[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Har lite cykeldelar till övers. Vet inte vad/om detta inbringar något värde men byter gärna mot något annat användbart, typ CX-däck, 26" mtb däck eller något annat, är öppen för förslag.

Ramkit Flying Finn enligt bild (Utan bromshandtaget och skärmen, kanske behåller sadeln).
20200420_211314.jpg

Magura Marta SL, inte använda på länge. Har för mig att någon av bromsarna bråkade och behövde luftas emellanåt. Två uppsättningar belägg, luftningsnipplar m.m.
20200420_193420.jpg

Positron II
20200420_193549.jpg

Bortbytt- Un54 73x110 vevlager, aldrig använt.
20200420_193450.jpg

Bortbytt- Avid V-bromsar (ena handtaget sitter på ramkitet men ingår här). Slangarna är nog i dåligt skick.
20200420_193327.jpg

Senast ändrad:
Trevligt meckställ som jag snubblat på minst tusen gånger (och lika förbannat står böjd som ett frågetecken över cykeln när jag skruvar). Funkar bra om man kommer sig för med att använda det. Har också en behändig hylla där man kan lägga småprylar, vilket man sedan glömmer bort och får leta i timmar. En gammal Blaupunkt bilradio hittade jag också i röran i garaget.
Bytes mot några pilsner eller en intern kortläsare som tar CF-kort. Hämtas i Täby. (Rullarna paxade)
Visa bilaga 411825
Hej! Jag tar gärna stället mot några öl ;-)

halloj! Jag hade tänkt dra nya växelvajrar i min ram och tänkte höra om någon har ett gammalt innerhölje liggande ( sånna som ofta sitter i ramen när den är ny, alternativt återfinns inuti de yttre växelhöljena). (bor i gbg)

Tack!

Någon som har ett par landsvägsreglage liggandes i någon gömma? Själva växelfunktionen behöver inte fungera men bromsen ska fungera.

Helst svarta men skicka bild på vad du har.

Tack på förhand.

Imponerande debatt om hatthyllor det blev men inte ett enda surt inlägg eller moderator inom synhåll.
När jag pga felleverans i panik frågade efter ett tält mot delar inför bajkpackarsemestern suddades det däremot utan pardon. Fast det är väl skillnad på folk och folk... :sneaky:
Affärer sköts via PM så dra iväg ett så skall jag med fara för livet se om jag kan rota fram hyllan ur det överfulla förrådet! ?

Imponerande debatt om hatthyllor det blev men inte ett enda surt inlägg eller moderator inom synhåll.
När jag pga felleverans i panik frågade efter ett tält mot delar inför bajkpackarsemestern suddades det däremot utan pardon. Fast det är väl skillnad på folk och folk... :sneaky:
Har svårt att tro att det var en enkel fråga om "tält mot delar" som modererades. Tonen och/eller texten i övrigt innehöll nog något annat. Om den är borta, så är det dock svårt att bilda sig en egen uppfattning.

Senast ändrad:
söker en fungerande headset press. kan vara diy eller dylikt. eventuellt bara låna när det är dags.
i stockholmsområdet /söder/hägersten.

Truvativ Descendant 165 för GXP 83mm, 104 bcd.
4A3CA978-2DE5-4BD7-B577-C602B0410666.jpeg

Har ett vevparti över som jag tvivlar på att jag kommer ha användning för. Men kanske att någon här behöver det!? Byte mod 32t narrow wide klinga 104 bcd, eller lägg ett bud. Finns i Malmö men kan såklart skickas.

Söker Octalink 73x121 eller längre Axel om nån har nåt? Gammalt går bra så länge gängor och splines inte är skadade. Håller på att fippla ihop en bastard hemma. Kan bytas mot Octalink 63x113 eller 73x113. Den senare helt ny, 63x113 bortplockat från använd racer men ser OK ut. Kan också betala för det såklart. Håller till i Linköping som info.

Skänkes en BMX av enklare sort.

Bromsvajrarna kärvar så de behöver bytas.

Avhämtning i Billdal söder om Göteborg.

Bilagor

• 380FC21A-A253-4629-863D-6BF0A6282810.jpeg
    380FC21A-A253-4629-863D-6BF0A6282810.jpeg
    1.7 MB · Besök: 165
Söker bmxstyre och styrstam, v-broms och bromshandtag vänster samt dämparpump. Bytes mot pengar eller öl. Stockholm.

Skänker bort ett par WTB ranger 29 2.25, sparsamt cyklade på under hösten. Finns att hämta i Uppsala
AB26CC99-8E8E-4094-A5C9-95293C9B7C16.jpeg

Bilagor

• 758383D5-0BAE-4BD8-B583-CC69EE834F9A.jpeg
    758383D5-0BAE-4BD8-B583-CC69EE834F9A.jpeg
    113.1 KB · Besök: 153
Skänker ett par Nike cykelskor i okänd storlek. Passar mina 27.5cm fötter med lite utrymme för mer.
Skon och sulan har tappat kontakten lite vid tårna, men med lite lim så är det lätt fixat. IMG_20200425_161712.jpgIMG_20200425_161721.jpg

Mvh Gustav

Fula, men hela Hudz till Shimano ST-7800 reglage om någon vill ha innan jag slänger dem.

