[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Jag gör ett sista försök innan det åker med nya skivor från nästa beställning från tysken.

Är på jakt efter två stycken 6-bult till CL-adaptrar för att kunna nyttja befintliga skivor på ett nytt hjulpar. Betalar självklart, då jag inte har så mycket kul att byta med.

Skänkes ett gäng ekrar om någon behöver , svårt att mäta exakt längd. Men 293–294-295-297 typ. Kan fås med nipplar. 64st

Avplockat av hjulpar, 1.8mm tjocka

7C4DDC1D-5DD9-4C76-9EFA-B6DCB4277A28.jpeg

Har en 10s shimano kassett i ok skick som jag gärna skulle vilja byta mot en motsvarande 11s. Någon i skåne som har?

Söker en 160mm och en 180mm bromsskiva (6-bults infästning) i ok skick.

Någon som kan tänka sig att donera i utbyte mot karmapoäng eller valfri happyvaluta?

Har någon i Stockholm ett one up edc styrörs verktygskit att låna ut el sälja till bra peng? Skicka PM

Förbereder för sonens övergång från 24” till 26”. Har i princip allt utom:

v-bromshandtag
Riserstyre 25,4 minst 660mm långt alt. motsvarande 31,8 + en kort styrstam.
26” hjul, fälg- eller skivbroms.

Även mer eller mindre kompletta 26” mtb går bra bara ramen är liten. Cykeln ska primärt gå till och från skolan, så snarare grejjer på väg till återvinningen än kolfiber men självklart kan det läggas pengar eller donationer till välgörenhetsorganisationer för rätt grejjer. Har även diverse delar att byta med.

Kom med förslag!

Alfakrull sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Magura bromsskivor 160 och 180mm bytes mot något kul
Intresserad, framförallt av 180mm-skivan (antar att det är den till vänster). Har diverse småprylar och 29"-däck men dåligt omdöme om vad som är kul
Ja det är den till vänster. En annan har hört av sej så får väl se vad det leder till först.
En 7 delad kassett eller någon lampa skulle vara intressant att byta med.

Alfakrull sa:
Magura bromsskivor 160 och 180mm bytes mot något kul
Intresserad, framförallt av 180mm-skivan (antar att det är den till vänster). Har diverse småprylar och 29"-däck men dåligt omdöme om vad som är kul
Ja det är den till vänster. En annan har hört av sej så får väl se vad det leder till först.
En 7 delad kassett eller någon lampa skulle vara intressant att byta med.
Skicka PM om det blir kvar då tänker jag, lampa kan jag nog göra mig av med någon.

Mera prylar. En srm kanelsats och en 130mm DT swiss qr.

Bilagor

• 22E11D2F-06E1-4746-8CB8-3FE8F7C9DD96.jpeg
    22E11D2F-06E1-4746-8CB8-3FE8F7C9DD96.jpeg
    208.4 KB · Besök: 217
  • 990433EE-B212-461F-A30E-9FE855AA6A7A.jpeg
    990433EE-B212-461F-A30E-9FE855AA6A7A.jpeg
    259.7 KB · Besök: 231
  • 48338914-3A85-41C9-89F6-D0665AC71163.jpeg
    48338914-3A85-41C9-89F6-D0665AC71163.jpeg
    186.8 KB · Besök: 218
Städningen fortsätter. Jumbo Jim 4,8 snakeskin. Ett hål medföljer. Går säkert att laga om man vill.

Bilagor

• E82C05EA-1C8F-4D78-959F-5C040C5927F6.jpeg
    E82C05EA-1C8F-4D78-959F-5C040C5927F6.jpeg
    181.5 KB · Besök: 207
Söker fräsch kassett: Shimano 11-speed 11-34 till backuphjulet.

Blygsam summa pengar alternativt några finöl som betalning kanske?

Gärna i Malmö/Skåne

Det råkar inte vara någon som sitter på två sådana skruvar som ska sitta här i styrstammen? (tandem där av två)
DSC_2339.JPG

Någonstans mellan M8 och M10, kanske uncgänga?

/T

Lyckades tappa bort den svarta plastmojängen som man skruvar fast hela konstruktionen med på senaste rundan.
Någon som vet var de går att få tag på, eller har en som ligger hemmavid och väntar på ett nytt hem?
Betalar givetvis porto.

