framväxelreglaget får väldigt gärna vara I-spec B (även A bör kunna gå att få dit). Det gör inget om reglaget inte funkar bara utsidan är hel.

Någon som vill bli av med en gammal 90-tals stål mtb? Märke/modell spelar mindre roll men helst inget skrot och behöver inte vara komplett, är i första hand ute efter ram+gaffel storlek S-M är runt 170cm.

Då min gamla GT vintercykel inte ville vara med riktigt efter min krasch förra torsdagen så letar jag en ny ram, gärna 16" med skivbromsfäste och stänkskärmsfäste bak.

happymtb.fr sa:
emmer sa:
happymtb.fr sa:

Jag skulle kunna tänka mig att betala för frakten, plus en slant så det räcker till en vinare eller nåt.
Kan det vara intressant?

Och så söker jag efter den där plastmojängen som ska sitta under vevpartiet för att styra växelvajer och ev bromsvajer.
Kanske nån konverterat till 1x och inte behöver en sån längre? Min måste ha försvunnit när jag strippade ramen inför lackning...

Dessa två står och väntar utanför en container.
Men återanvändning är ju trevligare än återvinning.
Däcken är platta, men ser annars OK ut.
Finns i Tullinge.

Bilagor

• IMG_0071.JPG
    IMG_0071.JPG
    471.4 KB · Besök: 41
Någon runt åretrakten eller Stockholm som har en bmx/dirt ram eller ju mer komplett desto bättre till en symbolisk summa? Ska försöka bygga en snowbike. Så egentligen det jag behöver är ram, gaffel och styre. Tack på förhand :)

dabac sa:
Finns i Tullinge.

Eey, var? Kan du pm-a?
Jag är ju eg. bara på jakt efter ett framhjul 26" till en gammal Crescent men kan man ta hela cykeln?
Den som hjälper mig kan belönas med en liten barnsadel (för 2-3 åring) att fästa bakom styret, på en herrcykel. Om den vill.

staine sa:
dabac sa:
Finns i Tullinge.

Eey, var? Kan du pm-a?
Jag är ju eg. bara på jakt efter ett framhjul 26" till en gammal Crescent men kan man ta hela cykeln?
Den som hjälper mig kan belönas med en liten barnsadel (för 2-3 åring) att fästa bakom styret, på en herrcykel. Om den vill.

Ingen av de cyklarna har den storleken.

Men Om du med 26" menar vanliga 559 mm så har jag ett sånt också.

Hör av dig.

Santa Cruz Super 8 ram.

Känner att detta projekt tyvärr inte kommer ta fart och hoppas att någon känner sig manad att ta över.

Det är dock bara framtriangel, sving och bakdämpare som finns.

Skänkes mot avhämtning i Gävle.

Bilagor

• IMG_1966.JPG
    IMG_1966.JPG
    227.5 KB · Besök: 42
No name hjul skänkes till behövande.

Lagret känns som det behöver kollas över (spännas om typ).

Skickas ej.

28" , skivbroms 160mm , vanlig QR(?).

Om nån motförmodan skulle ha en styrstam som är mega kort , 1,1/8" är det av intresse.

Edit: Borta :)

Senast ändrad:
Är på jakt efter sadelstople model längre (3-400mm) 28,6mm till oväxlad damcykel gärna med infattning som på bild.
image.jpeg

Senast ändrad:
Någon som har en shimano 10s Bakväxel till övers och vill sälja den till mig? Bara den fungerar med sti 6700 reglagen så är jag nöjd!

Har ett par AXANT THERMO SKOÖVERDRAG SVART i stl 42-43 som är för små för mig. Passar nog 40-42 bättre.

Mer info finns här:
https://m.bikester.se/379962.html

Bytes mot två dosor Kronan lös.

Finns i Gävle på helgerna och i Nacka i veckorna.

Bilagor

• IMG_2982.JPG
    IMG_2982.JPG
    190.3 KB · Besök: 34
Paco sa:
Santa Cruz Super 8 ram.

