[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

oxr sa:
De dämparna är busenkla att skruva med. Vet inte om packningar går att få tag på. Konstigt om ingen vill göra service på en sån.

Jag tittar på det också. De jag pratat med servar bara Fox & Rockshox. Det verkar som det går att beställa packningar från utlandet men har man lite dålig koll så är det svårt att veta om det blir rätt/ allt man behöver. Dessutom risk att jag fipplar till det med fel verktyg och inkompetens.
Jag reser en del i jobb så har börjat göra en liten korrellation mellan service partners och våra kontor.
EDIT: I Europa. För Sverige hänvisas man till DK norr om Århus och det funkar inte för mig. Belgien tex ser bättre ut.

Senast ändrad:
Funkar dessa eller för korta också? Gamla som gatan typ

Bilagor

• DSC_0469.JPG
    DSC_0469.JPG
    136.9 KB · Besök: 100
Allt taget

Taget: Vill bli av med ram TREK 4500 ( https://archive.trekbikes.com/au/en/2004/trek/4500#/au/en/support ). Ramen är i storlek 13" så passar väl människor upp till 150 cm långa, med ramen följer styre,styrstam,sadelstolpe och sadel med.

TAGNA: 2x26 tums hjul (de med däck) för fälgbroms med frihjul(inte kassett alltså). Det är lite rost på QR och fälg med går säkert att få bort med sånt där rostväckmedel.

TAGNA: 2x26 tums hjul (de utandäck) för fälgbroms, dubbelbottnad, enligt mig fint skick på de för sin ålder. Frihjulsbodyn fungerar inte på bakhjulet dock, den nyper inte när man trampar framåt.

Finns att hämta i Göteborg och ser helst att någon tar allt, skickar helst inte men om ingen hämtar och någon vill ha det så kan det ordnas. Ger det en vecka eller något och om ingen vill ha det slängs det.

Pris: Gissar att jag får 0 kr om jag försöker sälja det, så gratis men byter gärna mot vad som helst eller symbolisk summa och dricker inte öl.

Bilagor

• DSC_0463.JPG
    DSC_0463.JPG
    281.7 KB · Besök: 99
Senast ändrad:
Henki sa:
Vill bli av med ram TREK 4500 ( https://archive.trekbikes.com/au/en/2004/trek/4500#/au/en/support ). Ramen är i storlek 13" så passar väl människor upp till 150 cm långa, med ramen följer styre,styrstam,sadelstolpe och sadel med.

2x26 tums hjul (de med däck) för fälgbroms med frihjul(inte kassett alltså). Det är lite rost på QR och fälg med går säkert att få bort med sånt där rostväckmedel.

2x26 tums hjul (de utandäck) för fälgbroms, dubbelbottnad, enligt mig fint skick på de för sin ålder. Frihjulsbodyn fungerar inte på bakhjulet dock, den nyper inte när man trampar framåt.

Finns att hämta i Göteborg och ser helst att någon tar allt, skickar helst inte men om ingen hämtar och någon vill ha det så kan det ordnas. Ger det en vecka eller något och om ingen vill ha det slängs det.

Pris: Gissar att jag får 0 kr om jag försöker sälja det, så gratis men byter gärna mot vad som helst eller symbolisk summa och dricker inte öl.

Vet du hur breda fälgarna är? Är på jakt efter ett par framfälgar till min gamla Trek Liquid 30. Kan ta bådahjulparen om det förenklar något.Har milt uttryckt utrymmesbrist i min bil.

MVH
Gabbe

Kiwi-OD sa:

Vet du hur breda fälgarna är? Är på jakt efter ett par framfälgar till min gamla Trek Liquid 30. Kan ta bådahjulparen om det förenklar något.Har milt uttryckt utrymmesbrist i min bil.

MVH
Gabbe

De dubbelbottnade var 17x559 (mätte 17.5 innerbredd närmast kanten) och de andra heter bontrager matrix 550 och skjutmåttet säger att innerbredden är precis under 20 mm högst upp vid kanten.

Henki sa:
Kiwi-OD sa:

MVH
Gabbe

De dubbelbottnade var 17x559 (mätte 17.5 innerbredd närmast kanten) och de andra heter bontrager matrix 550 och skjutmåttet säger att innerbredden är precis under 20 mm högst upp vid kanten.

Tar dem gärna för att prova lite olika.
Något särskilt du är på jakt efter? Har lite småsaker liggandes. Misstänker att en Kona Stuf-ram med vev inte står högt i kurs nu när du rensar?

