[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Har dessa två över.
Den silvriga är en cable port (undersida BB) till en kolfiber Stumpjumper från 2016, tror den är till för när man vill köra tvådelat fram eftersom ena hålet verkar gjort för två kablar/housings.

Den andra är jag inte säker på vad det är men troligen så är det nån slags täckbricka för framväxelfästet om man kör 1x.
Gissar på att den också kom tillsammans med ramsetet. Den svarta bricka är oval/skålad på undersidan.

IMG_20180619_114414.jpg

Söker v-bromsar alt cantilever inkl handtag samt vevparti med vevlager till mitt pendlarmonster. Gängad ram.

Bör finnas i stockholm.

34464451_1835098289862610_3908235435507187712_n.jpg

Gushem sa:
Söker v-bromsar alt cantilever inkl handtag samt vevparti med vevlager till mitt pendlarmonster. Gängad ram.

Bör finnas i stockholm.

Det har jag tyvärr inte, men måste säga att det är väldigt uppskattat med en bild även i sökes-annonser. Säger mer än 1000 ord.

Gushem sa:

Bör finnas i stockholm.

kan ha ett ht2 tiagra 2x liggandes i bra&halådan rotar ja nog djupt kan ja kanske hitta nå v-bromsarmar o handtag med finns västerort

darkforce sa:
Gushem sa:

Bör finnas i stockholm.

kan ha ett ht2 tiagra 2x liggandes i bra&halådan rotar ja nog djupt kan ja kanske hitta nå v-bromsarmar o handtag med finns västerort

okej! byter gärna till mig grejerna! vin? 27,5 däck?

Vill nån ha ett bakhjul? Mavic Crossmax SX, 559x21. 6-bult. QR. Finns i Göteborg nära Franssons. Kostar inget.

Bilagor

• 20180621_104421.jpg
    20180621_104421.jpg
    93.7 KB · Besök: 120
Cyklar förbi franssons frekvent och skulle kunna använda navet.
Men eftersom det är synd att slakta hjulet om någon behöver det så ställer jag mig i slutet av kön och kommer fram först när kön är slut.

Tja ! Flatfour jag har ett hjul , mavic 819, firex nav (cannondale nånting tror jag) 6bult bra skick , gratis mot avhämtning . (Älvsjö)
Mange

Gushem sa:
darkforce sa:
Gushem sa:

Bör finnas i stockholm.

okej! byter gärna till mig grejerna! vin? 27,5 däck?
ska rota i helgen va e de för däck?

Lund, kan skickas mot porto.

Send PM for kontakt info

Bilagor

• IMG_1692.JPG
    IMG_1692.JPG
    229.4 KB · Besök: 142
  • IMG_1695.JPG
    IMG_1695.JPG
    171.5 KB · Besök: 123
Har tyvärr lekt ekorre utan eftertanke och omhändertagit en del LocTite-saker som har utgånget datum från mitt förra jobb. Kommer aldrig använda grejerna på egen hand så om någon har behov av något så får man gärna hämta. När vi orkar hyra kärra för att åka till tippen åker detta med, men det tar säkert ett par veckor. Har även en skitig kassett liggandes samt klingor (24/32 tror jag) för 8 delat, och en kort sadelstolpe för en gammal Peugeot med Ø27 tror jag. Finns även ett par äldre SPD-SL pedaler som fungerar fullgott men inte ser så roliga ut.

Behöver egentligen inget i utbyte men söker för egen del en sadelstolpe Ø31.6mm utan setback.

DSC_0151.jpg

DSC_0152.jpg

Skulle behöva lite 401 (ska ha en axel mellan lagren, så den får limmas på ändplanen) och passerar väl gråbo(?) år rätt håll på onsdag eller torsdag. Funkar det?

emmer sa:
Skulle behöva lite 401 (ska ha en axel mellan lagren, så den får limmas på ändplanen) och passerar väl gråbo(?) år rätt håll på onsdag eller torsdag. Funkar det?

Det fungerar säkert utmärkt. Brukar vara hemma 1630-ish. Bara hojta via pm en stund innan.

Hej,

Har ett fälgpar (utan kassett) liggandes i storlek 622x15 som jag tänkte höra om någon vill ha.

Bild kan ordnas om så önskas, fälgarna finns i Lerum.

//Michael

Någon som har ett gängat ISIS vevlager så jag kan få på mitt nya vevparti? Gärna I Stockholm!

IMG_20180624_183323.jpg

Någon som har användning av något på denna? Slakt går bra. Säg vad du vill ha och vad du vill betala.

Bilagor

• cykla.jpg
    cykla.jpg
    192.5 KB · Besök: 99
Åttioåtta sa:
emmer sa:
Åttioåtta sa:
Någon som har användning av något på denna? Slakt går bra. Säg vad du vill ha och vad du vill betala.
Var?
(Ramen är rätt käck men resten är väl mest meh...)
Just det, Stockholm.
Glömde nämna det att bakväxeln är helt kvaddad :)
Dom bakväxlarna är rätt kvar original :-) men tyvärr är sthlm helt fel för mig annars hade jag frågat om storlek och bjud på ramen om den var liten :-)

Byte!
Lämnas: helstel singlespeed husqvarna från 1954 med fotbroms, kedjeskydd och gott om patina. Dämpad sadel (inte dropperpost alltså). Stam, styre o sadel ej original. Ny slang fram. Idag snittade jag 23 kmh på en tur på 4 km, utan att ta i. Mao så i fullt fungerande skick. Finns bilder.

