[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Söker dessa washers till mina gamla caliper bromsar (Shimano 600). Både fram och bak sökes.

Visa bilaga 441342

Har öl och pengar att byta med.
Jag kan nog skala fram ett par stycken tror jag. Det dröjer dock ett par veckor innan jag har möjlighet till det. Om de fortfarande är av intresse för dig då, så kikar jag gärna.

Jag kan nog skala fram ett par stycken tror jag. Det dröjer dock ett par veckor innan jag har möjlighet till det. Om de fortfarande är av intresse för dig då, så kikar jag gärna.

Det kommer förmodligen vara intressant! Kollade på SJS, de har de men frakten blir 60 GBP, vilket är saftigt givet att distanserna kostar ung 1 pund styck.

Det kommer förmodligen vara intressant! Kollade på SJS, de har de men frakten blir 60 GBP, vilket är saftigt givet att distanserna kostar ung 1 pund styck.

60GBP?! Sist jag beställde småprylar från SJS skickade de med vanligt brev, frakten blev då 2,5 GBP vilket kändes rimligt. :)

Säg till om du hittar vad du behöver på annat håll. Och påminn mig gärna om det drar ut på tiden alltför mycket. ? Jag är hemma igen i början av oktober.

Jag skulle också beställa lite småsaker från SJS (de har stort utbud - i alla fall på sådant jag vill ha), men frakten var galet hög då också, hade varit ok för en hel cykel, men inte för saker som ryms i ett kuvert.
Hur gör jag för att få rimlig fraktkostnad?

Är det någon som bytt 11delad shimano kassett och har en distans över som ligger mellan dreven? Tog isär kassetten i garaget och en rullade iväg, har krypit tre varv i garaget utan lycka. Distansen är 2,2 mm tjock och 42mm yd.

Bilagor

• 9DC4923C-3711-4FF7-9343-E371F3B3E00D.jpeg
    9DC4923C-3711-4FF7-9343-E371F3B3E00D.jpeg
    8 KB · Besök: 254
Jag skulle också beställa lite småsaker från SJS (de har stort utbud - i alla fall på sådant jag vill ha), men frakten var galet hög då också, hade varit ok för en hel cykel, men inte för saker som ryms i ett kuvert.
Hur gör jag för att få rimlig fraktkostnad?

Jag undrar samma sak.
Jag har beställt därifrån ett antal gånger tidigare eftersom de har ett sortiment som andra saknar. Då verkade det som att de inte hade något fraktavtal utan skickade med vanligt porto beroende på storlek och vikt. Så för större saker har det varit dyr frakt jämfört med andra, men ändå rimligt.
Nu senast så letade jag efter en liten pryl som väger några gram. Med enhetsfraktkostnaden de har börjat med nu blir det så absurt dyrt att det inte går att göra en sådan beställning. Jag gissar att de säljer mest inrikes, så att de inte har tänkt på det.

Jag undrar samma sak.
Jag har beställt därifrån ett antal gånger tidigare eftersom de har ett sortiment som andra saknar. Då verkade det som att de inte hade något fraktavtal utan skickade med vanligt porto beroende på storlek och vikt. Så för större saker har det varit dyr frakt jämfört med andra, men ändå rimligt.
Nu senast så letade jag efter en liten pryl som väger några gram. Med enhetsfraktkostnaden de har börjat med nu blir det så absurt dyrt att det inte går att göra en sådan beställning. Jag gissar att de säljer mest inrikes, så att de inte har tänkt på det.

De har, enligt vad jag läst, lagt ner kuvertporto temporärt nu eftersom allt fastnar i expedieringen med posten i export (få flyg att skicka post med pga corona), med försënade/borttappade ospårbara leveranser och missnöjda kunder till följd, så de har väl gjort en affärsbedömning av att det får bli så tills vidare. Post till USA, exempelvis, går tydligen till stor del på fartyg numera, tog 3 månader att få hit presenter till barnen i sommar, plus(!) postnords hantering i tullen. Så jag förstår om SJS prioriterar så, även om det är trist.