Kiwi-OD sa:
Henki sa:
Kiwi-OD sa:

MVH
Gabbe

Tar dem gärna för att prova lite olika.
Något särskilt du är på jakt efter? Har lite småsaker liggandes. Misstänker att en Kona Stuf-ram med vev inte står högt i kurs nu när du rensar?

Kan skicka pm :)

Tja dessa har jag liggande.
107mm står det på paketet.

Bilagor

• 1534355490014906445499.jpg
    1534355490014906445499.jpg
    181.6 KB · Besök: 120
jonte987 sa:
oxr sa:
De dämparna är busenkla att skruva med. Vet inte om packningar går att få tag på. Konstigt om ingen vill göra service på en sån.

Jag tittar på det också. De jag pratat med servar bara Fox & Rockshox. Det verkar som det går att beställa packningar från utlandet men har man lite dålig koll så är det svårt att veta om det blir rätt/ allt man behöver. Dessutom risk att jag fipplar till det med fel verktyg och inkompetens.
Jag reser en del i jobb så har börjat göra en liten korrellation mellan service partners och våra kontor.
EDIT: I Europa. För Sverige hänvisas man till DK norr om Århus och det funkar inte för mig. Belgien tex ser bättre ut.

Kolla med Preacher på bikeplace serviceställe i Göteborg, han kan säkert fixa!

/T

@gogeli tusen tack! Jag fick bromsar av @Henki så det är fixat.
Återigen tusen tack @Henki de passade perfekt!

Fick fel gaffel i lådan och e-handlaren har varit allt annat än hjälpsam. Fick ordna ny gaffel på annat håll. Innan jag skickar tillbaka, någon som vill byta en helt ny RockShox REBA RL 120mm med 9mm QR mot ett par 27.5" hjul icke boost? Finns i trakterna kring Malmö/Lund.

gaffel1.jpg

gaffel2.jpg

Letar efter cantifästen till en gaffel, M6.
Någon som har liggande i lådorna, hittelön eller pilsner i betalning!

Bilagor

• Cantisockel-M8_WCS_1_600x600.png
    Cantisockel-M8_WCS_1_600x600.png
    63.8 KB · Besök: 88
Senast ändrad:
Skänkes.
Gaffel till 20" vikcykel, men går såklart att användas till annat. För long reach räserbroms, 13 cm styrrör 1,1/8 (går ej att kapa då en slags star nut sitter fastsvetsad i röret från fabrik). Inklusive crown race.

Garantiärende då höger drop out har fått sig en känga i frakten, går säkert att böja tillbaka för den händige.

Finns i centrala Linköping, skickar helst inte.

Bilagor

• IMG_20180816_194049.jpg
    IMG_20180816_194049.jpg
    491.6 KB · Besök: 160
Någon som råkar ha en Specialized Ariel damsadel i strl 143 drällandes hemma? Det är en rätt enkel billig grej egentligen, men det är den enda sadeln som min ända klarar av, och nu tillverkas den inte längre. Katastrof!
Det är ju en damsadel, och det är mest massa snubbar här... men jag tänkte att ni ju kan kolla vad som sitter på sambons cykel. Hon märker säkert inte om ni byter bort sadeln mot en kasse bärs. Jag utlovar en jättestor kasse bärs för rätt sadel.

(Note to self: om jag någonsin hittar en annan modell som funkar så ska jag köpa minst tio stycken).

Bilagor

• E659DDC2-A802-4DAB-99A3-F0844AB0E8E6.jpeg
    E659DDC2-A802-4DAB-99A3-F0844AB0E8E6.jpeg
    12.1 KB · Besök: 136
Jag skrev redan an annons i köp och sälj men tänkte kolla här också.

Är på jakt efter en (dämpad) framgaffel för ett 26" hjul, med 9mm quick release, för ett renoveringsprojekt. Eftersom det handlar om en gammal och billig cykel är allt av intresse, t.o.m. gamla framgafflar som fastnade (t.ex. såna skitiga Suntour som man har/hade på billigare MTB modeller). Behöver åtministone 20cm kvar i röret.

Har lite småsaker liggandes men kan också tänka mig betala en slant för den, fast inte mer än typ 100:-

Stockholm!

Önskas: 7 st ekrar stål längd 290 mm
Finnes: Ekrar i längd 305 mm, och andra cykeldelar.

Ska vara till en 3-växlad damcykel med 28-tumshjul.

Betalar porto!

D1198CA6-7FBB-4E6E-A307-07275B13AB1D.jpeg

Inför vintersäsongen, använda typ tre gånger. Skänkes mot ett litet bidrag till valfri hjälporganisation.