Önskas: fs ram för 26" hjul max strl 15", helst med skivbromsfäste. Ej dh.

Åttioåtta sa:

Jag som skulle kunna skriva böcker om allt jag inte kan om Merida landsvägshojar skulle gärna vilja veta lite mer om cykeln.
Men är ev. intresserad av hela. Bakväxlar har jag nog...

Ibland undrar man om man jagar riktigt antika prylar..
Söker ett 26" bakhjul mtb med fälgbroms.
Tycker nog de borde finnas gott om dessa, men man vet aldrig.

Gärna Stockholm

mawa sa:
Har tyvärr lekt ekorre utan eftertanke och omhändertagit en del LocTite-saker som har utgånget datum från mitt förra jobb. Kommer aldrig använda grejerna på egen hand så om någon har behov av något så får man gärna hämta. När vi orkar hyra kärra för att åka till tippen åker detta med, men det tar säkert ett par veckor. Har även en skitig kassett liggandes samt klingor (24/32 tror jag) för 8 delat, och en kort sadelstolpe för en gammal Peugeot med Ø27 tror jag. Finns även ett par äldre SPD-SL pedaler som fungerar fullgott men inte ser så roliga ut.

Behöver egentligen inget i utbyte men söker för egen del en sadelstolpe Ø31.6mm utan setback.

Är intresserad om det finns kvar. Såg ut att finnas en del som jag kan behöva. Kommer gärna förbi någon kväll. Bor i Gråbo jag med.

/Kalle

Söker ett 17t SS-drev (med bred bas så det inte gnager in i alu-body).

2000156_1.9b25.jpg

Har ett endast provkört 14t att byta med om det är av intresse. Finns även ett lite mer använt 21t, samt ett drev för 6-bults skivfäste om man vill köra skoxie. Lite osäker men tror att det är 19t,

/Johan

SÖKER: bockstyre, helst av äldre sort, men vilket gammalt bockstyre som helst går bra. Skall snida ihop en väggkrok, så om man har en tillhörande quill stam kan det vara intressant också. I Göteborg!

Söker nav till ett par 26-tumsfälgar för fälgbroms. 135 bak, 100 fram, ej skivbromsfäste, qr, i Sthlm. Kollar här först då det är rätt daterade grejer...

Ok, veckans optimist här:

Det är inte så att någon har en titanram över?
En kort nittiotals mtbram i stl typ 18" (jag är 182cm) skulle sitta finfint för ett pendlarcrossbygge.
(Det är Spacekittys fel, jag blev så inspirerad av hennes så jag vill oxå köra titan)

/T

28"/700c bakhjul (Kanttråd) för 9 växlat Shimano sökes i Skaraborg (Skövde).
32h fälg av samma storlek även intressant.

Senast ändrad:
mawa sa:
emmer sa:
Det fungerar säkert utmärkt. Brukar vara hemma 1630-ish. Bara hojta via pm en stund innan.
Hej. Passerade lite tidigt igår för att orka sätta mig och vänta (typ fyra timmar) på en tub lim :-)
Idag på arla morgonstunden blev jag överambitiös och fixade det hela med lite brickor och o-ringar istället.
Men tack för erbjudandet och vi får hoppas det kommer någon annan till nytta :-)
[Kylförvarar man så håller de länge om de är oöppnade, om jag minns rätt.]

Hallå gott folk
Söker kugg/drev med 16/17/18-tänder.
Detta drev passar min cykel nu men jag måste hålla en övermänsklig kadens för att hänga med frugan =)

Den är till min till-jobbetcykel.
Jag bor i Uppsala.
Betalar för frakt osv.

PM om ngn har ngt passande hemma.

// Fredrik

Bilagor

• P80629-093632.jpg
    P80629-093632.jpg
    379.5 KB · Besök: 73
Dom där Torpedo/(Sturmey Archer)/Shimano/SRAM -kedjehjulen har sett likadana ut sen faan gick i kortbyxor (finns raka och kupade 3mm normalt) så de finns hos varje cykelhandlare (utom XXL och likande kartongvrängare) samt på varje cykel som kastas i återvinningen...

emmer sa:
Dom där Torpedo/(Sturmey Archer)/Shimano/SRAM -kedjehjulen har sett likadana ut sen faan gick i kortbyxor (finns raka och kupade 3mm normalt) så de finns hos varje cykelhandlare (utom XXL och likande kartongvrängare) samt på varje cykel som kastas i återvinningen...

Jo, det är jag medveten om =)
Anledningen till att jag söker här är önskan till att återbruka/inte köpa nya prylar bara för att jag kan.

Hej,
jag söker en 1" threadless gaffel i kolfiber. Jag skulle ju kunna köpa en ny, men vill ändå kolla om någon har liggandes.
Ska sitta på en stål-LVG-hoj.

/A

Tillbaka
Topp