[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Rattnalle sa:
Rattnalle sa:
Skänkes mot avhämtning: två Superstars DS25 27,5" 32h i färgen rå aluminium. Ena som suttit bak har ett par bulor och nån flat spot, andra har suttit fram och är ok.

Björkekärr, Göteborg.
Bump. De åker på tippen om ingen vill ha dem.

Kan man övertyga dig att skicka? ? Om ja så kan jag ta dom (betalar självklart frakt).

Mini_me sa:
Rattnalle sa:
Rattnalle sa:
Skänkes mot avhämtning: två Superstars DS25 27,5" 32h i färgen rå aluminium. Ena som suttit bak har ett par bulor och nån flat spot, andra har suttit fram och är ok.

Björkekärr, Göteborg.

Kan man övertyga dig att skicka? ? Om ja så kan jag ta dom (betalar självklart frakt).
Går det verkligen att skicka icke ihopvikta fälgar på ett ekonomiskt rimligt sätt? Nypriset var ju typ 200 kr styck och bara den ena är helt rak.

Rattnalle sa:
Mini_me sa:
Rattnalle sa:
Rattnalle sa:

Björkekärr, Göteborg.

Går det verkligen att skicka icke ihopvikta fälgar på ett ekonomiskt rimligt sätt? Nypriset var ju typ 200 kr styck och bara den ena är helt rak.

Då tar vi och skippar ?

Via Tradera kan man med Schenker skicka skrymmande saker i t.ex. cykelhjulsstorlek numera (alldeles nya prislistan) till en ganska rimlig kostnad.
Exempel med mått 75 x 75 x 15 cm
Under 1 kg -> 59 kr
Under 2 kg -> 67 kr
Under 3 kg -> 75 kr

Fraktkalkylatorn ->> http://info.tradera.com/fraktkalkylatorn/

Men det förutsätter ju att både säljare och köpare är medlemmar i Tradera och gör upp affären via deras sajt. Det går att lägga ut saker till: Vanlig budgivning, budgivning med Köp Nu, eller vanlig annons med Fast pris.

Senast ändrad:
JTF sa:
Via Tradera kan man med Schenker skicka skrymmande saker i t.ex. cykelhjulsstorlek numera (alldeles nya prislistan) till en ganska rimlig kostnad.
Exempel med mått 75 x 75 x 15 cm
Under 1 kg -> 59 kr
Under 2 kg -> 67 kr
Under 3 kg -> 75 kr

Fraktkalkylatorn ->> http://info.tradera.com/fraktkalkylatorn/

Men det förutsätter ju att både säljare och köpare är medlemmar i Tradera och gör upp affären via deras sajt. Det går att lägga ut saker till: Vanlig budgivning, budgivning med Köp Nu, eller vanlig annons med Fast pris.
Det var ju schyssta priser. Synd på Tradera bara, det krånglet slipper man ju helst.

dabac sa:
Det är de som heter FH-RM65 tror jag. Lite mer ovanliga. Men går fortfarande att köpa.
Du har inte provat att bara spola ur det först?

Bra, då vet jag vad jag ska söka efter i alla fall.
Annars får jag väl försöka spola ur det, men vet inte riktigt orsaken till att det krånglade. Om det är slitet, fruset, skitigt eller troligast en kombination av allt. Men jag får väl lägga det i avfettning och se om det kryper ut nåt som inte ska vara där. Ska man olja in det efteråt eller ska det gå torrt?

frippegubben sa:
dabac sa:
Det är de som heter FH-RM65 tror jag. Lite mer ovanliga. Men går fortfarande att köpa.
Du har inte provat att bara spola ur det först?

Bra, då vet jag vad jag ska söka efter i alla fall.
Annars får jag väl försöka spola ur det, men vet inte riktigt orsaken till att det krånglade. Om det är slitet, fruset, skitigt eller troligast en kombination av allt. Men jag får väl lägga det i avfettning och se om det kryper ut nåt som inte ska vara där. Ska man olja in det efteråt eller ska det gå torrt?
Det brukar sitta en gummitätning mellan botten och hylsan på bodyn.
Pilla ut den och spola sen med ditt favoritavfettningsmedel mellan hylsan och skålen för hjullagret. Vrid gärna lite på bodyn medan du håller på. När det rinner ut rent, droppa in lite hyfsat rinnig olja.
Frihjulen gör sitt ”viktiga” jobb när de står stilla gentemot navet, så ganska måttliga smörjningskrav. Men helt torrt skulle jag inte rekommendera.

