[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

thomalin sa:
Söker framväxelreglage (vänster) för tredelat SLX, någon som har ett liggandes i Stockholmstrakten?

Jag är ganska säker på att jag har just ett tredelat SLX-reglage i lådorna. Jag kan kolla imorgon när jag är hemma igen.

Jag har en påse med faxe och Warstiener (typ 10st) som jag gärna byter mot något av nedanstående (jag kan även slänga med en flaska rött om inte ölen räcker :)

Bytes mot något av följande till mitt XC hardtail projekt:
-Sadel XC
-Styre 31.8, 65cm eller bredare
-Handtag, svarta med röd "locking" eller tvärt om
-Snabblås (rött) till bakhjul
-Vevparti 2x10 BB30
-Uppgraderingar till ett 2x10 växelsystem (det sitter SRAM X9 rakt igenom på cykeln nu)

För snabbast svar kan man skicka via messenger på Petter Lilled men alla sätt funkar :)

Jag gjorde såklart fel när jag beställde senast...
Mina ODI Ruffians levererades utan "Endcaps and Lock-On Rings are not included!"
Någon som har liggandes hemma? Eller som ska beställa saker det närmaste? Alternativt har några andra handtag liggandes jag kan köra med tills jag löst situationen? (ingen panik dock, säkert 2v kvar innan cykeln kan rulla).

41PKAkampKL.jpg

Söker en spacer på ca 10mm, någon vänlig själ i Göteborg som har liggandes?

28 håls fälg (hjul) sökes 622 (29") kanttråd krav är att fälgbanan e hel o rund sen kan nav etc va skit e bara flgbanan ja behöver

i 08 land

darkforce sa:
28 håls fälg (hjul) sökes 622 (29") kanttråd krav är att fälgbanan e hel o rund sen kan nav etc va skit e bara flgbanan ja behöver

i 08 land

Låt mig kolla på vinden. Rätt säker på att jag har en sådan fälg! Fälg för skivbroms är ok?

Edit: någonstans i denna tråden finns fälgen. jag lyckas dock inte söka upp inlägget.
Edit2: Det var visst en 32h-fälg. https://happyride.se/forum/read.php/1/1180059/3252601#msg-3252601

Senast ändrad:
desmo sa:
darkforce sa:

i 08 land

Låt mig kolla på vinden. Rätt säker på att jag har en sådan fälg! Fälg för skivbroms är ok?

Edit: någonstans i denna tråden finns fälgen. jag lyckas dock inte söka upp inlägget.
Edit2: Det var visst en 32h-fälg. https://happyride.se/forum/read.php/1/1180059/3252601#msg-3252601

32 håls har ja flera av men har ett bra 28 håls nav alt2 är ett hjul eller nav för 15mm axel o skivbroms

Är det nån som har en bättre 26" cykel att sälja/eferskänka till ett projekt? Jag behöver inte ramen/pedaler/sadel men allt annat. typ.
V-broms är plus.

Hejsan!
Någon som sitter på en bakväxel av Xtr m900 i någon låda?
Hör av er då detta är d sista jag behöver för att bli klar med min gt Zaskar le (1995) ska bli klar.

Det är inte fina grejor men jag har fälgbroms från Ultralite 2002 och ännu sämre hjul från en Crescent från 2000.
Gaffel från okänt år kan jag också skänka vidare.

Men som sagt, det är inte grejor för finrenoveringen om det är det du är ute efter.
Om du kan använda det medan du söker vidare så vill jag gärna bli av med det.

Ultraliten och grejor som passar den behåller jag ett tag till....
EDIT: Utom fälgbroms eftersom jag har skivor på den....

Atlas sa:
Är det nån som har en bättre 26" cykel att sälja/eferskänka till ett projekt? Jag behöver inte ramen/pedaler/sadel men allt annat. typ.
V-broms är plus.

Senast ändrad:
Har en svart Hope AMFR 50mm styrstam som jag vill byta mot ett landsvägsframhjul eftersom mitt gick gick sönder. Gärna något lätt svart/silver som skulle funka med 25-28mm däck (ej tub). Fälgbroms.

Har ett ouppackat garmin premium pulsband, råkade bli dubbelt när jag beställde. Tänkte kolla om någon vill byta det mot garmins nya fart och kadenssensorer (som var det jag skulle ha haft) innan jag skickar tillbaks det. Finns i Kungsbacka/Göteborg.

Söker en hel styrlager kombo, ZS44/56 konisk.

