Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
emmer sa:Tubtejp? Verkar ju snarare som tubelesstejp du behöver, eller?
(Söder om sthlm bor man ju iofs, men det var nog inte så du menade och det hade varit 23mm tubtejp.)
Vilken diameter?Tribeca sa:Någon som har köpt ett hjulset nyligen och kan tänka sig att skänka den tomma kartongen till mig då jag ska skicka tillbaka ett hjulset pga reklamation. Bor i Stockholm norrort.
Eld sa:"adekvat domestisk vokabulär disponibel" fyra latinska låneord efter varandra... fast det där "domestisk" vad nog en egen konstruktion från latinska "domus" via engelskans "domestic".
28". Byggde ihop en kartong av en flyttlåda och gaffa istället och skickade. Ingen större skada om de får en smäll på vägen till Tyskland då Bike24 kan behålla skiten (Vision Team 30).dabac sa:Vilken diameter?Tribeca sa:Någon som har köpt ett hjulset nyligen och kan tänka sig att skänka den tomma kartongen till mig då jag ska skicka tillbaka ett hjulset pga reklamation. Bor i Stockholm norrort.
emmer sa:15mm ändpluppar till Fulcrum behövs, 12mm finnes om man vill byta.
tmalm sa:emmer sa:15mm ändpluppar till Fulcrum behövs, 12mm finnes om man vill byta.
Passar inte alla 15mm adapters alla hjul?
Tycker att de borde de iom det är (väl?) 20mm std de ska in i.
/T
Varför skulle det vara 20 mm på alla hjul för?tmalm sa:emmer sa:15mm ändpluppar till Fulcrum behövs, 12mm finnes om man vill byta.
Passar inte alla 15mm adapters alla hjul?
/T
Blir ju lite svårt med 20mm hål i 71903 :-)Rattnalle sa:Varför skulle det vara 20 mm på alla hjul för?tmalm sa:Passar inte alla 15mm adapters alla hjul?emmer sa:15mm ändpluppar till Fulcrum behövs, 12mm finnes om man vill byta.
/T
Både diametern och exakt hur långt in lagret eller vad de nu ska pressa mot sitter varierar.
Med boost och annat är väl 20mm inte så hett längre.tmalm sa:Ok, bara tyckte det vore logiskt att bygga naven för 20mm axel (verkar iaf vara så på mitt hopeframnav) å ha adapter för allt mindre men rationalitet säljer man inte grejer med förstås. Dumt tänkt av mig!
Rattnalle sa:Det är tyvärr inte så ovanligt -Novatec bl.a. är lika samma - och det i kombo med kolfiber -thruaxel kan bli lite sådär ur slitagesynpunkt...tmalm sa:Jag är rätt säker på att mina 350 med 15 mm axel har lagren rullandes direkt mot gaffelns axel. Det ser åtminstone ut så på märkena i lacken.. :-P
Det här med thuaxle är en såväl jäkla som medioker soppa!
Lager med 25mm hål för 20mm axelhål vill man ju helst inte ha då det blir både tungt och har ett mycket större bromsmoment.
Finns iofs, men var?Elblakri sa:Funkar även med en 28h fälg enbart
emmer sa:Finns iofs, men var?Elblakri sa:Funkar även med en 28h fälg enbart
För långt bort.Elblakri sa:Solnaemmer sa:Finns iofs, men var?Elblakri sa:Funkar även med en 28h fälg enbart
emmer sa:För långt bort.Elblakri sa:Solnaemmer sa:Finns iofs, men var?Elblakri sa:Funkar även med en 28h fälg enbart
Ska jag flytta - och då är det nog lättare att flytta på sverige - så är det åt andra hållet...Mini_me sa:Tecken på att du ska flytta kanske? :)emmer sa:För långt bort.Elblakri sa:Solnaemmer sa:Finns iofs, men var?Elblakri sa:Funkar även med en 28h fälg enbart
Mini_me sa:Tröja Troy Lee Design , storlek Small (udda small för den är ganska rymlig på mig , 170cm/74kg)
Styre , track antar jag. 42cm
Skänkes , kan skicka men då står du för frakten.
Vill man bidra till valfri välgörenhet så är det ett plus.
jonte987 sa:Jag har precis börjat cykla igen efter ett antal år och har lite beslutsångest över vad jag ska köpa.
Tror jag måste hålla liv i min gamla 26'' ett tag till och komma igång ordentligt innan jag bestämmer mig.
Det är en Cyclepro Ultralite från ca 2002 som tyvärr behöver konstgjord andnining.
Mest akut är dämparen som slår igenom helt. Det är en MARZOCCHI BOMBER 2002 30mm.
Det verkar inte finnas nån i Sverige som kan/vill serva den?
Jag har transplanterat en ännu äldre (2001?) Rockshox Judy SL som justeringsskruvarna inte går att rubba på.
Den har legat i 15 år och är aldrig servad så jag vet inte hur många mil den orkar.
Är det någon som fortfarande har delar till 26'' liggande? Helst i Skåne och extremt billigt.
Jag inser att jag är några år sent ute.
På önskelistan står efter prio
"Ny" dämpare. Bonus om den är låsbar eller ialla fall nyare än 2002.
Hjul med skivbromsfästen
Klingor, men vet inte riktigt spec. De kanske håller... Den stora har inte så många tänder kvar men använder den ändå inte så mycket...
allt annat som kan gå sönder.
Växlar har jag en del liggande.
tack!
pbeijer sa:Om du inte hittar delar rejält billigt är det nog billigare att köpa något begagnat som fungerar.
30mm dämpning fram är inte mycket är det inte bättre att bara sätta dit en stel gaffel?
pbeijer sa:Om du inte hittar delar rejält billigt är det nog billigare att köpa något begagnat som fungerar.
30mm dämpning fram är inte mycket är det inte bättre att bara sätta dit en stel gaffel?
Aron sa:Jag äro i behov af följande tingestar:
* QR fram och bak
* Korta klingbultar
* Styre 24,3 mm
Är det någon som önskar befria sig från ovanstående? Jag renoverar ett gammalt ök och upptäcker att jag rensat för hårt i mina egena skrotlådor.
jonte987 sa:Jag har precis börjat cykla igen efter ett antal år och har lite beslutsångest över vad jag ska köpa.
Tror jag måste hålla liv i min gamla 26'' ett tag till och komma igång ordentligt innan jag bestämmer mig.
Det är en Cyclepro Ultralite från ca 2002 som tyvärr behöver konstgjord andnining.
Mest akut är dämparen som slår igenom helt. Det är en MARZOCCHI BOMBER 2002 30mm.
Det verkar inte finnas nån i Sverige som kan/vill serva den?
Jag har transplanterat en ännu äldre (2001?) Rockshox Judy SL som justeringsskruvarna inte går att rubba på.
Den har legat i 15 år och är aldrig servad så jag vet inte hur många mil den orkar.
Är det någon som fortfarande har delar till 26'' liggande? Helst i Skåne och extremt billigt.
Jag inser att jag är några år sent ute.
På önskelistan står efter prio
"Ny" dämpare. Bonus om den är låsbar eller ialla fall nyare än 2002.
Hjul med skivbromsfästen
Klingor, men vet inte riktigt spec. De kanske håller... Den stora har inte så många tänder kvar men använder den ändå inte så mycket...
allt annat som kan gå sönder.
Växlar har jag en del liggande.
tack!