IMG_20200425_230706.jpg

Senast ändrad:
Nyfiken fråga; hur fick du tillbaka din cykel lite hastigt efter 9 år?
Har en coda sadel du kan få om du inte hittat någon redan
Då jag lite hastigt fick tillbaka min Cannondale som stals för 9 år sedan så vill jag nu bygga upp den igen. Dock är det lite fullt här hemma så tänkte så långt det går att försöka byta mig saker.

Det jag söker är en Cannondale styrstam för Headschok som klarar 31.8 styren, äldre XT eller XTR vevparti, CODA sadel, bättre 27.2 stolpe svart lång, eventuellt dropperpost med extern vajer, retro kolfiber styre rakt, 26" däck gärna med tan sidewall, gula ESI grips. Har du något annat kul som kan passa så tveka inte att höra av dig. Hittar du inget av intresse bland mina grejer men har något jag söker så hojta ändå. Allt finns i Stockholm.

Det som finns är:

Shimano kombipedaler A530

Äldre Garmin fartsensor

Höger Ultegra SPD-SL pedal.

Ethirthen 11delad kassett, 9-44, med kedja.

SLX reglage samt framväxel. Av plockat nytt från cykel.

SRAM X7 2x10 gripshift, handtag reglage samt växlar. Handtag finns om man vill köra 1x10.

Tektro Gemini bromsar fram och bak

Magura M8 (!?!) bromsar. Ena handtaget läcker lite från ena nippeln. Klassiska felet som för den händiga går att ordna.

Specialized Sawtooth 42mm 28"

Schwalbe Rocket Ron 29 x 2.10 använt

Schwalbe Rocket Ron 29 x 2.25 nytt

Schwalbe Racing Ralph 29 x 2.25 nytt

Har ni frågor så hör av er.
Har en coda sadel, ett FSA kolfiberstyre samt en headshock styrstam som ligger och skräpar i garaget..

Diverse cykeldatorjunk. Går som elskrot om ingen kommer och förbarmar sig över det.

IMG_20200426_001928.jpg

Tyresö eller city för upphämtning.

Cykelphilip förbarmade sig. Hoppas nåt gick att använda.

Senast ändrad:
Fick en bmx ram i en bytesaffär men nu efter några år utan att den byggt ihop sig själv så får den gå vidare. Väldigt gratis även om en öl vore gott.
C3F677FA-9424-47F6-AF35-91BC742510CF.jpeg

Bortskänkes på grund av platsbrist. Skickas inte utan hämtas efter överenskommelse allt eller inget.
FSA moto x gravity vevparti 2-delat, SRAM X7 växelreglage 3x och 9x, kassett 9-delad, växelförare SRAM X9 9-delad, kedja, SLX framväxel, XT 3x växelreglage. Det mesta från 2011 och passar säkert någon pendlare det finns många mil kvar. Finns i Dalarna Säter.
DSC_0089.JPG

Bortskänkes på grund av platsbrist. Skickas inte utan hämtas efter överenskommelse allt eller inget.
FSA moto x gravity vevparti 2-delat, SRAM X7 växelreglage 3x och 9x, kassett 9-delad, växelförare SRAM X9 9-delad, kedja, SLX framväxel, XT 3x växelreglage. Det mesta från 2011 och passar säkert någon pendlare det finns många mil kvar. Finns i Dalarna Säter.Visa bilaga 412948

Det där skulle jag kunna ta hand om.

Söker med ljus och lykta efter en stel gaffel till min fulcross. Ska helst vara rakt styrrör, discfäste och AC mått på runt 460mm.
Å så vanlig QR me då...

Mvh Hoppful Smålänning

Bilagor

• 14615gaffel.jpg
    14615gaffel.jpg
    30 KB · Besök: 128
Söker med ljus och lykta efter en stel gaffel till min fulcross. Ska helst vara rakt styrrör, discfäste och AC mått på runt 460mm.
Å så vanlig QR me då...

Mvh Hoppful Smålänning

Finns billigt på e-bay, ex vis javagafflarna är billiga å funkis.
Har en sån själv på fulkrossen.

/T

Söker en Rockshox DH-gaffel till ett bygge. Jag är intresserad av årsmodeller från ca -97 och några år framåt.
Krav är IS bromsfäste och en slaglängd mellan 100 och 150 mm ca. Viktigast är bromsfästet då jag har ett par som väntar på att få monteras på en cykel igen. Skicka PM med vad ni har för någonting.
Har ingen mega-budget så vill inte ha något museiföremål men gaffeln får inte heller vara så trasig att den inte blir bra med en service.
Får även gärna kunna skickas.
Jag finns i Falun

Bespara mig en tur till tippen! Bortskänkes:

- Fälg Mavic XC717, 26 tum, fälgbroms (ny)
- Framhjul racer, Mavic Aksium, fälgbroms, slitet men en del bromsyta kvar
- Bockstyre, Easton EA 30 med rejält slitna 105-5600 sti-reglage (oklar funktion)

Hämtas i Järfälla

Du har inte lust att skicka styre + reglage?

Bespara mig en tur till tippen! Bortskänkes:

- Fälg Mavic XC717, 26 tum, fälgbroms (ny)
- Framhjul racer, Mavic Aksium, fälgbroms, slitet men en del bromsyta kvar
- Bockstyre, Easton EA 30 med rejält slitna 105-5600 sti-reglage (oklar funktion)

Hämtas i Järfälla
om du inte vill skicka till sebbek så kan ja hämta pryttlarna imorrn eftermiddag

Tillbaka
Topp