Känner att detta projekt tyvärr inte kommer ta fart och hoppas att någon känner sig manad att ta över.

Det är dock bara framtriangel, sving och bakdämpare som finns.

Skänkes mot avhämtning i Gävle.

Tjena!

Helt klart intresserad! Ska bara jaga rätt på någon som kan hämta upp den. Har en misstanke om att jag har ägt den en gång i tiden dessutom!

Bortskänkes i Älvsjö, Stockholm

3 st beg 26 tum (559) mtb däck. Väldigt enkel kvalitet, funkar kanske ett tag till på någon tunnelbanecykel.

1 st beg 28 tum (622) däck passande någon form av standardcykel.

1 st 26tum (559) mtb bakhjul för fälgbroms med 7 delad kasett. Vanlig gammal typ av snabbkoppling. Verkar rakt och navet är billigaste tänkbara shimano.

1 st framhjul av motsvarande stuk men lite mer slitet. Snabbkopplingsnav men saknar själva kopplingen.

Mvh Stefan

Bilagor

• 20170110_223858.jpg
    20170110_223858.jpg
    244.2 KB · Besök: 38
Bortskänkes 2 st Schwalbe Marathon Winter 42mm x 28" (42-622). Däcken är använda men för fina att köras på tippen. Finns i Mölndal.

Skulle behöva en 27,2-sadelstolpe som inte är krokig. Ju längre desto bättre. Någon som har en att sälja/byta? Gärna i Göteborg.

Nån som har en laddare till en sån här som ligger och skräpar? LG lur.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    126.2 KB · Besök: 33
Rensade förrådet och hittade några däckpar som inte behövs

Dck.JPG

Schwalbe Durano Raceguard 32 mm, ej vikbara. Bruks- och motionscyklade under 2015, men det finns liv kvar.
Kom och hämta om ni vill ha. Finns i centrala Stockholm under kontorstid.

[borta]Conti SpeedRide 42 mm, vikbara.
[borta]Michelin Mountain Dry 2 26x2,3", vikbara.

// Andreas

Senast ändrad:
Paco sa:
svebilius sa:
Paco sa:
svebilius sa:
Kneecap sa:
...Har en misstanke om att jag har ägt den en gång i tiden...

+1

Har ni båda varit tidigare ägare av min ram?

Ramen är ju omlackerad så den har jag dålig koll på, men baksvingen är min gamla.

Jag är den 5:e ägaren men jag gissar på att det bara är du och Kneecap som har cyklat på den;)

Tjena!

Jag cyklade aldrig på den. Köpte en annan Super8 i samma färg. Den hänger fint i garaget. Men dämparfästet som man monterar i svingen har gett sig.

AndreasVH sa:
Rensade förrådet och hittade några däckpar som inte behövs

Uppifrån och ner:
Conti SpeedRide 42 mm, vikbara. Provcyklade ca 20 minuter, men jag konstaterade att det blev för tight...
Schwalbe Durano Raceguard 32 mm, ej vikbara. Bruks- och motionscyklade under 2015, men det finns liv kvar.
Michelin Mountain Dry 2 26x2,3", vikbara. Ser knappt använda ut. Minns inte ens varför jag har dem, men de satt väl på några hjul jag köpte.

Kom och hämta om ni vill ha. Finns i centrala Stockholm under kontorstid.

// Andreas

Sugen på Conti SpeedRide 42 mm, skickar pM.

Söker ett vevparti, gärna shimano. Äldre 3x9 fungerar men gärna så pass nya att jag kan byta klingor.

Bakväxel för 2 eller 1x9, shimano. Gärna med reglage.

Jag har ett gammalt XT-vevparti för Octalink inkl 68mm vevlager, standard 104mm bultcirkel. Har nog stor och liten men inte mellanklinga till det också, nya då.

jomper sa:
Jag har ett gammalt XT-vevparti för Octalink inkl 68mm vevlager, standard 104mm bultcirkel. Har nog stor och liten men inte mellanklinga till det också, nya då.

Nått du orkar skicka om jag betalar frakt? Behöver inga klingor

Tillbaka
Topp