Ursäkta det skitusla språket, jag skriver lite snabbare än jag tänker...

De har, enligt vad jag läst, lagt ner kuvertporto temporärt nu eftersom allt fastnar i expedieringen med posten i export (få flyg att skicka post med pga corona), med försënade/borttappade ospårbara leveranser och missnöjda kunder till följd, så de har väl gjort en affärsbedömning av att det får bli så tills vidare. Post till USA, exempelvis, går tydligen till stor del på fartyg numera, tog 3 månader att få hit presenter till barnen i sommar, plus(!) postnords hantering i tullen. Så jag förstår om SJS prioriterar så, även om det är trist.

Bra att få en rimlig förklaring. tack!

Söker:
Cateye baklampa TL-LD1100
753F94C1-8229-4B28-A66F-FDDDDD6B221A.jpeg

Samt
Bromshandtag XT/Deore till hydrauliska bromsar.

svara gärna med pm så missar jag inte svaret.

Ingen som har ett 22”-hjul (fram) skräpandes? Eller som inventerar återvinningscentraler eller liknande? Sambons fälg har spruckit!
Betalar gladeligen frakt+öl om det är för långt att hämta personligen (Borås-Jönköping-Värnamo typ).
Visa bilaga 441344

kollar i förrådet under helgen om jag har kvar nått sånt o skrothögen

Söker ett bakhjul 27.5 med 135x10 QR
Om intresse finns kan det bytas mot ett 27.5 med 142x12

I Stockholm dårå.

Senast ändrad:

Jag har fått samma förklaring.
Men SJS har ju ett bra sortiment. Kanske starta en samköpstråd? Blir vi några som delar på frakten så är vi ju snart nere i tolerabla nivåer.

Ett skivbromsat framhjul, mavic speedcity
20200912_104749.jpg

Bytes mot standard happyvaluta: öl eller något skoj som du inte vill ha längre :)

Senast ändrad:
RSX-grupp tagen från en GT Force -95. Lite skitig och osäker på funktionen i vänster reglage men kanske någon kan ha till ett retrobygge?
Visa bilaga 441696

Har även ett skivbromsat framhjul, mavic speedcity
Visa bilaga 441695

Bytes mot standard happyvaluta: öl eller något skoj som du inte vill ha längre :)

Är den 7-delad, RSX-gruppen? Och var finns du, och grejerna?

Tacx 2015 Speed & cadence sensor skänkes (trasig?).

Hastighets- och kadenssensor som skickar data över både ANT+ och bluetooth.
20200912_165722.jpg

Vaknade inte efter ett lite längre uppehåll.

Skänkes till någon som tror sig kunna få liv i den. Finns i Göteborg.

Söker skruv till non-rebound-side av Rockshox Recon RL Silver, som jag verkar ha tappat när jag utförde servicen. Om någon har den i lådan och kan skicka en till mig asap så skulle jag för evigt vara tacksam - annars får jag köpa en rubuild kit ??‍♂️

Screenshot_20200913-220544_Chrome.jpg

Har en sadelstolpe liggandes om nån behöver. Ny Spectra 26,8. Skickar helst inte. Finns i centrala Stockholm.

Jag har en halvtom burk tublim över. Räcker nog till ett däck eller två. Oklart skick men det flyter iaf.
Finns i Östersund och skickas ej.

Söker skruv till non-rebound-side av Rockshox Recon RL Silver, som jag verkar ha tappat när jag utförde servicen. Om någon har den i lådan och kan skicka en till mig asap så skulle jag för evigt vara tacksam - annars får jag köpa en rubuild kit ??‍♂️

Är det nåt jättespeciellt med den skruven eller är det en vanlig metrisk maskinskruv?

Den är väl lite konisk närmast skruvskallen för att centrera ytter- och innerben mot varandra (?) samt för att täta (?). Man separerar benen med ett slag på skruven vid service.
Nope. Vanlig maskinskruv, möjligen av alu men det kvittar. Centreringen av allt sker på annat vis. Däremot ska man ha en särskild bricka med uppvikt kant samt crush washer.