Bilagor

• z56_hallare_sokes.JPG
    z56_hallare_sokes.JPG
    58.4 KB · Besök: 111
Senast ändrad:
aribr sa:
Har en svart Hope AMFR 50mm styrstam som jag vill byta mot ett landsvägsframhjul eftersom mitt gick gick sönder. Gärna något lätt svart/silver som skulle funka med 25-28mm däck (ej tub). Fälgbroms.

Jag har ett hjul. Lite osäker på märke men kan kolla / skicka bild.

Lundatok, har du nån bild på det du söker? Och hur länge har de sett likadana ut? Jag har nån dutt som är till för att fästa broms och växelreglage på samma klämma med sram/avid, men den är nog 5-6 år gammal. Och bara på ena sidan, minns inte vilken..

Atlas sa:
V-broms är plus.
Har en Univega 508 med hygglig drivlina och magura hydrauliska fälgbromsar. Sadelstolpen sitter fast lite lite för högt för de plattisar jag har på den idag och står dessutom i ett förråd om jag inte har direkt åtkomst till så den har inte rullat en meter de senaste 7-8 åren skulle jag tro. Kan nog övertala mig själv att skiljas från den.

Jag har två bockstyren som jag gärna blir av med.

Ett 42cm (c-c) FSA med nån rätt djup "compact" form på bocken 31.8mm klämma.
Ett 40cm (c-c) minns inte märke med "ergo" form på bocken, 31.8mm klämma.

Med ergo menar jag sån som har ett tydligt steg i bockens form: http://www.sebastianwren.com/shortergo.jpg

Dom finns båda i Uppsala hämtas gratis, eller kan skickas mot frakt+symbolsumma.

jomper sa:
Lundatok, har du nån bild på det du söker? Och hur länge har de sett likadana ut? Jag har nån dutt som är till för att fästa broms och växelreglage på samma klämma med sram/avid, men den är nog 5-6 år gammal. Och bara på ena sidan, minns inte vilken..

Ja, smart, jag har googlat mig fördärvad. Först så trodde jag det bara gick att köpa hela klämmor, men det är bara dessa jag är ute efter...
47492697_607413459717046_1987007542219243520_n.png

Söker framväxel med klämma 105 5700 eller Ultegra 6700 helst i Göteborgsområdet. Se mina annonser för vad som finns att bytas med, alternativt valfri happyvaluta.

Hej!

Har en Sjösala Tiara 20” barncykel med allmänt slitage på sadel mm.

Skänkes till någon som vill ge den ett nytt liv hos någon lycklig liten knatte.

Finns i Göteborg (Hisingen)

Skicka PM

Edit: Cykeln har nu fått en ny ägare.

Bilagor

• 5409FCF9-518E-4AB1-80BE-2B42820AF255.jpeg
    5409FCF9-518E-4AB1-80BE-2B42820AF255.jpeg
    436.3 KB · Besök: 113
Senast ändrad:
Finnes 2st 180mm centerlock skivor
Önskad 2st 160mm centerlock skivor...
Bytas eller liknande
Finns i huddinge söder om Stockholm
C2D1F68D-3789-4B2E-A76D-ABEEA8D2B399.jpeg

tinkerbell sa:
Har en Univega 508 med hygglig drivlina och magura hydrauliska fälgbromsar. Sadelstolpen sitter fast lite lite för högt för de plattisar jag har på den idag och står dessutom i ett förråd om jag inte har direkt åtkomst till så den har inte rullat en meter de senaste 7-8 åren skulle jag tro. Kan nog övertala mig själv att skiljas från den.

Tjena!

Den kan jag vara intresserad av annars!

Halloj, jag hittade en liten cykel jag tänkte piffa till. Vet inte riktigt var jag ska börja, men ett hjul och en sadel skulle iaf behövas.

Någon som råkar ha ett 20” bakhjul, en väldigt lång sadelstolpe (27 mm i diameter) eller en matchig plastig vit sadel i gömmorna?

Gärna i Stockholmsområdet.

Edit: 20” hjul med duomatic nav är det visst som har suttit där innan, vore ju skoj med samma, men har hört att det är svårt att få tag på. Eller ett vanligt oväxlat kan också funka förstås.
Har fortfarande en del jättefin finöl kvar sedan jag dealade med Dude, så några finöl (eller fulöl också för den delen) finns i potten om någon kan skaka fram ett hjul.

Bilagor

• B4B3EDEC-47CD-4062-BE6C-F9332DDBA4FF.jpeg
    B4B3EDEC-47CD-4062-BE6C-F9332DDBA4FF.jpeg
    262.3 KB · Besök: 106
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp