[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Lättlätt xc kolfibergaffel med 18,5 cm gaffelrör (tapeter). För 135 mm qr.
Bytes mot tex bakväxel och reglage, 10 eller 11-delat.

Bilagor

• IMG_20190910_124655399.jpg
    IMG_20190910_124655399.jpg
    537.3 KB · Besök: 262
Ram 13"/26" Spec HR XC, sliten men funktionell. Inklusive styrlager, stolpe och flaskställ. Nu urvuxen, så bytes mot ram 15-17". Discfäste är krav. Stockholm.
20190910_215413.jpg

Söker sketen ram i aluminium. Helst i stockholmskrokarna, norrort om man får välja men det får man inte alltid.
Spelar ingen roll vad det är för slags hoj, storlek, trasig, hel, fs, ht, damtralla, vad som helst bara det är aluminium.
Ska skära sönder den och försöka svetsa ihop den igen.

Bytes mot en klapp på axeln eller kanske du behöver nån sketen pryl. Kanske har något i gömmorna.

Övningsobjekt donerat av en mycket vänlig happyit. Tack!

Senast ändrad:
Letar efter en enkel men OK gaffel (bättre än den Suntour XCM som sitter på cykeln) med lite lurig spec:

* 29”
* 100 mm slag (+/- litegrann inom rimliga gränser)
* gammal hederlig qr
* skivbromsfäste
* 1 1/8” rakt styrrör, minst 180 mm

Kan funka med tapered styrrör men då måste jag byta styrlager, vilket jag gärna undviker.

Fixat!

Senast ändrad:
Någon som har en shim för 30.9 sadelstolpe till 31.6 sadelrör? Även tips på var det går att köpa nya inom EU mottages tacksamt. Kan byta mot pengar, saker jag har i mina annonser eller annat

Alfakrull sa:
Någon som har en shim för 30.9 sadelstolpe till 31.6 sadelrör? Även tips på var det går att köpa nya inom EU mottages tacksamt. Kan byta mot pengar, saker jag har i mina annonser eller annat

En 50cl aluburk har funkat som shim till alla mina hojar.

aribr sa:
Alfakrull sa:

Långhylsor löser alla problem ?

Alfakrull sa:

Köpte precis ett sådant från cykelkfraft och monterade på min dartmoor hornet.

Har fyra kilo hjul över, kompletta som på bilderna (utan axel), avplockade från en White GX Lite. Är väl inte värda att länga fraktpengar på kanske, så har ni vägarna förbi Sveg kan de bytas mot en par kassar öl eller annat gott.

IMG_5522.JPG

IMG_5523.JPG

edlundpeter sa:
aribr sa:
Alfakrull sa:

Långhylsor löser alla problem ?
Det blir nog fulmek då, kan ju inte lägga för mycket pengar på tjejens cykel

wukkaN sa:
Någon som har ett schysst däckpar i 25mm? Gärna skinwall, typ panaracer pasela eller dyl :)

Definiera sjysst? Har ett par schwalbe durano i 622x25 som samlat damm i garaget i några år. Kanske 100-150 mil på dom. Satt på räcern från butik men bytte ganska snabbt till 28mm.

Kan det vara så att här är någon som sitter på en gammal 6bultad 203mm skiva?
helst en riktigt gammal ni vet dom hålborrade som ser ut som klassiska mc-bromsar.
(Men vad som kan gå)

Salabaladala sa:
wukkaN sa:
Någon som har ett schysst däckpar i 25mm? Gärna skinwall, typ panaracer pasela eller dyl :)

Definiera sjysst? Har ett par schwalbe durano i 622x25 som samlat damm i garaget i några år. Kanske 100-150 mil på dom. Satt på räcern från butik men bytte ganska snabbt till 28mm.

Tack för erbjudandet! Vill inte verka otacksam men har funderat lite och det kanske är dumt att snåla på däcken. Så det blir nog att leta vidare efter ett par rejsigare däck :)

Avdelningen impulsköp som inte kommit till användning, prislappsfloff kvar, s.k. Display Stand söker nytt hem där den kan få stoltsera med sina förmågor. Bytes gärna mot något användbart, typ: sisodär 50 centimeter flatbar, inte helt slutkörda däck 700/622 (gärna 28mm), ett par iaf fungerande cleats för Time Atac pedaler (har pedaler men inga cleats och vill prova), eller whatever, beggars can't be choosers. Kan lägga peng om det är ngt fint.

Finns hyggligt centralt i Tokholm, och föredrar att inte besvära postverket eller dylik inrättning.

mvh
g

Bilagor

• IMG_2424.JPG
    IMG_2424.JPG
    336.5 KB · Besök: 249
Senast ändrad:
Någon vänlig själ i Malmö/Lund med omnejd som har och vill donera ett rakt 28" framhjul för V-broms?

Någon vandal ansåg det lämpligt att hoppa sönder mitt nu i helgen. Skevt bortom all räddning...

Jag är på jakt efter en bricka till monteringsskruven på en Shimano-framväxel, braze on. (Ultegra 6800 om det spelar någon roll.) Just en sådan som bilden visar.
Anybody holding?

Bilagor

• 4A1FE4C6-D322-4B89-AB2B-40A8990A8187.jpeg
    4A1FE4C6-D322-4B89-AB2B-40A8990A8187.jpeg
    51.7 KB · Besök: 283
Urvuxna cykelkläder. Ofta i minsta laget för mig som är en och nitti. Korta, halvlånga och långa brallor. Ett gäng tröjor varav några klubbtröjor och dessutom en gammal italiensk ylle/acryl-klubbtröja. Har alltid varit väl trång för mig och gett sig lite i några sömmar. Ta rubbet, behåll det som funkar, släng resten eller lämna vidare. Får jag ett par pilsner så är jag nöjd. Allt är tvättat efter sista användning men en del av kläderna har stått i ett förråd och luktar lite unket. Finns i Täby.

DSCF9347.JPG

Är det någon som har en havererad Camelbak Lobo eller allra helst de avtagbara midjespännena till en sådan?
Jag köpte en väska på FB marketplace som enligt utsago skulle vara i toppskick.
Bara det att midjespännena saknades, och det var liksom pga midjespännena som jag köpte den.
Annars får jag väl köpa mig en ny.
Tack!

Skulle behöva ha tag på den delen av en SPD-pedal som håller fast främre delen av klossen. Alltså inte den del som är fjäderbelastad, utan den som är skruvad i pedalen. Fick en pedal på posten idag som gått sönder i frakten.

Någon som har en havererad pedal liggande? Eller som vet om reservdelen finns att få tag på någonstans. Har försökt googla utan framgång.

Det gäller höger pedal.

5D2C4B70-7C9D-48C3-80AF-8D8111ACF972.jpeg

Edit: hittade delen nu, den heter ”top plate”, och har nummer y46k98030. Kanske går att beställa i vilken butik som helst? Men det lär ju kosta mer än jag betalade för pedalerna...

Senast ändrad:
oxr sa:
Ram 13"/26" Spec HR XC, sliten men funktionell. Inklusive styrlager, stolpe och flaskställ. Nu urvuxen, så bytes mot ram 15-17". Discfäste är krav. Stockholm.

Ser nästan ut som en asbestkrök där i bakgrunden. Men kanske är nåt helt annat ?

Två par gamla Peak Performance shorts (XL, L) med pad skänkes. Användes en del när de var nya, men har nog legat i tio år.
Edit: Skänkta nu.

Bilagor

• FE0BCC1B-019F-4E8E-8BCA-5B765F401C26.jpeg
    FE0BCC1B-019F-4E8E-8BCA-5B765F401C26.jpeg
    211 KB · Besök: 262
Senast ändrad:
Söker reducering alternativt lager för att kunna montera gaffel med rakt styrrör på en cykel gjord för koniskt styrrör. Min Kona Cindercone ska stelopereras.

Söker enkelt styre helst 25,4, annars styrkombo. Ska sitta på sonens vinter ”dirt” så gärna brett, gärna rise. Bor i Stockholm men kan även betala frakt.

Har lite allt möjligt på lager men även green peace pengar och öl.

/Erik

Vill ha:
27.5 eller 29" hjulpar för qr/through axel utan boost.

Byter:
Cx
Strl 57, Shimano 105, finns i Gbg, postar vid behov. Kan byta delar av cykeln också.

Pengar emellan vid behov.

Bilagor

• 20190828_201338.jpg
    20190828_201338.jpg
    439.3 KB · Besök: 251
plaatis sa:
Söker enkelt styre helst 25,4, annars styrkombo. Ska sitta på sonens vinter ”dirt” så gärna brett, gärna rise.

Sade nån ”styre”?
880B4CC6-46F3-4015-8246-1E784261F214.jpeg

Finns i sthlm. Kan tas med till Östermalm.
Det nedersta är stål. Lite rise på det också.

Söker sjukt billigt Nexus 7 eller 8 bakhjul med fotbroms, ju billigare ju bättre
Tänkte om någon har fått ett bakhjul söndersparkat eller nått...
Ska ha det till ett 27.5 projekt :)

//PO

Senast ändrad:
Jag har ett par raka 27.5" kolfiberhjul som satt på min 2016 Giant trance advanced 1.
Lätta och styva..
#142x12 / 100x15
#21mm internmått
#Shimano frihjul
#11-42 xt kassett 11s
#Kmc kedja som slitits tillsammans med kassetten.
(Kedjemätaren visar inget. Så de har många mil kvar..)
#giant tubelessventiler samt en rulle 21mm tejp.
#Fina 2.25 schwalbe Nobby Nic trail star däck följer med

Jag önskar "byta" mot en gravelhoj/cx strl 58ish
passande 192cm -1 apeindex, 100kg

Senast ändrad:
Någon som har en kraschad stålram 26" med discfäste? Kan tänka mig en dålig hel också. Det är baktriangeln jag är ute efter.

Jag fick tag på det genom cykelköket. De hade en gammal heldämpad mtb med stålsving (typ Biltema). Kolla där om du har någon i närheten är mitt tips om ingen annan här har något :)

Har ett helt nytt slx (m7000) växelreglage (ispec II) som bytes mot kedjestyrare för 32t.

Senast ändrad:
Hej! Jag är ute efter ett vevparti till 4-kantigt lager - ändamål: äldre MTB. Allt är sannolikt av intresse! Har div att byta mot, bla pengar

Bästa hälsningar,
Johan

Någon som har centerlock brickor för genomgående bult? Kan bytas mot vanliga

7C2EF73E-49D7-467A-AF54-F6C258497E19.jpeg

Senast ändrad:
Storebrush sa:
Hej! Jag är ute efter ett vevparti till 4-kantigt lager - ändamål: äldre MTB. Allt är sannolikt av intresse! Har div att byta mot, bla pengar

Bästa hälsningar,
Johan
Finns du i Sthlm så kan jag nog ordna det.

fick en extra fidlock-flaska med fäste i paketet från tyskland, bytes mot nåt ballt eller en bättre flaska rött vin.

centurion super le mans s-t 58-60, 57 mm.
storlekarna är ungefärliga
pm:a eller sms:a, vid intresse.
finns i enskede

Bilagor

• 65DCBC06-1E36-4742-B3D2-C7F9655F1381.jpeg
    65DCBC06-1E36-4742-B3D2-C7F9655F1381.jpeg
    393.5 KB · Besök: 238
Senast ändrad:
IMG_20190723_120831.jpg

2 st Maxxis Ardent, 27.5", 2.25". Ej märkta med TL-ready och har ej körts slanglöst men jag tycker de ser ut som de borde fungera utan slang, gott om mönster kvar så det borde en del mil kvar.

IMG_20190723_121520.jpg

IMG_20190723_121429.jpg

Framväxel Deore FD-M610-E, DM (DirectMount?)
Reglage för framväxel Deore SL-M610-I, går att ändra mellan 2- och 3-delat.

IMG_20190723_121149.jpg

6 st slangar, 28", 622- 32-47mm, dvs 32-47mm däcksbredd, för touring eller standardcyklar, schrader och dunlop-ventil, EJ PRESTA.

Allt kan hämtas i Bromma/Abrahamsberg eller dagtid vid centralen. Skickas mot betald frakt. Bytes mot en öl eller bidrag till valfritt välgörande ändamål.

Senast ändrad:
Baksving från en 99's kona King kikapuu.
Symmetriska kedjestag!

Inga sprickor vad jag ser.
Ska vara en Large, jag hittade till å me originaldämparen, den är dock "stuck down".

Bytes mot garminprylar. Typ fäste. Eller cykeldator åt ungarna.

Alternativt, peningar till barncancerfonden.

Bilagor

• 20190930_202632.jpg
    20190930_202632.jpg
    394.7 KB · Besök: 237
  • 20190930_202614.jpg
    20190930_202614.jpg
    370.4 KB · Besök: 230
6 st slangar, 28", 622- 32-47mm, dvs 32-47mm däcksbredd, för touring eller standardcyklar, schrader och dunlop-ventil, EJ PRESTA.

Allt kan hämtas i Bromma/Abrahamsberg eller dagtid vid centralen. Skickas mot betald frakt. Bytes mot en öl eller bidrag till valfritt välgörande ändamål.[/quote]

Saknar öl men grekisk konjak finns.

Tillbaka
Topp