Nope. Vanlig maskinskruv, möjligen av alu men det kvittar. Centreringen av allt sker på annat vis. Däremot ska man ha en särskild bricka med uppvikt kant samt crush washer.

nej precis, jag har hittat en skruv i verktygslådan som passar men det är just bricka och washern som jag också behöver. Det får vara en ny rebuild kit.

nej precis, jag har hittat en skruv i verktygslådan som passar men det är just bricka och washern som jag också behöver. Det får vara en ny rebuild kit.

Ok, då hade jag väl fel. Men jag har båda typerna av brickor hos mig. Bor du i Göteborg får du gärna av mig. Antar att det är samma till alla nyare rock shox?

Kan gräva lite i mina gömmor annars, ser ut som om vi bor i samma stad. Crush washers har jag massor av, eventuellt har jag sådan bricka också. Kan se efter som sagt.

Kan gräva lite i mina gömmor annars, ser ut som om vi bor i samma stad. Crush washers har jag massor av, eventuellt har jag sådan bricka också. Kan se efter som sagt.
Tack, hör gärna av dig om du hittar.
@velman bor i Stlkm, men tack. Ja, jag tror (men egentligen vet ej) det är samma sör nyare rockshox...

Campagnolo veloce hjul, bakhjulet är sönder som syns på bilden. Frihjul för 9-delat campa. Vet inte om det är något att ha? Finns i Lund skickas ej, för jag är lat.
IMG_20200916_094528.jpg IMG_20200916_094551.jpg

Någon som bygger något lattjo och behöver ett par lila 90-tals barends? Minns att farsan satte på vad som förmodligen är världens tjockaste krympslang för att de inte skulle kännas så kalla på hösten. Snyggt blev det inte! Däremot ser det ut att ha bevarat skicket väl. Vet dock inte hur det ser ut längre ner. Har skalat ena halvan och det var rätt jobbigt så eventuell fortsättning får någon annan stå för :)
thumbnail_IMG_20200917_153625.jpgthumbnail_IMG_20200917_153652.jpgthumbnail_IMG_20200917_153704.jpg

Sugen på att bygga mig en pack-häst som skall dra cykelvagn med 3-åring och div gods. Avsedd för det vardagliga ”hämta-lämna på förskolan och handla lite på vägen”, men även på längre och lkanske aningen tuffare strapatser med väskor på utflykt med hela familjen.
Söker en Surly Cross Check eller Straggler ram med gaffel.
Skivbromsfäste vore fint, men inget måste. Tränger suget kan jag prova lyckan med adapter längre fram. Storlek 56-58-isch. Jag mäter 187 på långa ben.
Skicket spelar mindre roll, så länge den är hel och rak. Har ingen större budget, finns också en hel del delar för ev byten.
Hojta gärna till om ni har något!

Hej alla glada! Och övriga. Jag har lite tankar på ett par byggen och tänkte höra ifall någon har ett gammalt Campagnolo scirocco 20, bakhjul eller fälg, och är villig att byta bort detta mot något?
Edit: En gammal stilig växelspak som setat på någon ram vore också intressant.
Mvh Nisse

Bilagor

• Screenshot_20200917-232704_Chrome.jpg
    Screenshot_20200917-232704_Chrome.jpg
    95.9 KB · Besök: 212
Senast ändrad:
Hej. PÅ er alla glada.
Behöver lite delar till ett ny/gammalt projekt. En 24" som stora pojken haft som lillgrabben ska ha. Den behöver kärlek.
Behöver hjul (för skivbroms) samt dämpad gaffel för 24".
Vad har ni i lager?

Söker:
1st TRP HY/RD bromsok
trphyrdbromsok.jpg

1st 6 bults Ice-Tech 180mm bromsskiva
typ SM-RT86 eller liknade
shimano-deore-xt-sm-rt86-brake-disc-with-lock-ring-silber-1.jpg

Olika valutor finns att tillgå tex postväxel, rikskuponger eller den där nya flugan swish

Tillbaka
Topp