Finns på Södermalm eller i Bollnäs.

Senast ändrad:
Peth sa:
Inför vintersäsongen, använda typ tre gånger. Skänkes mot ett litet bidrag till valfri hjälporganisation.

Finns på Södermalm eller i Bollnäs.

Om du vill skicka så är jag intresserad, skänker gärna en slant!

nån som har en hyffsad hel vit retro sadel som satt på typ alla standardcyklar på 70 talet?
liknande som på bild i sthlmstrakten

273924246_0ba3e29c-b169-47b9-afff-711e28af458d.jpg

Senast ändrad:
Jag fick en gaffel av marr. Tack.
Nu ska jag nog klara mig bara jag kan motså frestelsen att spendera.

Jag har en gammal nästan oanvänd tacx trainer som nån kan få.
Det är från innan wifi och 29'' men om nån har behov men inga pengar så är det bara att hämta.
Kanske kan den komma till nytta.

Den är väldigt lik den på bilden. Tror den är för 26-28 så 27.5 funkar kanske. 29''? Vet ej.
Jag har även en 9mm (?) QR som passar samt ett 26'' slick. I moderna tider är det nog bättre att köpa ett riktigt trainer däck.

Hämtas i Skåne.

tacx-t1460-cycleforce-swing-turbo-trainer-00104131-9999-1.jpg

tmalm sa:
jonte987 sa:
oxr sa:

Kolla med Preacher på bikeplace serviceställe i Göteborg, han kan säkert fixa!

/T

Bovelius sa:
Letar efter cantifästen till en gaffel, M6.
Någon som har liggande i lådorna, hittelön eller pilsner i betalning!

Är detta fortfarande aktuellt?
Stötte på ett par pinnar (lite annan modell än bilden dock) i lådorna. Tror det är original från en marzocchi mx pro men antar de följer nån sorts standard. Kan lägga dem på lådan.

DSC_0055.JPG

/Johan

Hej hå.

Är på jakt efter ett bakhjul som jag kan ha på pendlaren när den ska sitta i trainern.

Dvs hyfsat rakt , 28” och ska klara en 10/11delad kassett.

Standard QR

Nån som har nåt? Bytes mot pengar eller öl eller annat?

Har gamla hjul (två fram och ett bak och tror det är tio år gamla novatec OEM), men det är kanske lite långt att cykla och hämta :-)

Nån som har caliperbromsar med längre reach? Köpte en SE Draft Lite av en snubbe som hade satt dit korta SRAM Apex som såklart inte når fälgen. Någon som har något passande?

Sram truvativ rouleur gxp vevparti,
Kan plockas upp i Göteborg för den som behöver.

Bilagor

• 20180822_132214.jpg
    20180822_132214.jpg
    24.3 KB · Besök: 118
Letar framväxel till 3*7 mtb (friktion). Orginal som sitter på når inte riktigt att växla ner till lilla (den är justerad max innåt). Det är nära men inte riktigt. Röret är 28.6mm.

Göteborg eller skicka. Finns inget tar jag gärna emot förslag på nyköp :) Tusen tack på förhand!

IMG_20180822_182617423.jpg

olaola sa:
Letar framväxel till 3*7 mtb (friktion). Orginal som sitter på når inte riktigt att växla ner till lilla (den är justerad max innåt). Det är nära men inte riktigt. Röret är 28.6mm.

Göteborg eller skicka. Finns inget tar jag gärna emot förslag på nyköp :) Tusen tack på förhand!

Har du testat med en spacer mellan vevlagerkoppen och vevhuset?
https://i.stack.imgur.com/Q7Clh.png

olaola sa:
Letar framväxel till 3*7 mtb (friktion). Orginal som sitter på når inte riktigt att växla ner till lilla (den är justerad max innåt). Det är nära men inte riktigt.

Om du har marginaler utåt så kan du kanske McGywer-justera kedjeföraren, den är ju i plåt och borde kunna bockas till nån mm (typ "en välriktad spark", eller hellre med tång kanske)

Ramfäste för Kryptonite-lås till någon nytta för någon annan? Skickas över hela landet eller hämtas på Södermalm.

Edit: paxad :)

Senast ändrad:
Hittade en annan framväxel men den har lödda fästen. Någon som har en klämma (28.6mm) över?

Någon som har en cykel som är i behov av kärlek? Tänkte bygga en vinterpendlare.

Har inte så mycket cykel att byta mot men däremot en 3Dskrivare som behöver finjusteras. (Värde ca 2000)

Tillbaka
Topp