Bilagor

• DSC_0516.JPG
    DSC_0516.JPG
    171.1 KB · Besök: 193
  • DSC_0515.JPG
    DSC_0515.JPG
    164.7 KB · Besök: 199
WSMC sa:
Lyckades tappa bort den svarta plastmojängen som man skruvar fast hela konstruktionen med på senaste rundan.
Någon som vet var de går att få tag på, eller har en som ligger hemmavid och väntar på ett nytt hem?
Betalar givetvis porto.

Är det en rund ring med invändig gänga du söker?

WSMC sa:
Betalar givetvis porto.

Finns som reservdel. Googla Cateye H34N

WSMC sa:
Betalar givetvis porto.

Stämmer utmärkt.

gtbiexil sa:
WSMC sa:
Betalar givetvis porto.

Finns som reservdel. Googla Cateye H34N
Trodde inte den fanns som reservdel. Ska genast googla lite. Tack.

WSMC sa:
WSMC sa:
Betalar givetvis porto.

Stämmer utmärkt.
Kanske har en
Hör gärna av dig om du hittar en. Annars beställer jag hem en(tack gtbiexil och google) på nätet.

nån som har lite lagerkulor till shimano hjullager?

3/16”

1/4”

betalar såklart för frakt

Senast ändrad:
Wiciman sa:
Söker fräsch mtb-kassett: Sram/Shimano 11-speed till backuphjulet.

Blygsam summa pengar alternativt några finöl som betalning kanske?

Gärna i Malmö/Skåne men betalar såklart frakt om du finns någon annanstans i landet

Senast ändrad:
Wiciman sa:
nån som har lite lagerkulor till shimano hjullager?

3/16”

1/4”

betalar såklart för frakt

Har nog inga kvar, men har tidigare köpt styckvis från Momentum. Det är nog 15 år sedan men har för mig att jag betalade under en krona styck inkl moms för de små.

Grattis, det är kanske inte alldeles oväntat att du har hittat just det du har. Har haft flera sådana. En stals på Lindhagensplan och har återsetts både här och där( t ex bussgaraget Tegelviksgatan). Tyvärr var jag varken bil- eller extralåsförsedd vid något av tillfällena. Däremot luftade jag hjulen samt vred sadel och styre bakochfram både nu och då.

Nästa gång jag ser den tar jag den olåsta halvan med mig hem...

Har ett oväxlat 20" som kommer med från landet under februari. Till saken hör dock att varken tjuven eller du får nån större glädje av era farkoster; de är de sämsta som sett dagens ljus.

Iteran är klart mycket bättre om man ger sig tid att balansera däck/ hjul. DBS Kombi är bara helkass i nästan allt;
tyngdpunkt, hjulbas, viktfördelning och styrgeometri. Uppenbarligen har den dock något som gör den eftertraktad, åtminstone hos dem som mest av allt vill vara rätt i andras ögon.

Bilagor

• IMAG1107.jpg
    IMAG1107.jpg
    438.6 KB · Besök: 203
Min happyedition 29er börjar bli redo! Saknar nu ramfästen för bromsslang samt ett lock för att montera över fästet för framväxel. Någon som har något liggandes?

89924663-2DA4-4D3E-937C-0A11EA3528ED.jpeg

8B5C9661-B482-4C49-A170-F4D1DA78944B.jpeg

nadderf sa:
Min happyedition 29er börjar bli redo! Saknar nu ramfästen för bromsslang samt ett lock för att montera över fästet för framväxel. Någon som har något liggandes?
Set där kan du fixa själv om du hittar någon lämplig plast som går att böja runt slangen.

Absolut men gissat det blir snyggare med något anpassat för uppgiften. Men i värstafall så

nadderf sa:

Syns dåligt vilka fästen du behöver, men jag har en påse sådana här till övers. Inget skruvhål, bara att snäppa på plats (om sådant fäste finns).
IMG_20190215_143420.jpg

velovin sa:
nadderf sa:

Syns dåligt vilka fästen du behöver, men jag har en påse sådana här till övers. Inget skruvhål, bara att snäppa på plats (om sådant fäste finns).

Tack men såna har jag också liggandes, dessa ska skruvas i ramen

Tillbaka
Topp