Någon som har några Lapierre stickers / klistermärken liggandes? Ska placeras på överröret.

Tar gärna över vårdnaden isf :-)

dabac sa:
Pilla ut den och spola sen med ditt favoritavfettningsmedel mellan hylsan och skålen för hjullagret. Vrid gärna lite på bodyn medan du håller på. När det rinner ut rent, droppa in lite hyfsat rinnig olja.
Frihjulen gör sitt ”viktiga” jobb när de står stilla gentemot navet, så ganska måttliga smörjningskrav. Men helt torrt skulle jag inte rekommendera.

Tack! Då är kvällen räddad!

Någon som vill bli av med 26" qr hjul, gaffel, och lite annat skräp för att bygga en dirt hoj med 0 kr i budget? Byggtråd utlovas. Jag hämtar saker i Stockholm!

Letar efter 29tums(622) bakhjul för vbroms ska vara svart och rakt. Byter mot ett 29 tums bakhjul med body utan kassett TEC (622) med 140mm centerlock ej vint.

Om fälgarna är kvar är jag intresserad. Kan hämta i helgen eller senare. Behöver egentligen bara den ena men kan förbarma mig över båda. ;-)

gtbiexil sa:
Om fälgarna är kvar är jag intresserad. Kan hämta i helgen eller senare. Behöver egentligen bara den ena men kan förbarma mig över båda. ;-)
Upptäckte att navet var för 36 ekrar. Funkar alltså inte med fälgar med 32 hål. :-(

XT vevparti med ett trasig skruvhål bortskänkes.
3delat, 96 mm bcd, 175 mm vevar.
Ett av skruvfästena är spräckt på ena sidan (det som är uppåt med höger vev i 90°.

Edit: redan borta.

Senast ändrad:
Der Kaiser sa:
Ett av skruvfästena är spräckt på ena sidan (det som är uppåt med höger vev i 90°.
(närbilden).

Tar det gärna om du vill posta, betalar självklart för det.

Den var visst mer populär än dubbdäcken o sadlarna, den låg på posten kl 14 (passerade förbi så lika bra)

Jimel sa:
Der Kaiser sa:
(närbilden).

Tar det gärna om du vill posta, betalar självklart för det.

frippegubben sa:
dabac sa:

Tack! Då är kvällen räddad!

Hela bodyn gick att plocka isär, och den var ordentligt sliten. Så jag plockade ytterhylsa och klackar från ett annat nav, fettade in kulorna och monterade ihop bodyn igen. Hybriden känns ok, provcykling får avgöra om det var smart eller desperat att kombinera ihop delar från två olika bodies!

Sleven994 sa:
Ett par Arvid Elixir 1 bromsar som suttit på en Canyon från typ 2012. Funkade helt OK men skruvarna till handtagen har rostat fast. Jag har inte kort några seriösa försök att lossa skruvarna så det kan gott hända att det går.
Gratis såklart och finns i Uppsala om någon vill ha.
Se där skulle ju bli finemang på sonens cykel istället för de mekaniska som sitter där nu. Jag skickar ett pm.

Passar på att göra en efterlysning också. Någon Uppsalabo som har växelreglage för mtb 3x7?

Senast ändrad:
Jag har ett par omodernt smala (19,5 mm inner) 32h 29-tumsfälgar över. Hope Tech XC. Ena blev ordentligt skev i en krasch. Inte värre än att hjulet gick att rikta upp men jag tror inte att den är 100 procent rak nu när hjulet är rivet. Kanske nåt för att bygga/renovera pendlarhjul?

Finns att hämta i Uppsala.

EDIT: OBS! det är alltså bara ett par fälgar. Inte kompletta hjul (förtydligande på förekommen anledning :))

/Johan

Senast ändrad:
Någon som har ett par hydraulbromsar, alt enbart bakbroms till övers? Billigt. Hämtas helst i Stockholm.

Edit: Bortlovad

Bilagor

• 74742.jpg
    74742.jpg
    86.9 KB · Besök: 79
Senast ändrad:
Är i behov av 2 såna här (Inte precis såna men samma princip)

Köper eller byter mot nåt.

10CA37DB-3DA7-4382-8D79-14F0B0DF5A7A.jpeg

Har hitta en sats Insex nycklar jag kan byta med ?

E4475F00-334E-4DBE-803E-AA4F7D43E552.jpeg

Senast ändrad:
Lite blandade grejer bortbytes mot ex lvg-däck eller cx-däck. Finns även en univega stålmtb utan hjul och reglage

Bilagor

• 4A0623DF-2273-4B13-B14C-76B87887444D.jpeg
    4A0623DF-2273-4B13-B14C-76B87887444D.jpeg
    265.5 KB · Besök: 79
  • 72B68671-CB2A-4C89-9B86-250668C2FE12.jpeg
    72B68671-CB2A-4C89-9B86-250668C2FE12.jpeg
    281.5 KB · Besök: 88
  • 12D7CB34-7BB0-4052-BBA1-E7D025D40856.jpeg
    12D7CB34-7BB0-4052-BBA1-E7D025D40856.jpeg
    250.6 KB · Besök: 116
  • 45994B2C-A6B1-44A0-A588-E260BC9857D3.jpeg
    45994B2C-A6B1-44A0-A588-E260BC9857D3.jpeg
    298.9 KB · Besök: 132
  • 75232823-F996-4B59-BD99-2672A41A4EF8.jpeg
    75232823-F996-4B59-BD99-2672A41A4EF8.jpeg
    285.7 KB · Besök: 90
Skogsgubben sa:
Passar på att göra en efterlysning också. Någon Uppsalabo som har växelreglage för mtb 3x7?

Jag råkade hitta ett oanvänt Stam gripshift 7-speed i lådan. Kan nog få det till att passera Uppsala om det inte är för bråttom. Borde ha ett vänster gripshift också nånstans.

svebilius sa:
Jag testar väl här också då. Någon brukar det kunna finnas med ett dumt projekt. Jag vore tacksam om jag slapp starta ett eget bara för att lösa mitt predikament..

Totalförstörd landsvägsram i kolfiber bortskänkes.

Både övre och undre ramröret är helt kollapsade. Jag skulle gissa på att den är bortom all räddning. Rören i ramen är inte cirkulära från början heller så räkna inte med att kunna skarva in rör på något vettigt vis.

Men om någon är intreserad av en baktriangel, vevhus (BSA) eller styrhuvd att bygga något kul med så skulle jag tro att dessa är intakta. Kan inte garantera att baktriangeln inte har slagit sig dock.

Kanske kunde man skarva i med bambu och göra en bambu/kolfiber-racer?

En tioga från 90-talet med ställbar längd på benen. Har suttit på en crescent av lite finare modell. Borde vara från 94 ungefär.

superdea sa:
Lite blandade grejer bortbytes mot ex lvg-däck eller cx-däck. Finns även en univega stålmtb utan hjul och reglage
Är SG-X typ D 52 kugg för 130bcd så skulle vi kunna byta den mot en öl på red lion någon gång (om jag nu inte blandar hop personer :-) ) Om nu ingen annan behöver den för det är risk att den blir liggande hos mig istället så då ställer jag mig sist i kön...

Någon som har behov av en sådan här? Finns o hämta i Enebyberg. Bytes mot en öl.

Bilagor

• C3165C08-3F80-4E3F-ADCA-DDB6B5782A33.jpeg
    C3165C08-3F80-4E3F-ADCA-DDB6B5782A33.jpeg
    13.1 KB · Besök: 99
Söker 700c pendlarhjul, kanttråd, silver, 8/9-delat shimano. Jag bor i Karlstad men kan betala frakt om du har något fint till bra pris.
Runt 1000-1500kr kanske?

Bilagor

• s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    328.6 KB · Besök: 72
Der Kaiser sa:
Skogsgubben sa:

Jag råkade hitta ett oanvänt Stam gripshift 7-speed i lådan. Kan nog få det till att passera Uppsala om det inte är för bråttom. Borde ha ett vänster gripshift också nånstans.

Tackar ödmjukast. Av anledning som är för lång och krånglig att förklara på en mobiltelefon, är behovet borta.
Tack så mycket för erbjudandet.

superdea sa:
En tioga från 90-talet med ställbar längd på benen. Har suttit på en crescent av lite finare modell. Borde vara från 94 ungefär.

Inte för att jag vet vad jag ska ha den till, men den var så cool att jag måste fråga vad du ska ha för den? (förmodligen inkl frakt)
Vilka hjulstorlekar passar den till?

Sökes:

29" mtb komplett bakhjul med standard QR, minst 24mm innermått och kompatibel med 11speed kassett.

Raka och fina är ett krav. Har en del att byta med, eller gängse happyvaluta.

Gärna i Malmö/Lund eller i närheten.

Wiciman sa:
Sökes:

29" mtb komplett bakhjul med standard QR, minst 24mm innermått och kompatibel med 11speed kassett.

Raka och fina är ett krav. Har en del att byta med, eller gängse happyvaluta.

Gärna i Malmö/Lund eller i närheten.
Har ett helt nytt hjul som jag inte riktigt bestämt om jag ska sälja eller ha kvar som reserv. Xd body och asymetrisk ryde fälg(25mm inner).

frippegubben sa:
superdea sa:

Inte för att jag vet vad jag ska ha den till, men den var så cool att jag måste fråga vad du ska ha för den? (förmodligen inkl frakt)
Vilka hjulstorlekar passar den till?

Den är till 26”, för den som kommer och hämtar blir jag glad för ex ett par ljusa lager..

emmer sa:
superdea sa:
Är SG-X typ D 52 kugg för 130bcd så skulle vi kunna byta den mot en öl på red lion någon gång (om jag nu inte blandar hop personer :-) ) Om nu ingen annan behöver den för det är risk att den blir liggande hos mig istället så då ställer jag mig sist i kön...

Helt ny, aldrig monterad.

Bilagor

• 320EEBEE-FDFA-49DE-9950-75206A709426.jpeg
    320EEBEE-FDFA-49DE-9950-75206A709426.jpeg
    158.6 KB · Besök: 107
  • 04A08EC7-4EE4-435E-8040-D306C7C367F2.jpeg
    04A08EC7-4EE4-435E-8040-D306C7C367F2.jpeg
    145.2 KB · Besök: 67
DSC_0008.JPG
[Semi OT] Cykelsoffa bortskänkes mot avhämtning/bättre nyttjade.

Typ: Någon no name kopia av en Ikea Klippan.
Oduglig att sitta/ligga/stå i om man är över 185cm
Någon fläck finns, den har "sammetslent" tyg i kamelfärg.
Går att montera isär medhjälp av 2m långa armar och en spärrnyckel med 13mm hylsa (om jag minns rätt).
Har två delad dyna som fungerar som cykelnställ.
Perfekt att fota cyklar i.
Perfekt att ha i garaget/cykelrummet.
Perfekt att slänga smutsiga cykelkläder i.
Perfekt 20-40års present till den inbitna cyklisten.
Perfekt att dricka öl i.
Perfekt att ta med till olika cykel evenemang tex. SM i Singelspeed.

Finns i ett förråd i Älta (hjärat av Hellas), Nacka, Stockholm

Ta chansen och förvärva ett vedervärdigt exemplar av en cykelsoffa som garanterat kommer att överleva dig och dina cyklar.

2 x dålig bild för uppmärksamhet (cykeln ingår ej pga. att den har gått vidare)
DSC_0008.JPG

Det är nog en "äkta" Ikea Klippan som även fanns i rött om jag minns rätt. Mitt ex hade en sådan och den var väldigt obekväm att gosa i! :D

Tillbaka
Topp